AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Hvordan effekt har du merket av medisiner? Hvordan var du før kontra etter? Takk for svar ❤️❤️ Anonymkode: e3e69...b57
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Har hjulpet meg utrolig mye når jeg fant rett medisin. Et nytt liv. Har mine perioder fortsatt men det kan ikke sammenlignes. Anonymkode: c24c6...1e1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Jeg går på lamictal. Har vært så stabil man kan forvente siden jeg kom opp på dosen som passet meg. Tidligere hadde jeg vanvittig mange merkelige påfunn, kunne sitte å planlegge å åpne bedrifter, starte opp med en ny fantastisk hobby (som varte i ca 1 time) osv. Jeg slet med panikkanfall om jeg ikke hadde 100% kontroll på hva som skulle skje fremover i tid. Nå er jeg mer bedagelig med alt, jeg har en eneste hobby, studerer og koser meg ellers hjemme med samboer og venner, tidligere var hverdagen fylt av uro og festing. Jeg tar gledelig de medisinene da de ikke gjør meg følelsesløs på noen måte, de er et verktøy for meg. nedturene mine er ingenting i forhold til hvordan de kunne være før og hvor lenge de varte. Jeg kunne være deprimert i ukesvis, nå er det snakk om at jeg sitter med dårlig følelse i en dag kanskje før jeg klarer å kjøre meg på et bedre spor igjen (å jeg veit godt forskjellen på å være litt slapp og trist, og det å være depressiv) Anonymkode: a5209...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Før medisiner (Lamictal) var alt svingende, kunne også være "rapid", altså svinge voldsomt bare i løpet av en dag. Jeg har type 2, og har aldri hatt alvorlige manier, men nok svinginger til at medisiner har vært veldig nyttig. Jeg føler lamictal tar de "verste toppene", de tidene jeg er for høyt oppe. Og dermed blir det ikke de bråstoppene med en tur rett i kjelleren. Det er veldig forskjellig hvordan medisinen virker osv. Men jeg ville gitt milde medikamenter et forsøk. Anonymkode: 4ba03...f7e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hjulpet meg utrolig mye når jeg fant rett medisin. Et nytt liv. Har mine perioder fortsatt men det kan ikke sammenlignes. Anonymkode: c24c6...1e1 Hvilke medisiner går du på? Anonymkode: e3e69...b57
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 På 6.1.2020 den 23.40, AnonymBruker skrev: Jeg går på lamictal. Har vært så stabil man kan forvente siden jeg kom opp på dosen som passet meg. Tidligere hadde jeg vanvittig mange merkelige påfunn, kunne sitte å planlegge å åpne bedrifter, starte opp med en ny fantastisk hobby (som varte i ca 1 time) osv. Jeg slet med panikkanfall om jeg ikke hadde 100% kontroll på hva som skulle skje fremover i tid. Nå er jeg mer bedagelig med alt, jeg har en eneste hobby, studerer og koser meg ellers hjemme med samboer og venner, tidligere var hverdagen fylt av uro og festing. Jeg tar gledelig de medisinene da de ikke gjør meg følelsesløs på noen måte, de er et verktøy for meg. nedturene mine er ingenting i forhold til hvordan de kunne være før og hvor lenge de varte. Jeg kunne være deprimert i ukesvis, nå er det snakk om at jeg sitter med dårlig følelse i en dag kanskje før jeg klarer å kjøre meg på et bedre spor igjen (å jeg veit godt forskjellen på å være litt slapp og trist, og det å være depressiv) Anonymkode: a5209...e6c Hei ❤️ Kjenner meg veldig igjen i dette.. bare lurte på hvordan du fikk diagnosen og om du har prøvd andre medesiner? Jeg sliter ekstremt mye i perioder med humørsvingninger - ene øyeblikket raser verden, mens neste øyeblikk føler jeg meg ok. Kan ha perioder/dager hvor jeg føler meg smart, morsom, ernergisk, har selvtillit og er kreativ. Kan også bli irritabel på samboer/andre og sover dårlig. Har diagnoser fra før (angst/depresjon) men synes det er rart at jeg ikke har fått konstatert bipolar 2.. Har også tunge perioder hvor kroppen også er helt kjørt (ME lignende)..men mistenker at dette er pga depresjonen i seg selv.. Har gått på stemningsstabiliserende før, men sluttet i sommer. Har vel blitt litt verre etter dette.. mer mistenksom mot andre og irritabel ++ Anonymkode: 7165b...677
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #7 Skrevet 8. januar 2020 Medisiner hjelper, men å få fastsatt diagnose og innfinne meg i det, og få en forklaring på hvorfor ting er som det er hjalp nesten mer. Er lengre i nøytral fase som jeg kaller det, ikke så høyt oppe i manisk fase, har type 2 så har ikke de verste maniske episodene. Men kan være veldig langt nede, og det kan vare lenge. Fikk diagnosen sent, og ikke brukt riktige medisiner mer enn litt over et år. Anonymkode: 8c9a5...3f6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #8 Skrevet 8. januar 2020 Jeg "kjemper" selv for å få diagnosen. Behandlere ser hvor svingete jeg er, jeg har alle tegnene på det, men pga jeg har en annen diagnose også (borderline) så hviler de seg nå på den. Hvert fall hun på DPS. Som nå er den som evt skal utrede meg. Men jeg trenger å få rett behandling så jeg må ikke gi meg.. Ønsker å prøve ut Lamictal da antidepressiva har hatt liten til ingen effekt. Anonymkode: e07b7...2c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå