Gå til innhold

Fortell meg om Aust-Agder!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være veldig fint å bo der, og det kan være kjipt. Det kommer nok veldig an på hvem du er som person, og hva du liker å gjøre. 

Er selv vokst opp i Tvedestrand, og elsker det på en måte - men ville aldri  bodd der. Bor i Oslo, og syns Sørlandet er alt for lite. På godt og vondt, er det sånn at alle kjenner alle, og folk bryr seg. Likevel kan det være vanskelig å bli kjent med folk. I alle fall hvis du blir sett på som annerledes (udefinerbart). 

Tvedestrand er et høl, der det ikke skjer noen ting på vinteren. Så da er du avhengig av å kjenne folk man kan dra på besøk til. Men koselig by på sommeren, og fin nærhet til naturen. Har det man trenger i dagliglivet. 

Risør er koselig, fortsatt veldig lite. Har kulturhus/bygdekino og pub, så skjer litt mer enn Tvedestrand. 

For shopping, café, spisesteder, konserter og kino må du til Arendal. Større by, samme mentalitet. 

Bibelbeltet gjelder mer bygdene enn byene - Songe, Vegårshei, litt Gjerstad, Moland. Der er bibelbeltet sterkt. Veldig fint hvis man er kristen. Mye barnefamilier og ting som skjer i kirkene. 

Anonymkode: a8829...da3

Dette er reinspikka tøv.

Anonymkode: d9120...299

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Kommet flere nå ser jeg, og jeg begynner å danne meg et bilde.

For min del gjør det ikke noe å bo slik til at jeg må ta buss i 30min for å komme til en større by, trives med å bo landlig så lenge det ikke føles "trykkende" med naboer. Har bodd flere steder i Norge, både i inn -og utland, og prøver å finne steder hvor en ikke blir sett rart på om en er litt "annerledes" på grunn av dette. Jeg tenker kanskje at det finnes et åpnere miljø i dette området fordi det er "nærmere europa", det er varmere og har flere turister på sommeren (untatt de største byene og der det er alpinannlegg/sommer-feriesteder), med flere utenlandske innflyttere osv, -men det er kanskje ikke?

Anonymkode: 94066...f01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...