Gå til innhold

Tør ikke gå tur med hunden der jeg potensielt kan møte noen alene uten umiddelbar hjelp ved overfall

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på hvilket land du bor i, og kjenner også på hvor takknemlig jeg er for at jeg bor i trygge Norge. 

Anonymkode: 474b6...294

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra en som faktisk ble dratt til skogs for å bli slått ihjel (av en mann jeg kjente), IKKE la en slik frykt hindre deg. 

Hver dag går det hundretusenvis av damer alene i skogen. Hvor mange av disse blir overfalt og drept? Nettop. Ingen. 

Det er mye større sjanse for at du blir påkjørt og drept av å gå på fortauet hjemme. 

Å la urasjonell frykt hindre deg for å gjøre noe du like og ønsker å gjøre, er ikke bra. Å la den frykten vinne gjør at frykten din øker og øker og snart tør du ikke engang gå ut av døra. 

Etter mitt mordforsøk så ble jeg redd for å gå ut av døra. Men hvorfor i helvete skal andre mennesker hindre meg i å gjøre det jeg liker? Hvorfor skal de få lov å skremme meg? Jeg kom over denne angsten og nå er jeg ofte på overnatting alene i skogen også. 

Anonymkode: fc5be...6a5

Hvordan overlevde du da, hva gjorde du som hindret han i å lykkes eller var det bare flaks?

Anonymkode: aa5a6...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan overlevde du da, hva gjorde du som hindret han i å lykkes eller var det bare flaks?

Anonymkode: aa5a6...717

Var heldigvis noen som oppfattet faren og fulgte etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på hvilket land du bor i, og kjenner også på hvor takknemlig jeg er for at jeg bor i trygge Norge. 

Land ?? Bor jo i Arendal.

Anonymkode: b0751...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Land ?? Bor jo i Arendal.

Du har absolutt ingen ting å frykte. Din største frykt er vel frykten. Den er ikke rasjonell. Men du kan få hjelp via kognitiv terapi faktisk. Den kan gi deg verktøy for å overkomme frykt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste går alene på tur av og til. Veldig mange går alene på tur hver uke. En del går alene på tur hver dag. Hvor mange ganger har du sett i nyhetene at folk er blitt overfalt på tur uten grunn? Dette for å overbevise fornuften din om at frykten er irrasjonell. Men frykten er virkelig. Det er ikke sikkert det er angst, men det er noe unaturlig og kan jobbes med med riktige teknikker. Jeg vil anbefale det, for sørlandsnaturen er fantastisk og nytes best alene eller sammen med kun dem man er glad i.Hilsen en som trives aller best på tur der ingen kan se meg. 

Anonymkode: 328e8...9ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å bevares, jeg ser nå du skrev til den andre personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var heldigvis noen som oppfattet faren og fulgte etter.

Dette var veldig skremmende. Godt det endte godt 💕

TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var veldig skremmende. Godt det endte godt 💕

TS.

Joda men poenget var at jeg kjente personen. Jeg visste det var en farlig fyr. Jeg prøvde å komme meg vekk fra han men han var en ekte stalker. Jeg var ikke alene med han.

Men poenget er at den største faren vi står over, er trafikk og av bekjente. Ikke fremmede man møter i skogen. Så om du ikke har noen stalkere eller en gal mann, er du veldig trygg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de andre her. Jeg bor på landet alene. Går tre turer med hunden min hver dag. I skogen, i lysløyper og langs vei/gangvei. Lange og korte turer. En gang innimellom møter vi på andre mennesker, andre ganger ikke. Og det er mange av oss som gjør dette 365 dager i året, uten at noe som helst skjer. Det er, i følge statistikk, farligere å sette seg inn i bilen og kjøre av sted, enn å gå tur. Eller å generelt være i trafikken enn å gå tur.

Anonymkode: 380a1...ff5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere. Det vil ikke hjelpe deg å utvikle en strategi på hvordan du kan håndtere ett angrep. Det negative fokuset skiftes, det er det eneste du oppnår. 

Snakk med legen din og få henvisning til psykolog, gå heller hvor du mener det er trygt i mellomtiden.  DNT arrangerer f.eks masse fellesturer.

Anonymkode: 008f7...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...