Gå til innhold

Forskjell på yogamatter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg gjør en del yoga hjemme til youtube og har en yogamatte fra Nike, men jeg føler jeg sklir sånn! I hunden som ser ned og alle sånne stillinger hvor man skal ha litt godt grep, så sklir jeg bare. Spesielt hvis jeg er svett. Fungerer det med en dyrere matte eller er det sånn det skal være? Har ikke vært på studio før så jeg har ingenting å sammenligne med. 

Anonymkode: d50a8...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en fra liforme som jeg ikke sklir på uansett hvor svett jeg er, men den er veldig dyr.

Anonymkode: 45b85...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg merker veldig stor forskjell på de jeg har - den aller beste jeg har er tung og nokså tynn 

Anonymkode: da20d...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Reveenka skrev:

Det er stor forskjell på yogamatter. Jeg kan på det sterkeste anbefale Manduka Pro, den er litt tung om du skal bære den med deg, men den er uansett verdt det. Du sklir ikke på den og den varer uendelig lenge synes jeg. https://lumiyoga.no/velg-riktig-yogamatte/

Signerer! Men synes også Pro Lite er bra ☺️ Utrolig gode matter! 

Anonymkode: 31a63...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også Manduka Pro, og jeg sklir faktisk litt på den hvis jeg er svett, men jeg sklir liksom mye saktere slik at det ikke er så skummelt, hvis dere skjønner. 

Før hadde jeg en veldig billig matte fra Rusta (tror jeg), og på den kunne jeg gå fra å føle at jeg "satt fast" til å skli og tryne helt plutselig, så jeg var jo helt stressa hver gang jeg prøvde downward facing dog. Litt av poenget med yoga forsvant liksom da... 

Anonymkode: eea79...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Manduka er til å anbefale! I starten er de litt glatte, men etter at man har fått brukt den litt så går det seg til. 

Anonymkode: 37ebc...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en utrolig forskjell på Yogamatter. Matten skal være så død som mulig og ikke tøye seg i noen retning, det er derfor viktig å ha en egen yogamatte til dette formålet. Jeg elsker Airex sin Calyana matte:

https://www.klubben.no/airex/183765/airex-yogamatte-calyana-prime-yogamatter

https://www.klubben.no/airex/183755/airex-yogamatte-calyana-professional-yogamatter-antrasitt

Jeg har begge to. Den siste modellen, professional er veldig tung og er ikke matten du tar med deg i parken for en lett yoga session men å ta den med til studio for å trene yoga er ikke noe problem. Den første er litt tynnere og mye lettere, kjekk å ta med seg ut - begge mattene er veldig døde og rikker seg ikke en millimeter. Airex varer dessuten i år etter år etter år.... Jeg har fortsatt min mors gamle treningsmatte i fra Airex som holder koken etter 20 år. 🙈

Anonymkode: 94aa7...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...