Gjest Myrvil20 Skrevet 2. juni 2005 #1 Skrevet 2. juni 2005 Jeg trenger sårt en jobb, har gått arbeidsledig siden jeg slutta på videregående i fjor og ikke klart å finne meg en jobb på egenhånd. Jeg er nylig innflyttet til Oslo og har hørt fra andre at å gå på Aetat her betyr timer i kø? Da jeg var på Aetat i min hjemby fikk jeg komme inn på intervju med en gang, ingen kø, fikk til og med jobb på rappen nesten. Hvordan fungerer Aetat i Oslo? Må jeg ringe og bestille time først? Hvor lenge må jeg sitte i kø? Må jeg ha med CV? Fortell meg så mye som mulig, vær så snill! Jeg trenger virkelig en jobb nå.....
Gjest Melk Skrevet 2. juni 2005 #2 Skrevet 2. juni 2005 Hva du må ha med er det samme i hele landet, og du finner det på hjemmesiden deres. Du må møte opp på rett bydelskontor. Ja, mange timer i kø er ikke uvanlig, vær tidlig ute. Kølappsystem er vanlig. Har du prøvd vikarbyråer? Prøvd å søke direkte til hejmmehjelptjenesten, storkjøkken, kiosker? Lykke til!
Gjest tinkatt Skrevet 3. juni 2005 #3 Skrevet 3. juni 2005 Hjelper ikke å ringe å bestille time. Bare å møte opp tidlig og være tålmodig. Ta med lesestoff....... Se på hjemmesiden deres hva du må ha med av papirer o.lign. I Dagsavisen for noen dager siden stod det en OK artikkel om hvordan man skulle finne jobb. Ligger vel på nettsidene deres.
Miracl3 Skrevet 6. juni 2005 #4 Skrevet 6. juni 2005 Aetat i Oslo er pyton for oss som kommer fra små steder. Køene er enorme, det er vansklig å få snakke med saksbehandler. Du blir aldri innkalt til møte, de driver ikke med oppfølgning og lar deg stort sett seile din egen sjø.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå