Gå til innhold

Dyreforsikring (kanin) smutthul?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I slutten av november oppdaget jeg en kul på brystet/magen til kaninen min. Jeg bestilte dyrlegetime med en gang og håpet på det beste, men var forberedt på det verste og tegnet derfor forsikring på han. Da jeg tegnet forsikringen opplyste jeg om kulen jeg hadde oppdaget. Det skulle ta 20 dager før forsikringen trådte i kraft, så første dyrlegetime var jeg selvfølgelig klar over at jeg måtte betale fullpris.

Dyrlegen hadde ikke så mye å si om kulen, annet enn at det er en svulst. Han skulle ta celleprøve, men fikk ikke ut noe væske da kulen var helt tørr. 

Jeg fikk ikke noe svar på om den er ondartet eller ikke, men nå hadde jeg valget om å bestille time for å få den fjernet uansett. 

Det var et litt vanskelig valg da han begynner å bli gammel (7,5 år), og jeg er bekymret for at narkose osv kan bli for heftig for den lille kroppen. Kulen ser heller ikke ut til å plage han på noen måte, han er en aktiv og glad gutt. Dyrlegen hadde ikke noen anbefaling om jeg burde fjerne den eller ikke, men jeg valgte likevel og bestille operasjonstime til han, siden jeg nå hadde forsikring uansett.

I morgen skal han opereres og jeg fant nettopp ut at siden jeg opplyste om kulen da jeg tegnet forsikring, får jeg ikke dekt noe. Dette er en operasjon på ca 7000 kr, noe jeg ikke har økonomi til for øyeblikket.

finnes det noe smutthul som gjør at jeg kan få dekt litt likevel?

Anonymkode: aec69...794

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alt som feiler dyret på forsikringstidspunktet klausuleres ut, det vil du aldri kunne få dekt. Eller hadde jo alle bare ventet med å tegne forsikring til den dagen de har behov for det :phaedra:

Anonymkode: c3f15...8bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smutthull finnes nok ikke. Men spør om dyrlegen kan dele opp/utsette regningen. Håper det går bra med kaninen din.

Anonymkode: af254...058

Skrevet

Siden operasjonen er i morgen kansellerer du operasjonen og betaler evt avbestillingsgebyr.  Det burde jo være krystallklart at alle plager som var kjent før forsikringen ble tegnet ikke dekkes. 
Hvor gamle blir egentlig kaniner? 

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det ikke noen smutthull når du kjøpte forsikring etter at du oppdaget kulen. Da hadde jeg heller avbestilt timen. Og sett det hele an om det ikke plager kaninen. 
nå sier du ingenting om det er en stor eller liten rase du har, de små lever jo betraktelig lengre enn de store.

Anonymkode: 43cb6...232

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Whistler skrev:

Siden operasjonen er i morgen kansellerer du operasjonen og betaler evt avbestillingsgebyr.  Det burde jo være krystallklart at alle plager som var kjent før forsikringen ble tegnet ikke dekkes. 
Hvor gamle blir egentlig kaniner? 

Jeg hadde håpet at celleprøve skulle hjelpe. Da hadde jeg visst om kulen trengs å fjernes eller ikke, og jeg tenkte at om det f.eks skulle vise seg å være kreft og ikke bare en fettkul eller lignende tenkte jeg at jeg kanskje hadde fått dekt det likevel siden en kul kan være så mangt men kreft er kreft.

Gjennomsnittsalderen er ca 9 år mener jeg, men de kan bli opptil 15 år.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er vanskelig nå siden jeg ikke vet om den må fjernes og pga risikoen ved operasjonen. Vil jo helst se han bli 15 år og han er så absolutt verdt 7000 for meg, men det passer seg ikke økonomisk...

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det ikke noen smutthull når du kjøpte forsikring etter at du oppdaget kulen. Da hadde jeg heller avbestilt timen. Og sett det hele an om det ikke plager kaninen. 
nå sier du ingenting om det er en stor eller liten rase du har, de små lever jo betraktelig lengre enn de store.

Anonymkode: 43cb6...232

Tipper han er en blandingskanin.

6ACC5155-1B0C-491E-92C1-F71153D3D0AB.jpeg

Skrevet

Forsikring er noe man kjøper FØR det går galt eller man blir syk, ikke etterpå. Hadde man kunnet kjøpe forsikring etter at man har hatt en ulykke eller blitt syk/skadet, så ville ikke forsikringsselskapene ha overlevd mange månedene. Forsikringspremien du betaler så lenge alt er ok er den inntekten som bidrar til at du får dekket utgiftene når ting går galt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en operasjon på ca 7000 kr, noe jeg ikke har økonomi til for øyeblikket.

Når du skriver du ikke har økonomi til det for øyeblikket, er det kanskje underforstått at økonomien kommer til å bli bedre senere? Kan det være en løsning å låne penger, og betale tilbake senere, når du har bedre muligheter til det?

Anonymkode: af254...058

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ringer du forsikringsselskapet og tegner forsikring på huset ditt mens det brenner, før du ringer brannvesenet? 
Om kaninen ikke virker plaget kan vel kulen få være der en stund til? Den begynner jo å bli godt voksen og varer dessverre ikke evig. 

Anonymkode: d3a88...b37

Skrevet (endret)

Ingenting som har noe med den kulen å gjøre vil bli dekket av forsikringen. Hverken om den er god- eller ondartet, om den forsvinner eller blir værende, om den skaper plager nå eller 3 år fram i tid. 

Derfor har man forsikring helt fra starten, før noe skjer. 

Endret av Myrmica

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...