Gå til innhold

Kva slags garn anbefaler du til heklet babyteppe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjerne et som ikkje er for tynt,det må være kvalitet og ull😀

Anonymkode: fdb12...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt ubehandlet ull eller ull/silke.

Hvis du ikke vil ha det for tynt kan du bruke dobbel tråd silkeull eller marinoull fra nøstebarn. Det blir helt nydelige myke plagg/tepper med det garnet. Snart 4åringen bruker enda babyteppene sine som kosetepper, de er like fine enda :) hjbhun har et i ull/silke og et rilleteppe i merinoull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et strikketeppe av min bestemor strikket i Alpakka Silke fra Sandnesgarn. Det er helt nydelig deilig, og veldig varmt og godt selv om det virker tynt! Vårt er flittig brukt men like fint. 

Dyrt garn da 🤔

Endret av boblevann
Div skrivefeil, er jo midt på natta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpakka burde man ikke bruke til babyer, det røyter og kan irritere øyne og luftveier 😶 spesielt viktig om man har prematur baby! 

Anonymkode: 3a4ec...380

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, boblevann skrev:

Har fått et strikketeppe av min bestemor strikket i Alpakka Silke fra Sandnesgarn. Det er helt nydelig deilig, og veldig varmt og godt selv om det virker tynt! Vårt er flittig brukt men like fint. 

Dyrt garn da 🤔

Loer ikke alpakka? Har du noe erfaring med lanettull? 

Anonymkode: fdb12...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Loer ikke alpakka? Har du noe erfaring med lanettull? 

Anonymkode: fdb12...e9f

Nei ikke dette - Alpakka Silke. Har strikket litt i vanlig alpakka selv og er ikke fan, men dette er bra :) Nei det har jeg dessverre ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hekler er babyteppe nå i Sandnes Garn - merinoull, og veldig fornøyd med det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leine merino. Garnet kommer fra sauer som har det bra, og er garantert uten syntetiske stoffer og skumle kjemikalier. Mykt og nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, LilleHumle skrev:

Jeg hekler er babyteppe nå i Sandnes Garn - merinoull, og veldig fornøyd med det 👍

Ok,kanskje eg skal prøve det da. Kva nr på heklekrok bruker du på dette garnet? Kva mønster hekler du,er det oldemorruter? Helsing TS😀

Anonymkode: fdb12...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok,kanskje eg skal prøve det da. Kva nr på heklekrok bruker du på dette garnet? Kva mønster hekler du,er det oldemorruter? Helsing TS😀

Anonymkode: fdb12...e9f

Jeg bruker heklenål 3,5.

Ikke så veldig inn i hekleuttrykk, så litt usikker på om mønsteret heter noe, men det ser sånn ut:

15784299612031727001067085161284.jpg

 

Oj, ser nå at oppskrifta kaller det "bestemorrute" - jeg hekler fra midten og ut. Oppskriften anbefaler forresten Dreamline Sky fra Du Store Alpakka, heklenål 3,25. Der garnet hadde de ikke inne da jeg handla, så måtte modifisere litt. Blir veldig fornøyd med det jeg bruker 🙂

Endret av LilleHumle
Mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LilleHumle skrev:

Jeg bruker heklenål 3,5.

Ikke så veldig inn i hekleuttrykk, så litt usikker på om mønsteret heter noe, men det ser sånn ut:

15784299612031727001067085161284.jpg

 

Oj, ser nå at oppskrifta kaller det "bestemorrute" - jeg hekler fra midten og ut. Oppskriften anbefaler forresten Dreamline Sky fra Du Store Alpakka, heklenål 3,25. Der garnet hadde de ikke inne da jeg handla, så måtte modifisere litt. Blir veldig fornøyd med det jeg bruker 🙂

Veldig fint😀👍TS

Anonymkode: fdb12...e9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 7.59, AnonymBruker skrev:

Loer ikke alpakka? Har du noe erfaring med lanettull? 

Anonymkode: fdb12...e9f

Lanett er ganske lik Sandnes tynn merino. Det holder seg ganske godt og kan vaskes i maskin. Utvider seg litt etter vask, men ikke så mye som tynnmerino har en tendens til. Godt valg til babyteppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...