Gå til innhold

Hvor mye koster en fotograf??

Anbefalte innlegg

Gjest amstel
Skrevet

Det er jo ingen fotografer som reklamerer med prisene sine!! Vi skal ha et veldig enkelt bryllup, og vil derfor bare ha et par bilder som minne. Hvor mye må jeg regne med at en fotograf koster?? Har ingen jeg kjenner som kan ta bilder, eller jo vi har vel det, men resultatet kan ingen garantere :hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en telefon til fotografer i området der du bor (bruk gulesider). Forklar de hva dere er ute etter og få en pris. Mange fotografer har hjemmesider, der det også står priser.

Skrevet

Vi betaler 5 000,- for fotograf under vielsen, samt hovedfotografering med ca. 300 bilder digitalt!

Gjest Teletubbien
Skrevet

Betaler ca 5000 kr for fotografen vår. Da får vi med et pent album med ca 20 bilder i str 13x 18 var det vel :roll:

Gjest Hannemor i.i.
Skrevet

Sørg for at du får vite absolutt alt som inngår i prisen de oppgir... Noen sier en pris på f.eks. 5000kr, brudeparet tar forgitt at alt er inkludert, så sitter de der etterpå og må kjøpe alt mulig senere (bilder osv).

Gjest Klikk
Skrevet
Betaler ca 5000 kr for fotografen vår. Da får vi med et pent album med ca 20 bilder i str 13x 18 var det vel :roll:

Er h*n en dyktig fotograf så er det vel verdt det?

Dere tror vel ikke fotografens jobb kun er å dukke opp, knipse noen snapshots og så er jobben gjort?

Bildene skal fremkalles/kopieres eller behandles digitalt.

I tillegg så må dere tenke på at en profesjonell fotograf trenger mye og dyrt utstyr for å få kunne ta de bilder h*n ønsker. Det holder ikke med et kompakt digitalkamera til noen få tusenlapper.

Det skal også legges til mva for både tjenesten og for de ferdige bildene.

Blir litt oppgitt når folk tror at fotografen tjener flere tusen på en liten fotosession. Det er faktisk ikke så fett å være fotograf som mange her tydeligvis tror.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi betaler ca 5000,- for fotografering og et mediumstort album. Syns ikke det er så verst pris jeg.

K

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Vi betaler 4400,- for selve fotograferingen og et album med 20 bilder. Inkluderer også div gebyrer for at han må dra oppover til kirken (fin plass å ta utebilder), og 2 innlegg i avisene vi måtte ønske oss.

Skrevet

Vi betalte 4900,- for selve fotograferingen. Da har vi fått en CD med nesten 300 bilder i lav oppløsning, slik at vi kan velge hvilke vi vil ha i album/på veggen/som takkekort.

Alt dette kommer i tillegg.

Må si vi var veldig fornøyd med bildene - god kontakt med fotografen, det ble veldig levende og avslappet, akkurat slik vi ville ha det. :-)

Skrevet
Vi betalte 4900,- for selve fotograferingen. Da har vi fått en CD med nesten 300 bilder i lav oppløsning, slik at vi kan velge hvilke vi vil ha i album/på veggen/som takkekort.

Alt dette kommer i tillegg.

Må si vi var veldig fornøyd med bildene - god kontakt med fotografen, det ble veldig levende og avslappet, akkurat slik vi ville ha det. :-)

kan jeg spørre hvilken fotograf dere brukte???

Skrevet

Moment Studio i Oslo, tidligere fotograf Tomaszewicz.

De har vunnet flere priser av typen årets bryllupsfotograf, med mange pall-plasseringer, og spesialiserer seg på avslappede, 'levende' bilder, ikke sånne stive 'stå og smil' bilder.

Gjest brud i sommer
Skrevet

Vi skal kun betale 2500,- for fotograf. Da kommer fotografen fra Oslo til vielsessted i Asker, tar bilder med brudepar + brudepar & forlovere + brudepar & barn.

Vi får de beste bildene i 15x20 (tror jeg det var).

Troro den fotografen vanligvis tar 3000,- for en slik jobb...

Skrevet
Moment Studio i Oslo, tidligere fotograf Tomaszewicz.

De har vunnet flere priser av typen årets bryllupsfotograf, med mange pall-plasseringer, og spesialiserer seg på avslappede, 'levende' bilder, ikke sånne stive 'stå og smil' bilder.

ÅÅÅÅÅÅÅ, godt å høre, det et de vi skal bruke også. Hvor mye kostet det totoalt?? ..kanskje du skrev det lenger opp..skal lese.. Vi skal bruke en som heter Taje, eller noe...han virket veldig flink og hyggelig....

Gjest Fotografen
Skrevet

Moment Studio i Oslo er ikke tidligere fotograf Tomaszewicz. Tomaszewicz selv har flyttet til Tønsberg, Eva Helene Storm Hanssen som var en av hans fotografer kjøpte studioet og døpte det Moment Studio.

Når dere skal velge fotograf bør dere fokusere mindre på hvilke priser de har vunnet og mer på om dere liker bildene de har liggende på hjemmesidene sine. Ettersom alle bryllupsfotokonkurranser koster mye for fotografene å delta på er det ofte at de som får nok kunder allikevel ikke sender inn til slike konkurranser.

Når det gjelder priser er det med fotografer som med de fleste andre ting her i verden - du får som regel det du betaler for. De som ikke er spesielt etterspurt tar gjerne ca. 2.000,- mens de mest ettertraktede ligger fra 5.000,- og oppover

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Prisene avhenger vel også av hvor fotografen holder til. Tror nok det er litt forskjell i pris på en fotograf i Oslo i forhold til en i Hamerfest (for eksempel).

Prisen gjenspeiler jo også hva du får. Vår fotograf (utenfor Oslo) har pakker som varierer fra 2500,- til 5000,- alt etter hva kunden ønsker.

Gjest Bertine
Skrevet

Vi betalte 3500kr for fotograferingen og albumet med 42 bilder.

dyktig fotograf og veldig fine bilder!!

Gjest brud i sommer
Skrevet

Prisen reguleres av flere faktorer, som flere har vært inne på her. Jeg tror imidlertid ikke det er slik at det som er rimelig nødvendigvis er dårligere.. :wink:

Fotografen vi har valgt er frilans, og har ikke eget atelier.. Samtidig er fotografen under etablering - så vi var så heldige å få fotograferingen til en veldig god pris. :) Har selvfølgelig vært inne på hjemmesiden og sett. Bildene ser veldig bra ut de.. Men garanti har man jo aldri - høy eller lav prisklasse - på at bildene er av første klasse..

Håper alle blir fornøyde med sine fotograder. Det er jo noen av de viktigste bildene som tas :bryllup: (bortsett fra barnebilder da...).

Gjest Madam Felle
Skrevet
Vi betalte 3500kr for fotograferingen og albumet med 42 bilder.

dyktig fotograf og veldig fine bilder!!

Det var utrolig billig. Vi fikk tilbud av en lærling på kr 2500, og da var det inkludert 20 bilder. Jeg syns det var dyrt, for det er tross alt en lærling.

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅ, godt å høre, det et de vi skal bruke også. Hvor mye kostet det totoalt?? ..kanskje du skrev det lenger opp..skal lese.. Vi skal bruke en som heter Taje, eller noe...han virket veldig flink og hyggelig....

Tevje? Han har jeg hørt skal værekjempeflink!

Skrevet

Tevje? Han har jeg hørt skal værekjempeflink!

JA, det var det han het :ler: , Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...