Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Myrvil20
Skrevet

Jeg trenger sårt en jobb, har gått arbeidsledig siden jeg slutta på videregående i fjor og ikke klart å finne meg en jobb på egenhånd. Jeg er nylig innflyttet til Oslo og har hørt fra andre at å gå på Aetat her betyr timer i kø? Da jeg var på Aetat i min hjemby fikk jeg komme inn på intervju med en gang, ingen kø, fikk til og med jobb på rappen nesten. Hvordan fungerer Aetat i Oslo?

Må jeg ringe og bestille time først? Hvor lenge må jeg sitte i kø? Må jeg ha med CV? Fortell meg så mye som mulig, vær så snill! Jeg trenger virkelig en jobb nå.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du må ha med er det samme i hele landet, og du finner det på hjemmesiden deres.

Du må møte opp på rett bydelskontor. Ja, mange timer i kø er ikke uvanlig, vær tidlig ute. Kølappsystem er vanlig.

Har du prøvd vikarbyråer? Prøvd å søke direkte til hejmmehjelptjenesten, storkjøkken, kiosker?

Lykke til!

Gjest tinkatt
Skrevet

Hjelper ikke å ringe å bestille time. Bare å møte opp tidlig og være tålmodig. Ta med lesestoff.......

Se på hjemmesiden deres hva du må ha med av papirer o.lign. I Dagsavisen for noen dager siden stod det en OK artikkel om hvordan man skulle finne jobb. Ligger vel på nettsidene deres.

Skrevet

Aetat i Oslo er pyton for oss som kommer fra små steder. Køene er enorme, det er vansklig å få snakke med saksbehandler. Du blir aldri innkalt til møte, de driver ikke med oppfølgning og lar deg stort sett seile din egen sjø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...