Gå til innhold

Løpe i regnvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva løper du i når det regner? Jeg har en vanntett løpejakke fra Mizuno (20k), men nedentil har jeg bare vanlige tights og mine vanlige løpesko. Blir klissvåt nedentil. Finnes det gode vanntette løpebukser? Vil det hjelpe å ha goretexsko

Anonymkode: a5c39...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løper ikke i regn, en blir bare våtere enn om en går.

Vet bla ba gjorde en sak om det for mange år siden 

Anonymkode: f478d...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper i akuratt det sammne som jeg gjør når det ikke regner,altså vanlig tights og en tynn genser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løper ikke i regn, en blir bare våtere enn om en går.

Vet bla ba gjorde en sak om det for mange år siden 

Anonymkode: f478d...eed

Nei, det er omvendt. Og hvorfor er du isåfall redd for å bli litt våt? Hvis du i det heletatt løper da. Seriøse løpere bryr seg ikke om vær forstår du.

Endret av OPIgirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Scoops skrev:

Jeg løper i akuratt det sammne som jeg gjør når det ikke regner,altså vanlig tights og en tynn genser. 

Jeg vet det ikke er farlig å bli våt. Problemet mitt er at jeg blir så kald nedentil, greier ikke holde varmen når jeg blir våt. Har også prøvd ull under tightsen. 

Anonymkode: a5c39...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull under løpejakke. Caps for å slippe vann i øynene, ullbuff under hvis det er kaldt. Vanlige tights. Varmer opp innendørs, da holder jeg varmen fint en times tid så lenge jeg løper. 

Regner det sidelengs, eller er temperaturen nærmere 0 grader, blir det en HIIT økt innendørs i stedet. Det gjelder ikke så mange dager i året, selv på vestlandet. 

Anonymkode: ea0e3...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regn er bare motbrann når du løper. Våt blir du uansett om det er innefra, utenfra eller begge deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Regn er bare motbrann når du løper. Våt blir du uansett om det er innefra, utenfra eller begge deler..

Jeg er tørr på overkroppen, men gjennomvåt nedentil og iskald nedentil. 

Anonymkode: a5c39...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanlige klær, men har Goretex-joggesko for å slippe å bli så våt på bena. Bruker også caps for å slippe vann i øynene. 

Anonymkode: 079da...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare vanlige løpeklær, eventuelt mer ull om det er kaldt. Har du prøvd å løpe uten vanntett jakke? Kanskje kroppen din ikke klarer å justere varmen når du er tørr på halve kroppen? Dette aner jeg ikke, for jeg har ikke prøvd å løpe med noe vanntett selv. 

Anonymkode: d2e30...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på vestlandet(så det regner noe her) og på vår, sommer og høst bruker jeg stort sett akkurat det samme som når det ikke regner. Tynn ulltskjorte innerst, ei lett pustende jakke som tåler noen dråper, en god shorts eller tights, caps og løpesko. På vinteren slår jeg som regel til med buff, hansker og litt tykkere ullskjorte.

Våt blir jeg som regel uansett, enten utenfra eller innenfra. Viktigste er å ikke bli for kald mens det står på, så når det regner som verst og er litt kaldt ute så korter jeg heller ned på turen og øker intensiteten noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skibukse, det holder meg alltid tørr på løpetur.

Anonymkode: 57d24...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det regner løper jeg faktisk med en vanlig joggebukse i bomull, som ikke er tettsittende. Min er kjøpt på H&M. Det føles litt mindre kjedelig å bli våt på noe som ikke er klistret inntil kroppen. Men jeg løper sjeldent mer enn 30 min hvis det regner mye, og unngår de dagene hvor det virkelig regner ekstreme mengder sidelengs. Jeg har en skalljakke og tynn ullgenser øverst, og goretex sko. 

Anonymkode: 54a81...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker en hybrid av tights og skibukse. Noen ganger trekker jeg over en regnbukse i oljestoff eller hva det heter. Men det er klamt og tungt da, men ekstra vekt er vel bra. 😅

 

Løpeturer i regn kan være deilige og oppfriskende altså! 

Anonymkode: 7eb20...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2020 den 8.18, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke er farlig å bli våt. Problemet mitt er at jeg blir så kald nedentil, greier ikke holde varmen når jeg blir våt. Har også prøvd ull under tightsen. 

Anonymkode: a5c39...054

Blir du kald når du løper? Jeg er en skikkelig frossenpinne og pleier alltid å si at den eneste gangen jeg har varmen i føttene er når jeg er ute på løpetur. 

På vinteren i regnvær har jeg en vanlig løpebukse, og en vannresistent løpejakke som likevel blir gjennomvåt dersom det regner skikkelig. Merker ikke noe til regnet når man er i sonen. 

Tenker på Boston maraton i 2018, 4 grader og full storm. Sjekk antrekket:

image.thumb.png.f6a6846258ca7cc856c1ceb8fdd6353f.png

Anonymkode: ada30...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir du kald når du løper? Jeg er en skikkelig frossenpinne og pleier alltid å si at den eneste gangen jeg har varmen i føttene er når jeg er ute på løpetur. 

På vinteren i regnvær har jeg en vanlig løpebukse, og en vannresistent løpejakke som likevel blir gjennomvåt dersom det regner skikkelig. Merker ikke noe til regnet når man er i sonen. 

Tenker på Boston maraton i 2018, 4 grader og full storm. Sjekk antrekket:

image.thumb.png.f6a6846258ca7cc856c1ceb8fdd6353f.png

Anonymkode: ada30...29f

Ja, jeg fryser. Greier ikke holde varmen selv etter en stund med god puls og når kroppen burde være varm. 

Anonymkode: a5c39...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 9.1.2020 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg fryser. Greier ikke holde varmen selv etter en stund med god puls og når kroppen burde være varm. 

Anonymkode: a5c39...054

Ville gitt det et forsøk med vanntette sko, kanskje med plass til litt gode sokker. Å bli våt på beina er drepen for å holde varmen, synes jeg, selv om jeg riktignok ikke løper, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper som regel med tights og t-skjorte når det regner.

Inne, på mølla.

Anonymkode: 4eaaf...e3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Blir du kald når du løper? Jeg er en skikkelig frossenpinne og pleier alltid å si at den eneste gangen jeg har varmen i føttene er når jeg er ute på løpetur. 

På vinteren i regnvær har jeg en vanlig løpebukse, og en vannresistent løpejakke som likevel blir gjennomvåt dersom det regner skikkelig. Merker ikke noe til regnet når man er i sonen. 

Tenker på Boston maraton i 2018, 4 grader og full storm. Sjekk antrekket:

image.thumb.png.f6a6846258ca7cc856c1ceb8fdd6353f.png

Anonymkode: ada30...29f

Dette blir for kaldt til meg ja selv om jeg løper. Selv pleier jeg å bruke ettersittende tights og langermet topp, lue og votter. Da klarer jeg å holde varmen akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper med en foret tights med glatt overflate, blir ikke gjennomvåt i den. 

Anonymkode: a27ed...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...