AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Denne saken gjelder en bekjent. Hun er samboer og de har 2 barn sammen i barnehagealder. Hun hadde lyst på barn mens han ikke ville ha. De ble enige om at hun skulle ta alt ansvar for barna. Han leker med de når det passer han, ellers er det kommentarer som; det var du som skulle ta ansvaret, osv. Hun må ta de med når hun skal dusje, hun får ikke reist på trening før hun har lagt barna. Har hun besøksforbud barna våkner må hun ta de, da det er «hennes» barn, mens han ligger på loftstua. Hun handler inn all maten, han blir sur om han å kjøpe et brød på vei hjem. Hun lager all maten, og vasker alt av klær og hus. Han prioriterer tiden sin på trening, og seg selv. Han kan lett bli sur for bagateller, og da sover han på gjesterommet i mange dager. Nekter å snakke med henne. Kun via SMS. Han tar med seg barna på fjellturer da han liker å gå i fjellet, men gjør ingenting av hverdagslige ting som krever noe og som han ikke har lyst til. En uke etter fødselen fikk mor nyrebekkenbetennelse og låg med høy feber. Han var på fjellturer.. det var jo hun som skulle ha barn, ikke han. Hun vil ikke gå fra han, da hun er opptatt av å være en familie. Hun er superwoman og står på hele tiden. Men vi andre ser jo at hun ikke har det bra. Jeg hadde aldri funnet meg i dette. Når han er med på å lage barn må han ta ansvar tenker jeg. Hva tenker dere? Anonymkode: c62c5...fdd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Ts her.. ser ordlista kom på. Ikke besøksforbud.. men om hun har besøk. Begge to er i full jobb. Og tjener godt begge to Anonymkode: c62c5...fdd
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 5. januar 2020 Jeg ser jo at han virker som en drittsekk, og hun hadde nok hatt det bedre som alenemor (med mindre han hjelper henne økonomisk ved å betale mer for bolig etc?) men det er jo en helt klar avtale de tydeligvis hadde. Han hadde ellers ikke gått med på å få barn med henne tenker jeg. Sånn sett visste hun jo akkurat hva hun gikk til. Anonymkode: 93812...f13 51
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Vel hun visste jo hva hun gikk til Anonymkode: fc92b...f6d 34
CabinCruiser Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 (endret) Jeg klarer ikke sympati med disse kvinnene. Jeg kjenner til ei, hvis historie er merkelig lik denne. Der har de til og med skriftlig at barna er hennes ansvar. Nei, det er ikke synd i disse kvinnene. De var fullstendig klar over hva avtalen var når de valgte å sette til verden disse barna. Mot mannens vilje. Når det er så klart definert i forkant hvor involvert mannen kom til å bli, så er det ett reelt valg kvinnen har tatt. Man kan gjerne si at man var to om pule og derfor må ta ansvar. Nei, i disse tilfellene har mannen allerede tatt ansvar og sagt at dette er dine barn. Det er helt umulig å tvinge noen til å være far! Jeg vet ikke helt hvordan TS mener hun skulle selv løst situasjonen. Endret 5. januar 2020 av CabinCruiser 39
ntrane Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 Nei her har hun lagt opp til det selv. Trist å lese men fytti grisen for ei dum kjærring. 32
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 13 minutter siden, CabinCruiser skrev: Jeg klarer ikke sympati med disse kvinnene. Jeg kjenner til ei, hvis historie er merkelig lik denne. Der har de til og med skriftlig at barna er hennes ansvar. Nei, det er ikke synd i disse kvinnene. De var fullstendig klar over hva avtalen var når de valgte å sette til verden disse barna. Mot mannens vilje. Når det er så klart definert i forkant hvor involvert mannen kom til å bli, så er det ett reelt valg kvinnen har tatt. Man kan gjerne si at man var to om pule og derfor må ta ansvar. Nei, i disse tilfellene har mannen allerede tatt ansvar og sagt at dette er dine barn. Det er helt umulig å tvinge noen til å være far! Jeg vet ikke helt hvordan TS mener hun skulle selv løst situasjonen. Skjønner argumentene dine. Men å gå med på å bli pappa til 2 barn som han selv skal bo sammen med, men ikke være en pappa? Vil en ikke ha barn så kan han da ikke gå med på å lage barn? Å lage barn er et stort ansvar. Ville han ikke så burde han forså at han måtte si nei eller trekke seg ut av forholdet . Barn er ikke en leke eller en avtale. Er du pappa og har med viten vilje laget de må han jo selvfølgelig ta ansvar. Hva skal han si til barna når de blir større? Spør mamma det var hun som ville ha dere? De har felles alt. Hus bil og alt. Hun tjener mest Anonymkode: c62c5...fdd 18
