Gjest Lama_Drama Skrevet 6. januar 2020 #1 Del Skrevet 6. januar 2020 Jeg hater å trene. Og jeg er tjukk. En dårlig kombinasjon. Alle sier at når man bare kommer i gang kommer man til å elske det, men ikke jeg. Jeg har vært tynn og sprek, jeg trente et år i strekk, men hatet det like intens likevel. Jeg har forsøkt gruppetimer, crossfit, svømming, kampsport og jeg vettafaen. Har det et navn har jeg forsøkt det. Er det slik at noen mennesker aldri lærer seg å like trening? Må jeg bare lide meg igjennom det resten av livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Del Skrevet 6. januar 2020 Jeg hater å trene, og har alltid gjort det. Men jeg må være litt aktiv på grunn av helsen, så jeg fant noe jeg mislikte litt mindre enn resten, og har holdt meg til det siden. Noen av oss er slik, og da må vi bare gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 4f87f...4d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Del Skrevet 6. januar 2020 Jeg hater også trening. Helt til jeg fant noe jeg synes er morosmt som ikke føles som trening. For min del var det poledance/polesport. Det er kjempegøy, og kjempetungt. Og før du avslår med en gang, det et folk i alle str og aldre der. En på mine gruppetimer er 64 år gammel. Så du må egentlig bare finne noe som fenger deg. Det er vanskelig, men kanskje du treffer til slutt. Hva med dans, kajakk, orientering, akrobatikk eller sånne ting som ikke føles som trening, men som er fysisk aktivitet likevel? Anonymkode: 2bf45...246 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Del Skrevet 6. januar 2020 Og forresten, ikke la det at du er tjukk stoppe deg fra å prøve noe du har lyst til! Anonymkode: 2bf45...246 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. januar 2020 #5 Del Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater også trening. Helt til jeg fant noe jeg synes er morosmt som ikke føles som trening. For min del var det poledance/polesport. Det er kjempegøy, og kjempetungt. Og før du avslår med en gang, det et folk i alle str og aldre der. En på mine gruppetimer er 64 år gammel. Så du må egentlig bare finne noe som fenger deg. Det er vanskelig, men kanskje du treffer til slutt. Hva med dans, kajakk, orientering, akrobatikk eller sånne ting som ikke føles som trening, men som er fysisk aktivitet likevel? Anonymkode: 2bf45...246 Jeg bor dessverre en plass der de kun tilbyr standard kjedelige greier, poledance høres jo faktisk litt gøy ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 6. januar 2020 #6 Del Skrevet 6. januar 2020 14 minutter siden, Lama_Drama skrev: Jeg hater å trene. Og jeg er tjukk. En dårlig kombinasjon. Alle sier at når man bare kommer i gang kommer man til å elske det, men ikke jeg. Jeg har vært tynn og sprek, jeg trente et år i strekk, men hatet det like intens likevel. Jeg har forsøkt gruppetimer, crossfit, svømming, kampsport og jeg vettafaen. Har det et navn har jeg forsøkt det. Er det slik at noen mennesker aldri lærer seg å like trening? Må jeg bare lide meg igjennom det resten av livet? Viktigere med det du putter inn i munnen i forhold til vekten. Trening er ikke nødvendig livsnødvendig, men fysisk aktivitet er viktig. Noe liker du kanskje å gjøre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Del Skrevet 6. januar 2020 Jeg har et litt ambivalent forhold til trening. Drev med kampsport i en del år, men gikk lei. Driver litt med friluftsliv, men ikke regelmessig. For min del har jeg landet på å heller være normalt aktivt. Ved å droppe bil og buss når det er snakk om strekninger på under fem kilometer, og heller gå og sykle, samt kontrollere kostholdet sånn noenlunde, holder form og figur seg ok. Klart, blir ingen muskelbunt eller fitnessmodell, men har ingen ambisjoner om det heller. Anonymkode: 01ef0...e05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Del Skrevet 6. januar 2020 Fokuser på kostholdet du, mange tror de skal trene av seg overvekten. Spis bra mat i riktig porsjoner, så kan du gå turer og vanlig aktivitet utover dette. Gå alltid trappa. Anonymkode: a6093...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #9 Del Skrevet 7. januar 2020 Trening har aldri vært gøy for meg. Likevel så har jeg trent regelmessig i 12 år for psykisk og fysisk helse. 2-4 ganger i uken uten unntak. Kan ikke påstå at jeg har bøtter med selvdisiplin heller, men etter en stund så blir det en vane. Noe man bare gjør på samme måte som man står opp og går på jobb. Alt i livet skal ikke være så fokkings lystbetont. Anonymkode: bef33...0c9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 7. januar 2020 #10 Del Skrevet 7. januar 2020 På 6.1.2020 den 11.16, Lama_Drama skrev: Jeg hater å trene. Og jeg er tjukk. En dårlig kombinasjon. Alle sier at når man bare kommer i gang kommer man til å elske det, men ikke jeg. Jeg har vært tynn og sprek, jeg trente et år i strekk, men hatet det like intens likevel. Jeg har forsøkt gruppetimer, crossfit, svømming, kampsport og jeg vettafaen. Har det et navn har jeg forsøkt