Gå til innhold

Henleggelse av mange år med overgrep

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne i midten av 20 årene. Ble utsatt alvorlige seksuelle overgrep og vold fra noen i familien fra jeg var 5 år. Det siste året nå har jeg vært i avhør for å få rettferdighet. Fikk telefon fra advokat i dag, om at saken er henlagt fordi mamma og mamma ikke ville uttale seg i avhør. Føler meg sønderknust. Er det bare jeg som ikke har vært «uheldig» eller ville dere som er foreldre stilt opp for barnet deres? 

Anonymkode: 269e7...4a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en kvinne i midten av 20 årene. Ble utsatt alvorlige seksuelle overgrep og vold fra noen i familien fra jeg var 5 år. Det siste året nå har jeg vært i avhør for å få rettferdighet. Fikk telefon fra advokat i dag, om at saken er henlagt fordi mamma og mamma ikke ville uttale seg i avhør. Føler meg sønderknust. Er det bare jeg som ikke har vært «uheldig» eller ville dere som er foreldre stilt opp for barnet deres? 

❤️

Helt forferdelig å høre!!

Dessverre er det fint lite rettferdighet for oss som har blitt utsatt for overgrep!

Stor klem til deg..

Anonymkode: 29efc...baa

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje foreldrene dine er av den oppfatning at det ikke kommer noe godt ut av det for deg å rippe opp i dette. 

Du sier du ønsker å få rettferdighet. Men det blir jo ikke rettferdig. Uansett. 

Min voldsmann ble dømt og sonet. Det hjalp meg faktisk ingenting. Heldigvis døde han litt senere. Da følte jeg meg bedre. 

Anonymkode: d27ad...13b

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje foreldrene dine er av den oppfatning at det ikke kommer noe godt ut av det for deg å rippe opp i dette. 

Min voldsmann ble dømt og sonet. Det hjalp meg faktisk ingenting. Heldigvis døde han litt senere. Da følte jeg meg bedre. 

jeg har aldri «kommet over det». Sliter ekstremt, vært inn og ut av innleggelser på sykehus både i BUP systemet og dps. Aldri hatt en typisk ungdomstid, lever i ekstrem frykt og fått den heftigste diagnosen innenfor traumer.  Med rettferdighet mener jeg at han kunne få sin straff, og ikke leve som om ingenting har skjedd. Isteden er det jeg som må betale prisen. Ja, jeg vet det er jeg som må jobbe meg igjennom det og komme meg videre. Men klarer det rett å slett ikke.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rettferdig blir det ikke,men det handler faktisk om å føle at man blir trodd og at vedkommende får straff. Så selvom det ikke hjalp deg er du faktisk heldig i forhold til mange andre med tanke på din voldsmann faktisk ble dømt. For det er umenneskelig vondt å oppleve at overgriper ikke blir straffet for sine handlinger 

Anonymkode: f8990...cc1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ville jeg ha stilt opp for barnet mitt. Så grusomt at de ikke gjør det og så grusomt at saken ble henlagt ❤️ God klem til deg. Det er jo ikke opp til de å avgjøre om en rettsak er riktig eller ei, det er jo du som er offeret her. Ufattelig leit. 

Mine foreldre ba meg trekke tilbake anmeldelsen av han som misbrukte meg basert på at de var redd for at det skulle komme ut i offentligheten. Heldigvis hadde jeg nok bevis og overgriperen innrømmet skyld og ble dømt. Moren min stilte opp som vitne til slutt. 

Vet du årsaken til at de ikke ønsket å stille opp som vitne? 

Anonymkode: df1bf...0a5

• Liker 6
Gjest theTitanic
Skrevet

Jeg syntes det ikke er riktig at en sak kan bli henlagt fordi noen nekter å vitne. Det er det ingen rettferdighet i. 

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rettferdig blir det ikke,men det handler faktisk om å føle at man blir trodd og at vedkommende får straff. Så selvom det ikke hjalp deg er du faktisk heldig i forhold til mange andre med tanke på din voldsmann faktisk ble dømt. For det er umenneskelig vondt å oppleve at overgriper ikke blir straffet for sine handlinger 

Det er bare det at han ikke ble dømt, han lever fritt som om ingenting har skjedd

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, theTitanic skrev:

Jeg syntes det ikke er riktig at en sak kan bli henlagt fordi noen nekter å vitne. Det er det ingen rettferdighet i. 

Sant.. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ville jeg ha stilt opp for barnet mitt. Så grusomt at de ikke gjør det og så grusomt at saken ble henlagt ❤️ God klem til deg. Det er jo ikke opp til de å avgjøre om en rettsak er riktig eller ei, det er jo du som er offeret her. Ufattelig leit. 

Mine foreldre ba meg trekke tilbake anmeldelsen av han som misbrukte meg basert på at de var redd for at det skulle komme ut i offentligheten. Heldigvis hadde jeg nok bevis og overgriperen innrømmet skyld og ble dømt. Moren min stilte opp som vitne til slutt. 

Vet du årsaken til at de ikke ønsket å stille opp som vitne? 

Mamma skyldte på at dette ikke er sant, selv om hun vet det 

pappa han lever i egen verden 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Bambipåglattisen skrev:

Det i seg selv er nok det største sviket vil jeg tro. Å ikke bli trodd av sine egne foreldre 

Anonymkode: c2d33...70e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Bambipåglattisen skrev:

Det er bare det at han ikke ble dømt, han lever fritt som om ingenting har skjedd

Det var ikke deg jeg siterte

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Bambipåglattisen skrev:

Så ufattelig leit å høre ❤️😢 så grusomt av moren din, kjenner jeg blir mektig irritert på hun og sånn gjør man rett og slett ikke mot barnet sitt 💔

Får du noe støtte og hjelp oppi dette? 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 6.1.2020 den 19.28, AnonymBruker skrev:

skjønner godt du ble lei deg. min sak ble også henlagt etter 2-3års etterforskning. De hadde bevis , men ikke nok.

Skrevet

Saken min ble og henlagt. Jeg anmeldte ikke før jeg var 30 år, ble grovt misbrukt av min far fra jeg var 3-9 år. Min far nektet alt, og samme gjorde min mor. Min mor var jo fullstendig klar over det, for hun ga meg juling og psykisk mishandlet meg, fordi hun mente jeg stjal mannen hennes. 

Men her døde begge 2 ikke så lang tid etterpå, og det var godt. 

Dessverre så blir de fleste saker henlagt.

Anonymkode: 27662...706

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saken min ble og henlagt. Jeg anmeldte ikke før jeg var 30 år, ble grovt misbrukt av min far fra jeg var 3-9 år. Min far nektet alt, og samme gjorde min mor. Min mor var jo fullstendig klar over det, for hun ga meg juling og psykisk mishandlet meg, fordi hun mente jeg stjal mannen hennes. 

Så grusomt stakkers deg som har opplevd sånn. Jeg opplevde incest med min far. Nekte og får alt.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du det i ettertid?❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...