w0ho Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 Selv om han ikke vil ha noe av ansvaret for barna burde de vel dele alt som har med husarbeid, matlaging og sånne ting 50/50. Dette er jo ting som bør gjøres selv om man ikke har barn, og her har han fraskrevet seg alt ansvar, ikke bare det som har med barna og gjøre. Han høres ut som en umoden drittunge forresten. Og hun må jo være dum som et brød. Hvorfor ønske og få barn med noen som så tydelig ikke vil ha barn selv? Hun kunne jo heller fått barn med en som også ville ha barn og ta ansvar. Forøvrig også trist situasjon for barna, med en far som ikke er tilstede selv om han er der. 46
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, w0ho skrev: Selv om han ikke vil ha noe av ansvaret for barna burde de vel dele alt som har med husarbeid, matlaging og sånne ting 50/50. Dette er jo ting som bør gjøres selv om man ikke har barn, og her har han fraskrevet seg alt ansvar, ikke bare det som har med barna og gjøre. Han høres ut som en umoden drittunge forresten. Og hun må jo være dum som et brød. Hvorfor ønske og få barn med noen som så tydelig ikke vil ha barn selv? Hun kunne jo heller fått barn med en som også ville ha barn og ta ansvar. Forøvrig også trist situasjon for barna, med en far som ikke er tilstede selv om han er der. Hun trodde vel at det skulle gå seg til. Uansett rart at han ikke tar ansvar for sine egne barn når de bor under samme tak Anonymkode: c62c5...fdd 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hun trodde vel at det skulle gå seg til. Uansett rart at han ikke tar ansvar for sine egne barn når de bor under samme tak Anonymkode: c62c5...fdd Så hun tenkte dette var måten å lure ham til å bli en pappa? Skal si hun må føle seg stolt av seg selv når hun ser resultatet... Anonymkode: 93812...f13 16
exictence Skrevet 5. januar 2020 #11 Skrevet 5. januar 2020 25 minutter siden, ntrane skrev: Nei her har hun lagt opp til det selv. Trist å lese men fytti grisen for ei dum kjærring. Uff, så lite fint og omtenksomt sagt av deg. 5
Jdz Skrevet 5. januar 2020 #12 Skrevet 5. januar 2020 Begge er like talentløse her. Man må ikke holde sammen for enhver pris. Hun burde aldri fått barn med denne mannen. Han burde aldri fått barn med denne kvinnen. 30
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #13 Skrevet 5. januar 2020 Du kan ikke avtale deg vekk fra ansvaret for egne barn. Har du først gått med på å sette til verden barn så har du også foreldreansvar, omsorgsansvar og forsørgeransvar. Dette er definert ikke bare abstrakte, etiske begrep, men også definert i lovverket. En er rett og slett ansvarlig for behovene til barna sine - uansett om barna var ønsket eller ei. Her høres det også ut som om barna er ganske små ennå? Om han har gått med på barn for å beholde forholdet, så bør han nok også reflektere over hvor lenge hans kvinne holder ut å leve med ‘et ekstra barn’ i huset. Anonymkode: c6021...f26 26
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #14 Skrevet 5. januar 2020 Han har jo gått med på å lage dem!? hvordan kan han da bare fraskrive seg alt ansvar!? Det er jo sykt! Idiot av et mannfolk!! Men hva skal man gjøre da om dama synest dette er ok, da snakker man jo hennes valg igjen.! Anonymkode: f812f...2cf 7
