AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Hadde du hatt noen problemer med å leie ut til noen der inntekten var ufør? Eller vil gode referanser og det at jeg har en fast inntekt være godt nok? Anonymkode: b55eb...ccc
Heisenberg Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde du hatt noen problemer med å leie ut til noen der inntekten var ufør? Eller vil gode referanser og det at jeg har en fast inntekt være godt nok? Anonymkode: b55eb...ccc Kredittsjekk uavhengig av inntektskilde. Referanser er egentlig ikke så mye verdt. Si du har en dårlig leietaker og blir bedt om å gi ham/henne referanse. Ville du da gitt en dårlig en og beholdt den dårlige leietakeren eller en god og blitt kvitt problemet? 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde du hatt noen problemer med å leie ut til noen der inntekten var ufør? Eller vil gode referanser og det at jeg har en fast inntekt være godt nok? Anonymkode: b55eb...ccc Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med 👍😃. Da har du jo fast inntekt og det er det viktigste, og med gode referanser i tillegg, så er du rene drømmeleietageren. Anonymkode: 8dd12...4d5 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Uføretrygd er jo en fast inntekt, og alle lever ikke på minstetrygd. Og alle er ikke kandidater til Luksusfellen... Så jeg ville ikke hatt noe problem med det. Så sant du ikke er trygdet pga en diagnose som innebærer at du raserer leiligheten/lager veldig mye bråk Anonymkode: 5737e...9e0 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 4 minutter siden, Heisenberg skrev: Kredittsjekk uavhengig av inntektskilde. Referanser er egentlig ikke så mye verdt. Si du har en dårlig leietaker og blir bedt om å gi ham/henne referanse. Ville du da gitt en dårlig en og beholdt den dårlige leietakeren eller en god og blitt kvitt problemet? Haha 😂 ja det er sant... Anonymkode: b55eb...ccc
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med 👍😃. Da har du jo fast inntekt og det er det viktigste, og med gode referanser i tillegg, så er du rene drømmeleietageren. Anonymkode: 8dd12...4d5 Så bra 😊 er litt nervøs for å gå på visninger nå og jobb kan jeg ikke vise til lenger Anonymkode: b55eb...ccc
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uføretrygd er jo en fast inntekt, og alle lever ikke på minstetrygd. Og alle er ikke kandidater til Luksusfellen... Så jeg ville ikke hatt noe problem med det. Så sant du ikke er trygdet pga en diagnose som innebærer at du raserer leiligheten/lager veldig mye bråk Anonymkode: 5737e...9e0 Haha nei jeg bråker lite altså 😄har ME men er diagnose noe du ville spurt om? Anonymkode: b55eb...ccc
kaleidoskop Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 Så lenge du har eget depositum, ingen problem. Men leier ikke ut til nav garanti. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 4 minutter siden, kaleidoskop skrev: Så lenge du har eget depositum, ingen problem. Men leier ikke ut til nav garanti. Nei jeg har jo depositum ☺ Anonymkode: b55eb...ccc 1
Husholdning1 Skrevet 5. januar 2020 #11 Skrevet 5. januar 2020 Hvordan blir en inntekt ufør? Nei, jeg hadde ikke hatt problemer med å leie ut til en uføretrygdet. Du kan ikke få sikrere inntekt enn det. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #12 Skrevet 5. januar 2020 Helt uproblematisk å leie ut til noen som er ufør. Uføretrygd er jo en fast og stabil inntekt, så det er like trygt som en som er i jobb, i mine øyne. Anonymkode: be5d7...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #13 Skrevet 5. januar 2020 Kunne leid ut til en ufør, ja. Anonymkode: 8e3ba...8fc
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #14 Skrevet 5. januar 2020 Jeg hadde leid ut. Men husk at du behøver ikke opplyse inntektskilde. En venninne av meg sa hun jobbet hjemmefra med oversetting. Da fikk hun leie bolig med en gang, etter mange avvisninger der hun sa nav/ufør. Anonymkode: e749e...65b 4
Neteas Skrevet 5. januar 2020 #15 Skrevet 5. januar 2020 Ufør er sikrere inntekt enn fast jobb.. Null problem å leie for min del, ble valgt forran folk i jobb På en annen side så er det perfekt timing for å søke startlån i Husbanken nå, om det er aktuelt. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #16 Skrevet 5. januar 2020 Jeg hadde alltid sett an personen, uavhengig av om personen var ufør, student eller i arbeid. Man vet selvsagt aldri med noen, men jeg stoler veldig på førsteinntrykket og magefølelsen. Det sagt, så kjenner jeg til utleiere som fikk massive skader på boligen på grunn av en sjalu eks som ville ødelegge livet til jenta de leide ut til. Jenta var god som dagen er lang, betalte leie når hun skulle og det var aldri noe tull. Så man vet aldri. Men kan være greit å ha en solid leiekontrakt, depositumkonto og gjerne referanser i tillegg. Anonymkode: ca6cc...0a3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #17 Skrevet 5. januar 2020 Vi leier ut til ufør. Beste leieboeren vi har hatt!!! Sikker betaler og stiller opp med å mate katten når Vi er borte en helg. Har stor tillit til han. Han har tilgang til nøkkel til huset vått når vi er borte slik at katten får inn på natta. Har hatt samme leieboer i snart 8 år. Er jo mennesker i alle samfunnslag som blir uføre, og folk er folk uansett hvor inntekten kommer fra 🙂 Anonymkode: 7a050...ec5 13
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha nei jeg bråker lite altså 😄har ME men er diagnose noe du ville spurt om? Anonymkode: b55eb...ccc Nei, jeg ville nok ikke det Ville nok ha møtt en aktuell leietager først, og fulgt magefølelsen... Anonymkode: 5737e...9e0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 Ja, Uføre kan være bra leietagere. De har sikker inntekt og vil sannsynligvis ikke få spart nok til egen bolig, dvs at du kan ha en god leietaker i årevis. De som har jobb vil sikkert komme ut på boligmarkedet selv så snart sjangsen byr seg. Jeg ville holdt øynene opp for rusproblematikk, og musikkvaner. Hvem vil vel ha en leieboer som spille musikk halve natten? Og sosiale vaner. Et evig renn av forskjellige folk er heller ikke noe særlig. En venn leier ut til en med ME. Fra den leiligheten kommer det ikke en lyd. Anonymkode: 09fa7...d1b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 23 timer siden, Neteas skrev: Ufør er sikrere inntekt enn fast jobb.. Null problem å leie for min del, ble valgt forran folk i jobb På en annen side så er det perfekt timing for å søke startlån i Husbanken nå, om det er aktuelt. Hvorfor er det perfekt tidspunkt nå? Litt på siden av tema, men siden du nevner det... Anonymkode: a1e8c...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå