Gå til innhold

Frekke folk på tbanen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, har på følelsen at jeg vil få noen fingre tilbake, men det får være.

Jeg har nemlig opplevd en 2-3 tilfeller relativ nylig hvor jeg sitter på tbanen(på morningen) med vesken min på et sete ved siden av eller har sittet på de smale setene med utvidet plass i midten til barnevogner og div. Med  beina-leggen på setet og føttene da hengende utenfor setet. Da tbanen ikke er full, og jeg er absolutt villig til å flytte pà meg når jeg ser banen fylle seg eller at noen har interesse for å sette seg AKKURAT der til tross for mye plass. 

Men istedetfor at jeg får sjans til å flytte på sakene eller beina sjøl, så opplever jeg at folk flytter veska mi og legger den på fanget mitt  eller at de nærmest setter seg på veska, beina mine og forventer at jeg skal rekke å fjerne de ila de raske sek de setter seg ned. Jeg syns jo dette er utrolig frekt og irriterende, gi folk muligheten til å gjøre det selv tenker jeg. For man vet jo aldri hvorfor folk gjør som de gjør, kan jo være jeg måtte sette opp beinet pga. Hevelse etter en operasjon eller 1 mill. Andre årsaker. Og da er det jo ikke godt å bli nesten satt ned på. 

Det er på tide folk tar hensyn og forestiller seg at det kan være mer bak hva det blotte øyet kan se.(selv om det ikke var det i DETTE tilfellet).

Vil gjerne høre folks meninger om temaet!)

Anonymkode: a7e4a...9a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Kanskje de som har flyttet vesken din er dårlige og må sette seg ned så fort som mulig. Kanskje det ser ut som du "eier" plassen og faktisk virker motvillig til å gi plass.

Kanskje noen rett og slett er frekke. Ikke godt å si. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nemlig opplevd en 2-3 tilfeller relativ nylig hvor jeg sitter på tbanen(på morningen) med vesken min på et sete ved siden av eller har sittet på de smale setene med utvidet plass i midten til barnevogner og div. Med  beina-leggen på setet og føttene da hengende utenfor setet. ..........................

Kan man si det sånn at du og veska di opptar tre seter?  Det er frekt.

• Liker 15
Skrevet

Enig i at det er smålig og unødvendig aggressivt hvis det virkelig er masse plass. Noen blir jo sinte bare folk sover på offentlige steder, sikkert fordi de er misunnelige på at andre ikke er i alarmberedskap 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er frekk. Veske og bein skal ikke opp i noe sete. 

Anonymkode: b8d36...c75

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Går fint å sitte på en normal måte, med veska på fanget. Så her er det du som er frekk, ikke dine medpassasjerer.

Anonymkode: a3179...1b4

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir regelrett forbanna når jeg ser frekkaser som deg legge beina i setene på t-banen. Beina skal være på gulvet! Hold de møkkete skoene dine der de hører hjemme, og slutt å oppta tre seter på banen. Du har betalt for og har rett på ett sete, ikke tre.

Noe sier meg at du ikke er særlig gammel, for det er ikke typisk en 40 åring å legge beina og føttene i setet på t-banen. Det ser man aldri. 

Gjør det til en vane å oppta kun ditt eget ene sete, legg veska i fanget med det samme. Så slipper folk å be deg om å ta deg sammen.

Anonymkode: 36011...60a

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Er dette tull 🙄? Breie seg ut sånn i stedet for å sitte normalt. Hvor mange seter betaler du for??? 

Anonymkode: 14e88...9fa

• Liker 5
Skrevet

Ben og sko skal ikke være på setet på banen! Ser for meg at du sitter der og "laxer" med hetta godt dratt ned over øynene. Uansett så viser man en slags fiendtlighet når man tar mange seter. Dette kan provosere andre. 

Men om det oppstår at du får noe i fanget, så du rope "auyuu, har skadet foten". Så tar de nok raskt ned igjen 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nemlig opplevd en 2-3 tilfeller relativ nylig hvor jeg sitter på tbanen(på morningen) med vesken min på et sete ved siden av eller har sittet på de smale setene med utvidet plass i midten til barnevogner og div. Med  beina-leggen på setet og føttene da hengende utenfor setet. Da tbanen ikke er full, og jeg er absolutt villig til å flytte pà meg når jeg ser banen fylle seg eller at noen har interesse for å sette seg AKKURAT der til tross for mye plass. 

Men istedetfor at jeg får sjans til å flytte på sakene eller beina sjøl, så opplever jeg at folk flytter veska mi og legger den på fanget mitt  eller at de nærmest setter seg på veska, beina mine og forventer at jeg skal rekke å fjerne de ila de raske sek de setter seg ned. Jeg syns jo dette er utrolig frekt og irriterende, gi folk muligheten til å gjøre det selv tenker jeg. For man vet jo aldri hvorfor folk gjør som de gjør, kan jo være jeg måtte sette opp beinet pga. Hevelse etter en operasjon eller 1 mill. Andre årsaker. Og da er det jo ikke godt å bli nesten satt ned på. 