det. Er det slik at noen mennesker aldri lærer seg å like trening? Må jeg bare lide meg igjennom det resten av livet? Det er nå du må prøve å finne noe du liker. Gruppetimer er vel og bra det for da har du flere til å motivere deg. Selv om man driver idrett på høyere nivå så er ikke alle treningsøkter en fryd eller noe du med glede gjør. Men for å bli best må du trene alle økter ellers blir du ikke best. Det samme gjelder til deg også hvis tanken er slimmere fasong og bedre helse. Du må bare og da må du finne noe som kan motivere deg nok til å faktisk trene når speilbildet ikke er nok. Selv løper jeg masse i skog og mark og på topptur for kondisen og restitusjonens sin del og for å holde vekta på sånn nogenlunde til den vektklassen jeg ligger i. Kunne selvsagt ha løpt på mølle eller ro, men det er dritt kjedelig. Ute klarer jeg å få den roen og frie tanker uansett vær. Hver økt blir en glede istedet for en plage. Mange undervurderer marka og det er ikke snakk om den lange turen heller. Det kan være nok med den halvtima den ene dagen mens du en annen dag går to turer på flere timer fordi været var så bra og opplevelsene stod omtrent i kø for deg. Jeg har alltid med kamera på mine turer slik at noen opplevelser blir foreviget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #11 Del Skrevet 7. januar 2020 Hva med dans? Gjør noe sammen med andre som oppleves som lek, hvis du er av den typen. Ballspill kan være et alternativ der. Viktig at det er sosialt og ikke fokus på at dere er på trening. Friluftsliv. Fjellturer, skiturer, kajakk o.l. Det er tur, ikke trening, for meg. Og man får frisk luft og bedre mental helse i bonus. Anonymkode: 0cdc4...6e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. januar 2020 #12 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg har faktisk funnet noe som er gøy! Helt utrolig. Så nå er jeg i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 15. januar 2020 #13 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg liker egentlig ikke å trene hardt. Men føler det gjør godt at jeg i hvert fall trener litt, og så gå mange små turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 15. januar 2020 #14 Del Skrevet 15. januar 2020 Man MÅ ikke trene, men man må være i aktivitet for helsa sin del. Det kan godt være turgåing, hagearbeid eller lignende. Og så spe på med å få opp pulsen noen ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #15 Del Skrevet 15. januar 2020 Peøv å finn på andre måter å være i bevegelse på. Ikke nødvendigvis tenkt på trening. Hva med ridning? Gå turer? Anonymkode: 02ac5...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #16 Del Skrevet 15. januar 2020 Gjør det til en vane, og før det inn i kalenderen. Akkurat som et kjedelig møte på jobb, tannlegen, og alt annet du gjør bare fordi man gjør det, ikke fordi du vil. Lag det overkommelig. For lenge/hyppig/hardt er i alle fall drepen med tanke på å komme seg ut neste gang. Regelen var at jeg skulle gjennomføre den runden, men jeg kunne gå om jeg følte for det den dagen. Når på døgnet er det minst jævlig å trene? For min del var morgenen svaret, da har jeg overskudd og energi. Kan hoppe rett i treningsklær før jeg rekker å tenke meg om. Slipper å psyke meg ut gjennom dagen, for det er jo allerede gjort. Anonymkode: af512...158 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #17 Del Skrevet 15. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når på døgnet er det minst jævlig å trene? For min del var morgenen svaret, da har jeg overskudd og energi. Kan hoppe rett i treningsklær før jeg rekker å tenke meg om. Slipper å psyke meg ut gjennom dagen, for det er jo allerede gjort. Anonymkode: af512...158 Skriver under på den. Ikke undervurder morgentrening. Jeg har unngått det i mange år, men har begynt å trene før skolen nå, og det er virkelig stor forskjell fra å dra på ettermiddagen/kvelden Anonymkode: 02ac5...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 15. januar 2020 #18 Del Skrevet 15. januar 2020 3 timer siden, Lama_Drama skrev: Jeg har faktisk funnet noe som er gøy! Helt utrolig. Så nå er jeg i gang! Hva da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 15. januar 2020 #19 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg er likedan, jeg har prøvd å trene over tid i flere år. Syntes det er dødskjedelig. Så nei, jeg tror ikke det er noe som vil forandre seg slik at du bare plutselig elsker trening. Noen elsker det, andre gjør ikke. Det betyr ikke at jeg ikke fysisk aktiv. Jeg har en jobb som gjør at jeg er i bevegelse hele dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #20 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg har funnet ting jeg liker og det er å gå og jogge. Jeg kan gå og gå i timesvis med musikk og podcast på øret. Starter alltid etter ca 1 måned med masse gåing med å jogge. Det er så deilig når man kan jogge lange strekninger og så vidt bli sliten. Anonymkode: a6dd2...860 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå