Gå til innhold

Norge bak fasaden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går på Tv2 nå. Noen reaksjoner eller meninger? 

Anonymkode: e329c...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei 

Anonymkode: dfd39...904

Hvorfor kommenterer du da?

Anonymkode: 8e7de...fea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatørmessig forsøk på sensasjonsjournalistikk. tynn suppe. Blir ikke sett mer på med mindre jeg holder på å kjede meg i hjel

Anonymkode: 74047...a60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes det er rart at det normale er og være for abort. 

Anonymkode: d1d02...bf2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig overrasket over at noen står fram på tv slik som Maria, og gjør abort til en hverdagslig handling. Jeg tenkte at enten så er hun helt følelsesløs omkring aborten, eller så er hun helt blåst. Er bare redd for at noen jenter der ute tror at det er en quick fix, når de ser hvor lite dette gikk inn på Maria. Abort er et kontroversielt tema og man kan vel egentlig ikke uttale seg om man er for eller imot, før man har kommet i en situasjon der man må ta stilling til det.Jeg var for abort og mente at det var en grei sak helt til jeg ble gravid selv. Jeg tok kirurgisk abort i uke 13 og det var mot min vilje, ble tvunget av kjæresten og var redd han gikk fra meg hvis jeg ikke gjorde det.Han gikk fra meg likevel. Jeg gikk i mange uker og klarte ikke å ta et valg og til slutt var jeg kommet til uke 12-13 og da begynte det å haste. Måtte søke/til møte hos en nemnd(3 strenge menn i 60 årene i grå dress)siden det ble senabort. Etter inngrepet fikk jeg infeksjon i livmoren og blodforgiftning,og lå halvannen uke på intensiven og svevde mellom liv og død. Jeg blødde daglig i ett år etter aborten, og fikk beskjed om at jeg trolig ikke kom til å bli gravid,men jeg ble gravid 8 år senere faktisk. Nå flere år etterpå har jeg egentlig blitt mot abort og jeg synes at abort med tabletter er en altfor lettvint løsning. Jeg har forståelse for at damer som blir gravid etter voldtekt, incest eller blir gravid til tross prevensjon og i tillegg kanskje er i en vanskelig livssituasjon/alvorlig sykdom ønsker abort.  

Anonymkode: e329c...4d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble veldig overrasket over at noen står fram på tv slik som Maria, og gjør abort til en hverdagslig handling. Jeg tenkte at enten så er hun helt følelsesløs omkring aborten, eller så er hun helt blåst. Er bare redd for at noen jenter der ute tror at det er en quick fix, når de ser hvor lite dette gikk inn på Maria. Abort er et kontroversielt tema og man kan vel egentlig ikke uttale seg om man er for eller imot, før man har kommet i en situasjon der man må ta stilling til det.Jeg var for abort og mente at det var en grei sak helt til jeg ble gravid selv. Jeg tok kirurgisk abort i uke 13 og det var mot min vilje, ble tvunget av kjæresten og var redd han gikk fra meg hvis jeg ikke gjorde det.Han gikk fra meg likevel. Jeg gikk i mange uker og klarte ikke å ta et valg og til slutt var jeg kommet til uke 12-13 og da begynte det å haste. Måtte søke/til møte hos en nemnd(3 strenge menn i 60 årene i grå dress)siden det ble senabort. Etter inngrepet fikk jeg infeksjon i livmoren og blodforgiftning,og lå halvannen uke på intensiven og svevde mellom liv og død. Jeg blødde daglig i ett år etter aborten, og fikk beskjed om at jeg trolig ikke kom til å bli gravid,men jeg ble gravid 8 år senere faktisk. Nå flere år etterpå har jeg egentlig blitt mot abort og jeg synes at abort med tabletter er en altfor lettvint løsning. Jeg har forståelse for at damer som blir gravid etter voldtekt, incest eller blir gravid til tross prevensjon og i tillegg kanskje er i en vanskelig livssituasjon/alvorlig sykdom ønsker abort.  

Anonymkode: e329c...4d0

Sterk historie! 
Og enig. Synes det er trist at vi skal hysje ned abortsaken. Med mindre enn er for, for en abort er så mye mer en «bare en abort.» Og absolutt ikke en quickfix. Kjenner selv til flere som har tatt abort og ikke fått så mye informasjon på forhånd om hva de skal gjennom, men fått sjokk i ettertid. 

Anonymkode: d1d02...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for selvbestemt abort , men synes det skulle vært mer fokus på ettervirkninger og kanskje hatt med noen som har tatt abort og angret /tenkt mye på det etterpå. Synes det ble fremstilt veldig «enkelt» ved at det kun var historien til to som det ikke gikk så inn på. Eller så kunne de hatt med noen som ble ufrivillig gravid , og valgt adopsjon , eller beholdt likevel.
 

Jeg har tatt de pillene to ganger selv ( pga MA og foster som ikke kom ut ) siste gang i uke 11, og det er noe av det verste jeg har vært med på , både psykisk og fysisk. Måtte også ta utskrapning sist. Så det er virkelig ikke så «enkelt «.  Man får også svært lite oppfølging og informasjon når man opplever å miste ufrivillig . Jeg bet meg også merke i at de som velger det selv får tilbud om samtale med sosionom ( som selvfølgelig er riktig og viktig , men burde vært tilbud til de som mister ufrivillig og).

Synes også de kunne gått litt mer i dybden til de som var imot abort . Hva mener de skal gjøres for å minske antall aborter ? Mener de lovgivning er den eneste veien ? Eller bedre støtteordninger , da det ville ført til flere alenemødre , flere samtaler før en abort, adopsjon osv? De var litt inne på det , men ikke mye.

Synes forøvrig at de episodene som Kafaffi har «ansvar for» er mye bedre , og viser som regel flere nyanser ved sakene. 

Endret av Prelunia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg ble helt satt ut av episoden om jehovas vitner/smiths venner. 
Det er virkelig ikke noe annet en omsorgssvikt. Grov psykisk vold mot barn!

Anonymkode: 99d50...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...