Det er på tide folk tar hensyn og forestiller seg at det kan være mer bak hva det blotte øyet kan se.(selv om det ikke var det i DETTE tilfellet).

Kødder du nå, eller? 😂 Her syns jeg det faktisk er DU som er frekk... Hvorfor skal vesken din ha et eget sete? 
"Det er på tide folk tar hensyn og forestiller seg at det kan være mer bak hva det blotte øyet kan se".  Jeg syns du skal lese den setningen du skrev der én gang til, og deretter gå inn i deg selv. Det er lov for deg også å vise andre folk hensyn:)

Anonymkode: b7908...ce5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her har du allerede tapt. Er ingenting som forsvarer å ha beina i setet, hverken på buss, tog eller T-bane. Og er vesken din så tung at du ikke orker å ha den på fanget eller for fin til å ha den på gulvet, da kjøper du en egen billett til den.

Anonymkode: 28507...0e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle om du følger med på hvor fullt eller ikke fullt det blir. Sett deg på ett sete fra begynnelsen av som normalt høflige folk 

Anonymkode: d896c...677

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan vel ha noe med måten du fremstår på å gjøre også vil jeg tro. Ser ikke kroppsspråket ditt her og det du gjør når du finner ut at du faktisk må gi litt plass til slutt. Det er forskjell på å gi plass og det å må gi plass. ;)

Jeg sier ikke at andre folk ikke er frekke for de finnes absolutt, men det er nok fremtoningen din som gjør summen her vil jeg tro.

Uansett så er det alltid noen der som er ute etter krøll og alltid noen som oppsøker der det er trangest.

Det blir litt som jeg bruker når jeg er på kjøpesenter. Parkerer alltid lengst mulig unna døra for der er det best plass og masse ledig, men likevel står det bil helt inn til siden av min når jeg kommer tilbake. Folk er flokkdyr og oppsøker kø.

AnonymBruker
Skrevet

Setene er ikke for bagasje eller er ment for å brukes som fotskammel, de er ment for å sitte i på en normal måte.

Anonymkode: 41e70...32e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Frekt er det. En gang satt en person seg rett ned på sekken min. Ikke en veldig hyggelig opplevelse, nei. Var masse plass andre steder også. 

Anonymkode: 06144...e54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke sånt lengre. Har aldri hatt bena i setet, men det har hendt at jeg har hatt veska ved siden av meg når det er god plass. Har da følt på meg at folk ser stygt på meg, så jeg har satt den i fanget istedet. Dessuten er det ofte snakk om sekunder før banen går fra 5 % full til smekkfullt, så like greit å bare bruke det ene seter man har og gjøre plass til de som kommer og skal sitte. 

Anonymkode: 6e365...c87

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frekt er det. En gang satt en person seg rett ned på sekken min. Ikke en veldig hyggelig opplevelse, nei. Var masse plass andre steder også. 

Anonymkode: 06144...e54

Jeg er en som omtrent setter meg oppå vesker og i fanget på to som breier seg. Det er så irriterende.

Anonymkode: 5fd3b...583

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir SÅ irritert på folk med beina på setet og sekk/veske i setet ved siden av. Spiller ingen rolle om det er KUN du på hele banen. Men ser jeg sånn atferd, så lover jeg at jeg setter meg ved siden av deg. 

Dessuten har du tenkt på at noen folk ser dårlig? Kan hende de faktisk ikke SER at vesken din sitter på setet. 

Forøvrig så sier du imot deg selv, du sier du følger med og flytter deg om banen fylles opp? Men allikevel så rekker du ikke flytte sakene dine? Tviler på at du følger med. Du er garantert hu som sitter å speider rundt for å se om det er et annet ledig sete, for så å motvillig flytte deg samtidig som du himler med øynene og sukker..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må bare tilføye noe. Jeg registrerer ofte folk som ligger å sover DYPT på toget når det begynner å bli fullt, og de ligger da å opptar to seter, gjerne med de "matbrettene" nede og laptoper, mat og mye annet strødd overalt. De enser ikke at folk står der med bagasje og trenger sitteplass. Ofte må da folk/konduktør stå å riste i disse sovende for å få de til å gjøre plass. Jeg forstår ikke tankegangen til disse, hvor egoistiske går det an å være? Og nei, dette er ikke snakk om langdistanseruter hvor det er 1t mellom hver stasjon, men korte ruter hvor alle vet at det kommer på mye folk hver dag. 

Anonymkode: 6e365...c87

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at da er du for lite observant på dine omgivelser. Det du opplever som at folk gjør dette på ett sek. er neppe reelt. Når du tar opp flere seter ( som er helt ok hvis det er god plass) så plikter du å være rask til å justere deg når andre vil sitte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...