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2020 #15 Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne saken gjelder en bekjent. Hun er samboer og de har 2 barn sammen i barnehagealder. Hun hadde lyst på barn mens han ikke ville ha. De ble enige om at hun skulle ta alt ansvar for barna. Han leker med de når det passer han, ellers er det kommentarer som; det var du som skulle ta ansvaret, osv. Hun må ta de med når hun skal dusje, hun får ikke reist på trening før hun har lagt barna. Har hun besøksforbud barna våkner må hun ta de, da det er «hennes» barn, mens han ligger på loftstua. Hun handler inn all maten, han blir sur om han å kjøpe et brød på vei hjem. Hun lager all maten, og vasker alt av klær og hus. Han prioriterer tiden sin på trening, og seg selv. Han kan lett bli sur for bagateller, og da sover han på gjesterommet i mange dager. Nekter å snakke med henne. Kun via SMS. Han tar med seg barna på fjellturer da han liker å gå i fjellet, men gjør ingenting av hverdagslige ting som krever noe og som han ikke har lyst til. En uke etter fødselen fikk mor nyrebekkenbetennelse og låg med høy feber. Han var på fjellturer.. det var jo hun som skulle ha barn, ikke han. Hun vil ikke gå fra han, da hun er opptatt av å være en familie. Hun er superwoman og står på hele tiden. Men vi andre ser jo at hun ikke har det bra. Jeg hadde aldri funnet meg i dette. Når han er med på å lage barn må han ta ansvar tenker jeg. Hva tenker dere? Anonymkode: c62c5...fdd Hun tok et valg og de gjorde en avtale. Er ikke en god avtale for noen av partene, men den er no der. Personlig hadde jeg aldri gått med på en slik avtale, men hun og hans liv deres valg. 13
Kattugla Skrevet 5. januar 2020 #16 Skrevet 5. januar 2020 Han må være temmelig kald fisk som klarer å ta avstand fra barna sine og blir sur hvis han må kjøpe brød.. Som om barnløse ikke må handle mat og rydde... Hva tilfører han egentlig hennes liv? 28
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #17 Skrevet 5. januar 2020 Legg til at han ikke lar henne få lov til å ha barnevakt, og denne historien ligner svært på en familie jeg kjenner. Jeg har mistet all respekt for denne mannen. Hun var ærlig og sa at barn var viktig for henne, og om han ikke ville ha barn ville hun gå. Han ville ikke la henne gå, og de avtalte at barn var greit hvis hun tok alt ansvaret. Hun tar alt ansvar uten å klage, men når han samtidig legger føringer på hva hun får lov til, og ikke, som f.eks ikke ha barnevakt, har han tatt det et skritt lenger enn avtalt. Han sluttet også å ta ansvar for hus og hjem (utvendig vedlikehold), noe som ikke var en del av avtalen. Det er hjerteskjærende å se på når barna løper ham i møte når han kommer hjem fra jobb, og han gir dem en klem, før han avviser dem. Det er "cats in the cradle" i virkeligheten. Anonymkode: 0e8fe...ceb 20
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #18 Skrevet 5. januar 2020 Stakkars unger 😢 Anonymkode: 305cf...1d5 23
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #19 Skrevet 5. januar 2020 Han hadde selvinnsikt nok til å vite at han ikke burde få barn. Hun kjente ham for dårlig, og tok en sjanse.... Som man reder, så ligger man... Stakkars unger Anonymkode: 9ecbb...67d 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #20 Skrevet 5. januar 2020 Hovedinnlegget sier ingenting om hvordan utgifter for barna fordeles? Men om hun må stå for også dette alene, så håper jeg hun tar til vett snart og kaster ut mannen. Da kan hun i minste fall få bidrag til barna. Hun må innse at han skummer fløten her. Han har fått egne barn, som han koser og leker med når han selv vil, tar med på aktivitet han liker - men helt uten å løfte en eneste finger i det daglige arbeidet det er å ha barn og generelt hushold. Bruker han barna for å kontrollere henne? Om han også blir lett sur for småting, gir henne silent treatment og nekter å sove sammen. Det tegner samlet sett ikke noe bra bilde, og som andre har jeg sett dette før i egen omgangskrets. Det ender stort sett ikke bra, når hele limet i relasjonen baserer seg på at hun må være martyr og ofre seg for å holde et slags familieliv på plass - mens han kjører på med seg og sitt, og furter, gjør seg vrang, nekter kontakt osv. Disse to burde jo aldri fått barn med hverandre, men når ting er som de er håper jeg hun innser før heller enn senere at livet kan være mer enn dette. Anonymkode: c6021...f26 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå