AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #21 Skrevet 5. januar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går over. Jeg gjorde det samme, men vi hadde to fra før. Denne katten hadde blitt skutt om vi ikke hadde tatt den. Mannen elsker den katten mer enn meg til tider Anonymkode: e6114...dd7 Så snilt av dere å ta den inn, og så bra mannen ble glad i katten! heldigvis er ikke situasjonen like ille her, men føler på et ansvar om å hjelpe 😂 Anonymkode: fd05b...b76
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #22 Skrevet 5. januar 2020 Tilpasser en katt som har «levd et liv alene» som katt seg et nytt hjem med tre katter? Og godtar de tre et nytt kattemedlem? Vil de ikke rivalisere? Anonymkode: d45d7...960 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #23 Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tilpasser en katt som har «levd et liv alene» som katt seg et nytt hjem med tre katter? Og godtar de tre et nytt kattemedlem? Vil de ikke rivalisere? Anonymkode: d45d7...960 Katten har tidligere levd med andre katter, men ikke akkurat nå. Slik jeg forstod det. Ingen av kattene jeg har Her hjemme rivaliserer, og de er i forskjellige aldere. Spørs veldig på kattenes personlighet og hvordan de blir kjent. Vi har aldri opplevd krangel med de 3 vi har. De har forskjellige personligheter, men utifra rasen dems så skal de være ganske bedagelige og vennlige. Noe alle 3 er. De hilser også på andre katter i nabolaget om de møter på dem. Aldri vært i noe slåsskamp heller. Så jeg vil tro de godtar en katt til. det er nok værre å vite om den Evt nye passer til oss, det må nok diskuteres mer med eier. Anonymkode: fd05b...b76 1
Tvist Skrevet 5. januar 2020 #24 Skrevet 5. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaaa. Altså. Katten er en rasekatt som det er gjort avl på, mine 3 andre katter er av søskenrasen. Han skulle i utgangspunktet ikke vært vanskelig å omplassere, men i følge eier er det visst det. Det er egentlig en familiekjær rase, og denne pusen har de gjort avl på. Det skal da egentlig indikere at katten har temperamentet som er forventet av rasen, noe som er en rolig og kjærlig katt som er glad i kos. men som du sier så vil det jo likevel kunne si at pusen ikke vil passe hos oss. Jeg har sendt eier spørsmål om å utdype problemene litt mer, og at jeg er usikker på om vi er rett familie. Jeg kan jo Evt hjelpe til med å omplassere katten. Samtidig håper jeg sterkt på å ta den inn siden den kan få et godt liv her, om den passer inn. Det veier jo tyngst.. mannen sier jo også nei fordi vi har 3stk. Føler veldig på det også, samtidig jeg veit han er veldig glad i dyr. Men jeg vil jo ikke være hensynsløs.. godsnakker jeg skikkelig i noen dager til så er det mulig å overtale han 🙈 Og neida 11år er ikke gammelt kanskje, men 3 av 4 familiekatter vi har hatt døde i en alder av 11år. Han siste ble 19. Hehe så det kan jo gå alle veier det å ta inn en 11-åring. Hadde jo vært fint om pus holdt det gående lenge om han kom til oss Anonymkode: fd05b...b76 Katten er kastrert nå? Hva med oppdretter? De kan kanskje hjelpe med et nytt hjem.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #25 Skrevet 5. januar 2020 Jeg har nå 4, hadde 5. Om du har tre eller fire, merker du egentlig ikke så godt. Går litt mer mat, det er vel det eneste. Den ene min er en katt som ikke tidligere hadde bodd inne i ett hus, bare i stallen hos hestene. Det er den katten som er mest kosete. Kattene er i alderen 5-18 år. Anonymkode: fe59b...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #26 Skrevet 5. januar 2020 Har dere råd til eventuelle utgifter pga sykdom og slikt, så ville jeg tatt inn katten:) Vi har 2, kunne tenkt en til men pga den ene har sykdom som koster mye å holde i sjakk, så kan vi ikke ha flere i tilfelle det skulle dukke opp mer. Tusenlappen flyr fort hos veterinær. Årlig helsesjekk, vaksine og ormekur koster jo litt når man har mange. Anonymkode: b8538...d3a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #27 Skrevet 5. januar 2020 10 minutter siden, Tvist skrev: Katten er kastrert nå? Hva med oppdretter? De kan kanskje hjelpe med et nytt hjem. Kastrert for 5år siden. Og oppdretter bor i utlandet, ingen hjelp å få der. Nå svarer eier at det er mest tiden som ikke strekker til og problemet med barnet er mer at ungen ikke lar katta være i fred. Jeg veit ikke helt om vi blir noe bedre, selv om barna mine veit å ikke dra i kattene. De er fortsatt barn med støy og brå bevegelser. Hvis den egentlig grunnen er tid så har vi masse tid. Men utifra første melding virket det som om problemet med ungen var det største problemet. Nå var det tiden. de virker desperate etter å bli kvitt den, det er som om de tilpasser svaret sitt etter det jeg vil høre. Veldig leit for pus om den kommer til oss og blir mer misfornøyd, fordi eier ikke er ærlig om det faktiske problemet. Hmmmm. -ts Anonymkode: fd05b...b76
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #28 Skrevet 5. januar 2020 Vi har to katter, jeg kunne tenkt med den tredje. Men ikke samboer. Mye grunnet hva andre ville syntes om vi hadde tre katter. Jeg kunne ikke funnet på å anskaffe en til uten hans samtykke. Det synes jeg ikke du skal heller. Tror kanskje at denne katten hadde hatt det bedre i et hjem uten barn. Anonymkode: a8a53...63e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #29 Skrevet 5. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere råd til eventuelle utgifter pga sykdom og slikt, så ville jeg tatt inn katten:) Vi har 2, kunne tenkt en til men pga den ene har sykdom som koster mye å holde i sjakk, så kan vi ikke ha flere i tilfelle det skulle dukke opp mer. Tusenlappen flyr fort hos veterinær. Årlig helsesjekk, vaksine og ormekur koster jo litt når man har mange. Anonymkode: b8538...d3a Har du ikke forsikret kattene dine? Det hjelper mye på kostnadene. Vi har forsikret alle våre og Evt ny katt blir også forsikret. Så sykdom og uhell hittil har vi ikke opplevd som noe problem, takket være forsikring. økonomien er ikke et problem i tilfelle sykdom uansett, synes heller ikke det koster mye med årlig oppfølgning hos veterinær. Det er jo en kostnad man tar med i beregningen om man ønsker seg katt, så vi tåler det. - ts. Anonymkode: fd05b...b76 1
Tvist Skrevet 5. januar 2020 #30 Skrevet 5. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har to katter, jeg kunne tenkt med den tredje. Men ikke samboer. Mye grunnet hva andre ville syntes om vi hadde tre katter. Jeg kunne ikke funnet på å anskaffe en til uten hans samtykke. Det synes jeg ikke du skal heller. Tror kanskje at denne katten hadde hatt det bedre i et hjem uten barn. Anonymkode: a8a53...63e Mulig den hadde hatt det bedre i et hjem uten barn, men slik jeg leser dette er alternativet et liv med barn eller ikke et liv i det hele tatt. Ts, har eier ute en annonse på finn.no? 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #31 Skrevet 5. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har to katter, jeg kunne tenkt med den tredje. Men ikke samboer. Mye grunnet hva andre ville syntes om vi hadde tre katter. Jeg kunne ikke funnet på å anskaffe en til uten hans samtykke. Det synes jeg ikke du skal heller. Tror kanskje at denne katten hadde hatt det bedre i et hjem uten barn. Anonymkode: a8a53...63e Ja dette står sterkt i meg, jeg Vil jo ikke tvinge mannen. Jeg skal forsøke å ha en siste samtale med han i dag. Nåværende eier mener katten kan ha det fint hos oss til tross for barna. Jeg kjenner jeg blir usikker selv.. -ts Anonymkode: fd05b...b76
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #32 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, Tvist skrev: Mulig den hadde hatt det bedre i et hjem uten barn, men slik jeg leser dette er alternativet et liv med barn eller ikke et liv i det hele tatt. Ts, har eier ute en annonse på finn.no? Ingen annonse på Finn dessverre, eier har tidligere hatt det ute, uten hell. Jeg tror de er desperate?! jeg håper inderlig at de Evt kan vente til de finner et bedre alternativ enn avlivning. Eller slippe den løst ute.. Hvis de skulle fortelle meg om slike planer vil jeg ta katten og Evt finne nytt hjem som passer bedre, om den ikke trives hos oss. Katten er jo flott og fin ellers! -ts Anonymkode: fd05b...b76 1
Kjetil E Skrevet 5. januar 2020 #33 Skrevet 5. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! vi har nå 3 katter og er jo vel så fornøyd med det. God plass har vi, de vandrer ut og inn når det passer dem og ofte koser de seg med VOM til katt. De lever et godt liv med andre ord. Men nå har det seg slik at jeg har blitt spurt om å ta inn en 11år gammel katt, eier har ikke tid til pus og den trives ikke. Eier sier det er pga et lite barn de har. jeg veit vi har plass og kjærlighet å gi, så jeg ønsker å takke ja. MEN vi har også 2 små barn, de har riktignok god kunnskap om å ikke dra i kattene og lar de være i fred. Men likevel? Og det å ta inn denne katten vil bety at vi har hele 4(!!) katter. Min mann nekter plent og sier det er galskap med så mange katter, og den mest sannsynlig vil dø om få år. Det er jo bare trist.. Men hjertet mitt sier at vi må ta den imot. De har lett lenge etter et hjem, og pus er gammel. Vi har en ekstra stue kattene får ro fra barna, men jeg er redd det kanskje blir for mye for en gammel pus? Og er det galskap med 4 katter? Jeg føler så sterkt på behovet for å hjelpe. Btw: nåværende eier mener det går fint mtp barna, men jeg tenker Jo mitt siden katten gis bort pga mistrivsel med små barn.. så er det nok bare noe eier sier i desperasjon. Ellers skal det ikke være noe galt med pus. Men igjen.. det siste jeg vil er jo å sette gamlepus i en værre situasjon. noen innspill ? Anonymkode: fd05b...b76 Det jeg tenker litt på er hvordan vil katten forholde seg til å måtte bo sammen med 3 andre katter. Med unntak av løver så er jo ikke katter flokkdyr. De er jo fra naturens side skapt for å leve et liv i ensomhet. Så hvis den har levd et liv som eneste katt i huset, hvordan vil den da reagere på å pluttselig måtte forholde seg til 3 andre katter. Det kan fort bli et større problem enn å få den til å forholde seg til to barn.
Tvist Skrevet 5. januar 2020 #34 Skrevet 5. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen annonse på Finn dessverre, eier har tidligere hatt det ute, uten hell. Jeg tror de er desperate?! jeg håper inderlig at de Evt kan vente til de finner et bedre alternativ enn avlivning. Eller slippe den løst ute.. Hvis de skulle fortelle meg om slike planer vil jeg ta katten og Evt finne nytt hjem som passer bedre, om den ikke trives hos oss. Katten er jo flott og fin ellers! -ts Anonymkode: fd05b...b76 De er ikke desperate nok, om de ikke har annonse ute. Be dem gi det et par uker til, med annonse. Om de bare har lite tid til katten., kan de ta den tiden det tar.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #35 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, Tvist skrev: De er ikke desperate nok, om de ikke har annonse ute. Be dem gi det et par uker til, med annonse. Om de bare har lite tid til katten., kan de ta den tiden det tar. Ja når jeg leser igjennom så kan det være at de kanskje bare er lei? Jeg veit ikke, jeg håper i hvertfall at katten kommer dit den har det best resten. - ts Anonymkode: fd05b...b76
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #36 Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen annonse på Finn dessverre, eier har tidligere hatt det ute, uten hell. Jeg tror de er desperate?! jeg håper inderlig at de Evt kan vente til de finner et bedre alternativ enn avlivning. Eller slippe den løst ute.. Hvis de skulle fortelle meg om slike planer vil jeg ta katten og Evt finne nytt hjem som passer bedre, om den ikke trives hos oss. Katten er jo flott og fin ellers! -ts Anonymkode: fd05b...b76 Annonser på Facebook kanskje? Det er også mange katte-grupper og andre dyre grupper på FB som en kanskje kunne spurt om noen kan gi pusen et godt hjem. Hvis alternativet kan bli avliving, så ville gitt den et hjem hvis mannen er enig. Evt et midlertidig hjem, men det vil nok bli stressende for katten. Anonymkode: a8a53...63e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #37 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Annonser på Facebook kanskje? Det er også mange katte-grupper og andre dyre grupper på FB som en kanskje kunne spurt om noen kan gi pusen et godt hjem. Hvis alternativet kan bli avliving, så ville gitt den et hjem hvis mannen er enig. Evt et midlertidig hjem, men det vil nok bli stressende for katten. Anonymkode: a8a53...63e Det ser ikke ut til at det blir avlivning ellers, håper jeg. Virker ikke slik på eier. Mannen sier han skal tenke på det ut dagen. Uansett så er jeg usikker på om katten vil trives hos oss. Vi får se 🙈 ts Anonymkode: fd05b...b76
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå