Gå til innhold

Random fyr sender fb meld OG liker mine bilder!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig at han tok kontakt.. MEN stusser på en del ting.  

Dette skjedde i følgende rekkefølge:

1. Han sendte venneforespørsel på facebook

2. Han sendte så melding og begynte å introdusere seg selv.

Han tok kontakt ifm det å bli kjent med formål om ekteskap, ref en seriøs "dating" nettside for dette hvor han egentlig fant min (anonyme) bruker først.

Så han stalket meg på facebook og fant meg. (MEN - den "dating brukeren" jeg hadde var totalt anonym, og null tilkopling til fb profien min.. likevel hadde JEG sett han der tidligere på nettsiden.. imponerende at han bare fant meg og nevnte nettsiden til meg uten videre.. men ok.) 

Etter hvert begynte han til og med å sende bilder av leiligheten til meg under samtalen på facebook, alle sine rom for å vise at det er rent og pent, tom klart for salg da han ønsker å kjøpe nytt hus.. (er ikke dette litt for mye , og desperat..? ) 

Og imens han fåår svar fra meg, og vi har en dialog, og når det blir stille, så går han inn i brukeren min (nei jeg har ikke addet han som venn tilbake enda) og liker enkelte bilder og innlegg! Det synes jeg er ukomfortabelt , spesielt når jeg faktisk har svart han og vi har en samtale.. ingen grunn til å stalke og like så tidlig i prosessen.. (desperat..?) 

En annen observasjon er at han har en instagramkonto hvor han har bulletpoints over noen ting om seg selv, bl.a "*Singel* .. og han er 31 år.. er ikke dette litt teit og barnslig å skrive på sin egen bio...? 700 innlegg og over 1300 følgere.. mange følgere.. bør dette ha noe å si for hvor "ordentlig" mannemateriale han er..?

Utover dette sier han at han er veldig seriøs om fremtiden og ønsker å finne ei han kan like og gifte seg.. 

Hva mener dere om dette, hva slags type person kan dette være jeg dealer med .. ? 

Anonymkode: ea88e...ecf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en "mandelmel soldat".

Anonymkode: a1a3f...ce9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Amerikansk soldat

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at du gidder å dvele over dette.. bare blokk eller ikke svar.. han virker jo uansett rar. 

Anonymkode: 18b60...036

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kalles de det?

Anonymkode: 6ced5...b2f

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han tok kontakt ifm det å bli kjent med formål om ekteskap, ref en seriøs "dating" nettside for dette hvor han egentlig fant min (anonyme) bruker først.

Så han stalket meg på facebook og fant meg. (MEN - den "dating brukeren" jeg hadde var totalt anonym, og null tilkopling til fb profien min.. likevel hadde JEG sett han der tidligere på nettsiden.. imponerende at han bare fant meg og nevnte nettsiden til meg uten videre.. men ok.) 

Etter hvert begynte han til og med å sende bilder av leiligheten til meg under samtalen på facebook, alle sine rom for å vise at det er rent og pent, tom klart for salg da han ønsker å kjøpe nytt hus.. (er ikke dette litt for mye , og desperat..? ) 

Og imens han fåår svar fra meg, og vi har en dialog, og når det blir stille, så går han inn i brukeren min (nei jeg har ikke addet han som venn tilbake enda) og liker enkelte bilder og innlegg! Det synes jeg er ukomfortabelt , spesielt når jeg faktisk har svart han og vi har en samtale.. ingen grunn til å stalke og like så tidlig i prosessen.. (desperat..?) 

En annen observasjon er at han har en instagramkonto hvor han har bulletpoints over noen ting om seg selv, bl.a "*Singel* .. og han er 31 år.. er ikke dette litt teit og barnslig å skrive på sin egen bio...? 700 innlegg og over 1300 følgere.. mange følgere.. bør dette ha noe å si for hvor "ordentlig" mannemateriale han er..?

Utover dette sier han at han er veldig seriøs om fremtiden og ønsker å finne ei han kan like og gifte seg.. 

Hva mener dere om dette, hva slags type person kan dette være jeg dealer med .. ? 

Du vil ikke tro hva jeg får i innboksen på facebook. Menn er gale . 

Anonymkode: b56e2...eb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser han kjekk ut Ts? Da er det ikke noe å lure på. Forutsett at du er litt blaut mellom beina da. 

