Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det perfekt tidspunkt nå?

Litt på siden av tema, men siden du nevner det...

Anonymkode: a1e8c...c1f

Sikkert fordi det er mye bedre å betale ned på et lån til seg selv enn å betale til andre😊

Anonymkode: 1e6f3...103

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 5.1.2020 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Hadde du hatt noen problemer med å leie ut til noen der inntekten var ufør? Eller vil gode referanser og det at jeg har en fast inntekt være godt nok? 

Anonymkode: b55eb...ccc

Uansett hvem jeg skulle leid ut til så hadde jeg vurdert personen, og om han/hun på det personlige planet fremsto som en  leietager som matchet meg som utleier. Hvis den uføre fremsto som en ok tilitsvekkende person og hadde depositum så 👍

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro han/hun tenkte på at Husbanken har mest penger å låne ut i Januar - nytt år og påfyll.

Skrevet

Nei, hadde ikke hatt noe problem med det. Uføre har stabil inntekt. 

Skrevet (endret)

Er jo ufør selv så nei ville ha hatt noen problemer med det. Nå bor jeg jo gratis, men når jeg leide så var husleie alltid på første som ble betalt som med alle andre. Hvorfor skal man bli diskriminert for å være ufør? Alle kan jo bli det iløpet av livet. Til og med du kan bli det om du ikke allerede er det. Det er jo mer sikker inntekt enn èn som er arbeidstaker. Bedriften kan jo gå konkurs. Foreløbig er det ingenting som tyder på at det blir noen lovendringer for ung-ufør eller ufør for dem som allerede har det.

Bare noe jeg ville ha vært mere forsiktig med det er om dem var veldig glade i musikk og om dem spiller høy musikk midt på natta. For det ville nok fort ha blitt svært plagsomt for dere dersom dere leier ut sokkelen for ofte trengs det minst 3. mnd oppsigelsestid orker dere 3. mnd med høy musikk om natta hver eneste kveld? Neppe!

Hva har vennekretsen med å gjøre som leietaker? Ikke alle har venner man kan gå til. Er ikke dermed sakt man er den som bråker mest for det. Jeg er jo selv en av de mest beskjedene og roligste personene som jeg vet om av de jeg har hatt kontakt sammen med.

Endret av Lasox
Skrevet
På 6.1.2020 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Kommunene har fått utdelt nye midler nå helt på starten av året, og er nå det er enklest å få det igjennom. Søker man for sent på året får man avslag, og beskjed om å prøve igjen når de faktisk har penger å låne ut. Jeg søkte sommeren 2018 -avslag, søkte på nytt i januar 2019, og fikk 3 mill med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha møtt på den ene skurke-utleieren etter den andre som ikke kan husleieloven eller alminnelig respekt for andre, ser jeg ingen grunn til at du burde bekymre deg for deres inntrykk. 

Anonymkode: fba4d...812

Skrevet

Altså, kunne leid ut til en ufør men ville nok reagert (ikke valgt denne leietakeren) om vedkommende ikke av seg selv fortalte hvorfor vedkommende var ufør - Ville så klart aldri spurt altså... En med dårlig rygg er jo ingen dårlig leietaker, men ville kanskje vært mer i tvil ved psykiatri. En med ME hadde nok blitt gal av å bo under tre barn 😂

Ellers ville jeg aldri leid ut med nav garanti.

Kan forøvrig skjønne at det er vanskelig å få tak i leiebolig, her vi bor er listen over folk som henvender seg kjempelang. Vi kan velge og vrake blant utrolig mange hyggelige leietakere 😊

Anonymkode: 9c610...260

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...