Gå til innhold

Mye vann i kroppen. Hva hjelper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det vises mest i ansiktet. Skikkelig pløsete hud uten noen trekk og store/tykke øyelokk. Men ser det på legger også. 

Hva er beste kuren mot mye vann i kroppen? 

Anonymkode: fb60b...28d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikke vann og bevege på deg

Anonymkode: 0c6ee...7dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikke vann og bevege på deg

Anonymkode: 0c6ee...7dc

Drikker allerede ca 2,4 l vann daglig. Burde jeg drikke mer? Ser jeg kan jobbe mer med bevegelse. Har ikke nådd 10.000 skritt i juleferien. Men har hatt problemet lenge før juleferien så da er jeg nok ikke stort bedre i hverdagen heller. 

Anonymkode: fb60b...28d

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ned på salt i maten, ikke bruk halvfarbrikat mat. Lag mat fra bunnen. Det har hjulpet meg + jeg starta og trene. Halvfabrikat mat har mye salt 

Anonymkode: 2b6f4...258

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får antageligvis i deg mye mer salt i kosten enn du er klar over. Bare ta en enkel ting som krydderglass med såkalt "Peppermix". Man skulle tro det bare var peppersorter i den, ikke sant? Det er det ikke. Det er 40% salt i den!

Alle slags matvarer som er halvfabrikata og hel- er fulle av salt. Skal du kontrollere salt inntaket, må du lage maten selv fra grunnen av med ferske grønnsaker og kjøtt, helt uten tilsetninger.

Potetgull og en hel del snacks (som det kanskje har gått en del av i jula?) inneholder også svært mye salt.

Bruker du noen medisiner? Enkelte medisiner kan ha den bivirkningen at kroppen binder væske.

Anonymkode: 341d6...45f

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det har noe med lymfesystemet ditt å gjøre. Å drikke sitronvann er veldig bra, mye grønnsaker og rein mat.

Anonymkode: 317be...e12

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ned på salt, beveg deg, drikke vann. Unngå andre drikker enn vann. Hvis du fremdeles har mye vann i kroppen etter disse tiltakene ville jeg hørt med lege om du kan ha noen andre medisinske tilstander som gir ødem.

Anonymkode: 9ae82...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...