Gå til innhold

Åsta-ulykken og narkose

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den avgjørelsen har spart meg for mange mareritt. Det var en lettelse da jeg leste den nevnte artikkelen i Brannmannen noen år etter brannen. Tror vi fortsatt har den artikkelen hjemme.

Anonymkode: 0a11d...74b

• Liker 17
Skrevet

Det var en god avgjørelse. 

• Liker 11
Skrevet

Det var det beste de kunne gjøre i den situasjonen. Gjør meg litt lettet at de gjorde det.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var helt vanlig.

Anonymkode: 195eb...326

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det var helt vanlig.

Anonymkode: 195eb...326

Jeg visste ikke at dette gjøres før jeg leste det.

Anonymkode: 270a4...c5d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

En god avgjørelse. Jeg husker ulykken som det var i går. 

Anonymkode: 690b5...293

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig i forbindelse med sykdom - ja.

Vanlig i en voldsom ulykke på selve ulykkesstedet - det tror jeg ikke..

Men absolutt en god avgjørelse. 

Anonymkode: 11838...fa5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For en fryktelig ulykke. 

En hjerteskjærende jobb å gå inn der og gi voksne og barn narkose før den sikre død. 

Anonymkode: 95e72...810

• Liker 12
Skrevet

Altså, selvfølgelig er det bra at de fikk slippe å lide. Men hjerteskjærende å tenke på at folk overlevde sammenstøtet og var ved bevissthet men kunne allikevel ikke reddes. Jeg fikk helt vondt av å lese dette 😢 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Husker den ulykken veldig godt. Hadde mareritt lenge etterpå. Har lest artikler om ulykken flere ganger og synes det var det mest humane som er gjort. Det må ha vært fryktelig og være i den situasjonen

Anonymkode: 711ba...b0b

• Liker 7
Skrevet

Røyken dreper før flammene så det spilte ingen rolle. De fikk bare litt mindre tid å tenke på sine kjære før de mistet bevisstheten. 

Skrevet
1 minutt siden, Strålende skrev:

Røyken dreper før flammene så det spilte ingen rolle. De fikk bare litt mindre tid å tenke på sine kjære før de mistet bevisstheten. 

Har du lest artikkelen? I disse tilfellene var de klemt fast i toget og kunne ikke reddes ut, men fremdeles bevisste.  

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Violetta skrev:

Har du lest artikkelen? I disse tilfellene var de klemt fast i toget og kunne ikke reddes ut, men fremdeles bevisste.  

Det hadde gått helt fint, røyken hadde ordnet alt. 

AnonymBruker
Skrevet

3 minutter siden, Strålende skrev:

Det er virkelig ikke gitt i en utendørsbrann. Røyken stiger opp, mens varmen spres. 

Det må ha vært en helt aldeles hjerteskjærende opplevelse for redningsmannskapene, men det er fantastisk at en slik beslutning ble fattet.  

Og det er nok noe som har hjulpet pårørende stort i sorgen. Det at om ikke annet så ble døden smertefri og uten frykt.

Anonymkode: d2c96...0b0

• Liker 27
Skrevet
2 minutter siden, Strålende skrev:

Definer fint! 

• Liker 19
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så strålende at du vet alt så mye bedre enn de som var der og tok avgjørelsene da. 

Anonymkode: fe41d...b8f

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Strålende skrev:

For en udympatisk ting å si.

Har du tenkt på at kanskje de lå slik til at røyken blåste bort?

Har de tenkt på hvor fælt det måtte være å ligge der bevisst og forstå at de ikke kunne reddes, helt til røyken tok dem? 

Nå sovna de kanskje med et håp om å våkne igjen. De slapp de siste minuttene med dødsangst.

Anonymkode: 96bb8...ddd

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt en god avgjørelse. Hadde det vært mine familiemedlemmer som hadde ligget der, eller meg selv, hadde jeg ønsket er rolig død uten smerter. 

Anonymkode: 9a2e5...f25

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...