Anonymkode: d8fac...043

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd at 2 fra tinder har funnet meg på facebook. Jeg har ikke koblet profilene og har ikke samme profilbilde som jeg bruker på tinder. Men de har funnet meg via fellesvenner, jeg viste ikke at de vi hadde fellesvenner. Han ene matchet jeg ikke med på tinder og det var han selv som skrev at han så meg på tinder. 
Han andre matchet jeg med på tinder, men han var veldig frempå og skreiv nesten 10 meldinger før jeg rakk å si hei. Så jeg ghostet han litt slik at han skulle glemme meg, også unmatchet jeg han i stillhet. 

Noen uker senere oppdaget jeg at han hadde skrevet titalls meldinger på facebook til meg! Han havnet i søppel-innboksen så jeg fikk ikke noen varsel om meldingene.

Jeg skreiv det rett ut. Det er frekt å kontakte folk på andre kanaler på den måten. Eneste som er innafor er på gaten og være normal og si "hei jeg så deg på tinder" også slå av en normal samtale. Ellers så er alt annet totalt uaktuelt. 
For meg så er det et automatisk NEI! Det er ikke søtt, det er ikke romantisk, det er creepy og invaderende. 
Etter at han svarte på svaret mitt, som jeg ikke en gang giddet å lese, så blokkerte jeg han. Så da ser han meg ikke på facebook lengre. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg blokkert han, for slikt er bare ekkelt. 

Anonymkode: ae202...0d4

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Allerede her er det tydelig at han enten har en mental lidelse, eller har mentalt handikap der han tenker mer som et barn. I beste fall er han mentalt ustabil, stalker, farlig. I beste fall er han under gjennomsnittlig intelligent (under 70 i IQ) og tenker og oppfører seg som et slags barn som ikke forstår sosiale regler og som "bare" er hektet på deg og ikke forstår hvorfor dette er upassende oppførsel. Du burde satt strek for lenge siden

• Liker 2
Gjest commeilfaut
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå dater ikke jeg menn, og jeg har ikke helt oversikt over hvordan andre menn forsøker å sjekke opp en kvinne, men jeg synes det hørtes helt sykt ut og vil anbefale deg å blokke ham.

Endret av commeilfaut
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med Gran3.
Trengte ikke å lese mer enn de første fem setningene i innlegget ditt før jeg begynte å stusse på hvorfor du ikke har slutta å kommunisere med ham for lenge siden.

Han virker ikke helt god. Og jeg gjør meg mine tanker om deg, som ikke har skjønt det og handlet deretter tidligere.

Anonymkode: 9fa97...704

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kalles de det?

Fordi det er en kjent type svindel.  

Han er ikke ekte 

Anonymkode: 7d71b...bc5

AnonymBruker
Skrevet

Det er svindel. Han oppsøker folk utenfor datingsiden for å ikke bli kastet ut derfra så han kan fortsette å svindle.  Han knytter bånd til deg i noen måneder fremover, får deg til å føle at han er så dedikert til deg og picture perfect,  du får følelser og så når du tror dere endelig straks skal møtes på ekte så dukker det opp noe. Moren ble alvorlig syk og han er desperat etter penger for å besøke eller behandle hun, bankkortet hadde ikke funket når flybilletten ble bestilt allikevel så han står på flyplassen klar til å reise men kun hvis du overfører nødpenger, han presenterer en drømmefremtid og snakker om hvor mye penger han tjener på aksjer og frister deg til å investere i "et profft selskap". Og hvis du ikke er å få penger ut av så stjeler han bildene fra Facebook profilen din og oppretter nye svindelprofiler med de, for å svindle menn med på samme måte. Sånn holder de på og det er det de lever av så de legger myyyye tid ned i det, både med kommunikasjon og med studering av manipulering. 

Evn kan han også være en nudes svindler som snart sier han er så forelsket i deg og sender deg nudes så starter dere å ha nettsex, han overtaler deg til å sende videoer osv. Så til slutt innser du at alt er en løgn og han aldri hadde tenkt til å treffe deg engang, så han presser deg for penger og truer med å selge de private bildene fra deg om du ikke sender penger. 

Anonymkode: 7d71b...bc5

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan han like bilder og innlegg når du ikke har addet han som venn tilbake? Har du offentlig profil der alle (også de du ikke er venn med) kan like bilder/innlegg?

Anonymkode: 6c252...662

AnonymBruker
Skrevet

Bare et apropos... Jeg bor i en middels stor by. Og med fornavn og yrke, og Facebook, så har jeg funnet alle jeg har hatt interesse av å søke opp på Facebook. 

Jeg vet ikke om det kan klassifiseres som ufint, vi har jo Facebookprofil og mulighet for melding...så at noen senser melding er kanskje ikke så overraskende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...