Gå til innhold

Erfaring med språkvenn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å være språkvenn med noen? Altså utveksle morsmål? :) Jeg så at man kan gjøre det i Bergen gjennom biblioteket, hvor man blir satt opp med en med lignende interesser, samme aldersgruppe osv. Har så lyst til å lære et nytt språk, og tenker det kanskje hadde vært en god måte å gjøre det på. Så da er jeg nysgjerrig på om noen har tips eller erfaringer fra dette eller en lignende situasjon! :) 

Anonymkode: 5bd82...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en tandempartner da jeg studerte fransk. Hun var fransk og søkte jobb i Norge. Vi møttes en gang i uka og snakket en halvtime norsk og en halvtime fransk. Jeg syntes det var utrolig flaut at jeg var så dårlig i fransk (var ikke dårlig, men følte jeg var dårlig), men det gikk bedre og bedre etterhvert som jeg klarte å legge bort flauheten og slappe av. Det er veldig nyttig for å bli bedre i et språk.

Jeg syntes det var litt vanskelig å finne eller å snakke om, men det gikk bedre og bedre.

Jeg tenker at du bør kunne si litt på målspråket (språket du ønsker å lære) før du blir med, og du bør drive litt selvstudier ved siden av. Umiddelbart tenker jeg at det ikke er stedet for helt nybegynneropplæring, altså for den som ikke kan si noe på målspråket. Er det for å friske opp språkkunnskaper fra vgs, passer det bedre. 

Anonymkode: 39746...98d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hørtes jo ut som et fint system; en halvtime med hvert språk. Jeg startet å lære litt russisk i oktober/november, så kan noen grunnleggende ting, men på ingen måte holde en samtale gående utover noen få konkrete temaer, stort sett i presens.. :P Vet for så vidt ikke om det er realistisk å få en "tandempartner" med den språkkombinasjonen uansett, så tenkte det ikke kunne skade å skrive seg opp. Det kan jo ta en stund å få matchet folk også. Vi får se, kanskje jeg gjør det om noen måneder! :) 

Anonymkode: 5bd82...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er veldig imponerende at du vil lære russisk. Egentlig russisk er det et av de vanskeligste språk. Russisk er mitt morsmål og jeg kunne hjelpe deg om det er interessant for deg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 23.31, Zarra skrev:

Hei. Det er veldig imponerende at du vil lære russisk. Egentlig russisk er det et av de vanskeligste språk. Russisk er mitt morsmål og jeg kunne hjelpe deg om det er interessant for deg.

 

Jeg vil gjerne lære russisk☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 23.31, Zarra skrev:

Hei. Det er veldig imponerende at du vil lære russisk. Egentlig russisk er det et av de vanskeligste språk. Russisk er mitt morsmål og jeg kunne hjelpe deg om det er interessant for deg.

 

Så gøy! Jeg kan sende deg meld :) 

Anonymkode: 5bd82...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...