AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Hvor ofte og hva vasker dere drikkeflasker til smågnagere med? Har lest at drikkeflasker til mennesker er bakteriebomber, så regner med det gjelder for dyr også. Anonymkode: 18fc5...340
Ulrikke Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Lar dem enten stå med varmt vann og litt klorin i en god stund, og legger tuten i en bolle med det samme. Ekstremt viktig å skylle godt etterpå! Eller så bruker jeg flaskekost. Blanding av vann og eddik funker også, må la det stå (og skylle godt). En annen løsning mange bruker er å ta varmt vann, ukokt ris, og riste til man får krampe 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Tips å ha to å bytte på, sånn at du jevnlig kan hive en i oppvaskmaskinen og ha en ren klar ved behov. Skylle godt først. Ellers bør man koke drikkeflaskene mellom dyr og ved sykdom. Hyppighet kommer jo litt an på hvor skittent det blir, med bare en hamster i hus så tenker jeg å skylle ved vannskift og skikkelig vask en gang i uka holder i massevis. Men har man masse smådyr, med mer støv og rot og større sjanse for smitte så ville jeg kanskje vært nøyere og hatt en rutine på det. Anonymkode: 63b7e...eca 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Det er litt forskjell på drikkemåte og utforming på flaskene for dyr og mennesker, så jeg ville ikke bekymret meg så veldig for bakterier. Anonymkode: ab91b...551
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå