Gå til innhold

4 katter??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
vi har nå 3 katter og er jo vel så fornøyd med det. God plass har vi, de vandrer ut og inn  når det passer dem og ofte koser de seg med VOM til katt. De lever et godt liv med andre ord. 
Men nå har det seg slik at jeg har blitt spurt om å ta inn en 11år gammel katt, eier har ikke tid til pus og den trives ikke. Eier sier det er pga et lite barn de har. 

jeg veit vi har plass og kjærlighet å gi, så jeg ønsker å takke ja. MEN vi har også 2 små barn, de har riktignok god kunnskap om å ikke dra i kattene og lar de være i fred. Men likevel? Og det å ta inn denne katten vil bety at vi har hele 4(!!) katter. Min mann nekter plent og sier det er galskap med så mange katter, og den mest sannsynlig vil dø om få år. Det er jo bare trist..

Men hjertet mitt sier at vi må ta den imot. De har lett lenge etter et hjem, og pus er gammel. Vi har en ekstra stue kattene får ro fra barna, men jeg er redd det kanskje blir for mye for en gammel pus? Og er det galskap med 4 katter? Jeg føler så sterkt på behovet for å hjelpe. 

Btw: nåværende eier mener det går fint mtp barna, men jeg tenker Jo mitt siden katten gis bort pga mistrivsel med små barn.. så er det nok bare noe eier sier i desperasjon. Ellers skal det ikke være noe galt med pus. Men igjen.. det siste jeg vil er jo å sette gamlepus i en værre situasjon. 

noen innspill ? 

Anonymkode: fd05b...b76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde fire katter i flere år. Mange reagerte på antallet, men vi og kattene trivdes. :)

Anonymkode: 295fa...d2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere vil vel ikke merke noe særlig forskjell på tre eller fire. 

Anonymkode: 5b384...89b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi hadde fire katter i flere år. Mange reagerte på antallet, men vi og kattene trivdes. :)

Anonymkode: 295fa...d2c

Ja det er mange som reagerer på antallet vi har nå med 3. Og jeg tror det er noe av hva mannen henger seg opp i. Personlig kunne jeg hatt 6stk. Hehe. 
Men tenker det holder med 4 om jeg våger å ta imot til tross for en furten mann. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det må lukte vondt!

Anonymkode: 8fc59...fe8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere vil vel ikke merke noe særlig forskjell på tre eller fire. 

Anonymkode: 5b384...89b

Jeg tenkte det samme. Men hadde det vært dårlig gjort av meg å takke ja, til tross for at mannen ikke vil? 

-ts 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 5. Hadde 8. Alle sterilisert, vaksinert, chippet og forsikret. Tre døde i fjor. En av alderdom, en av akutt sykdom og en i en ulykke. 

Er det hjerterom, plass og økonomi til å ta vare på de så er det plass. Her er det rent og pent, lite hår og ingen lukt fordi det er noe som heter å støvsuge og vaske 🙄 vi har å tre barn. 

Anonymkode: 92700...3f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det må lukte vondt!

Tja.. Hvis du ikke lar katten gå ut, og derfor går på do inne og du ikke er flink til å rense, så lukter det nok veldig vondt ja. Våre går ut når de må på do, så kommer de inn igjen når de har gjort seg ferdig.

-ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det lukter rart hos folk med mange katter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 5. Hadde 8. Alle sterilisert, vaksinert, chippet og forsikret. Tre døde i fjor. En av alderdom, en av akutt sykdom og en i en ulykke. 

Er det hjerterom, plass og økonomi til å ta vare på de så er det plass. Her er det rent og pent, lite hår og ingen lukt fordi det er noe som heter å støvsuge og vaske 🙄 vi har å tre barn. 

Anonymkode: 92700...3f6

Er du alene om kattene? Hvis ikke, var partner enig? Er så usikker på om jeg er veldig frekk om jeg tar inn gamlepus til tross for at mannen ikke ønsker mer. Men det er absolutt plass, kjærlighet og økonomi til en pus til🙈

-ts

Skrevet

Gamle katter er så mye mer lettere å ha med å gjøre en kattunger, og du vil merke lite forskjell hvis du adopterer en gammel katt p å 11 år med dine allerede 3 andre katter. 

Kjør på, hvis du velger ikke adoptere kan du foreslå katten til noen andre bekjente om de kanskje ønsker?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Gamle katter er så mye mer lettere å ha med å gjøre en kattunger, og du vil merke lite forskjell hvis du adopterer en gammel katt p å 11 år med dine allerede 3 andre katter. 

Kjør på, hvis du velger ikke adoptere kan du foreslå katten til noen andre bekjente om de kanskje ønsker?

Ja gamlepus skulle visst ikke ha noen andre problemer heller, så jeg ser for meg at det skal gå fint sånn egentlig. Jeg har også forhørt meg med venner og familie om å ta inn katten, men ingen ønsker. 
jeg Tror jeg må godsnakke med partneren min litt mer :) for gamlepus treffer meg i hjertet  

-ts 

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du ikke ta i mot en ekstra katt uten at mannen er enig!

Jeg elsker katter og jeg og barna driver og overtaler mannen til å si ok til en tredje katt her, men han bor jo i huset og må få ha medbestemmelsesrett over hvem andre som skal bo her. 

Hadde vært veldig uaktuelt om mannen hadde kommet hjem med en tarantell eller en labrador (bare to dyr jeg kom på som jeg virkelig ikke kan tenke meg å ha i hus). 

Anonymkode: 27a12...e68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk vår pus da han var 10 år, og han er nå snart 15 år. Han er ute i mange timer hver dag, blank og fin i pelsen, passe vekt, spiser godt og en skikkelig kosegris. Ingen ting som tyder på alderdom, han ser ikke gammel ut. Jeg hadde absolutt tatt over en eldre katt igjen, og jeg synes ikke det gjør noe forskjell om man har to eller fire, så lenge alle får kos og oppmerksomhet. 

(Hadde jeg ikke hatt samboer hadde jeg blitt en gammel kattedame :ler: )

Anonymkode: eb7bd...fa3

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

[snip]11år gammel katt,[snip]

[snip]og den mest sannsynlig vil dø om få år. Det er jo bare trist..[snip]

Vi har en katt som straks er 18 år, denne pusen på 11 kan ha mange år igjen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Katter er best, ingen protest. Den som står imot, er en simpel idiot.

Anonymkode: ce5a2...3f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
vi har nå 3 katter og er jo vel så fornøyd med det. God plass har vi, de vandrer ut og inn  når det passer dem og ofte koser de seg med VOM til katt. De lever et godt liv med andre ord. 
Men nå har det seg slik at jeg har blitt spurt om å ta inn en 11år gammel katt, eier har ikke tid til pus og den trives ikke. Eier sier det er pga et lite barn de har. 

jeg veit vi har plass og kjærlighet å gi, så jeg ønsker å takke ja. MEN vi har også 2 små barn, de har riktignok god kunnskap om å ikke dra i kattene og lar de være i fred. Men likevel? Og det å ta inn denne katten vil bety at vi har hele 4(!!) katter. Min mann nekter plent og sier det er galskap med så mange katter, og den mest sannsynlig vil dø om få år. Det er jo bare trist..

Men hjertet mitt sier at vi må ta den imot. De har lett lenge etter et hjem, og pus er gammel. Vi har en ekstra stue kattene får ro fra barna, men jeg er redd det kanskje blir for mye for en gammel pus? Og er det galskap med 4 katter? Jeg føler så sterkt på behovet for å hjelpe. 

Btw: nåværende eier mener det går fint mtp barna, men jeg tenker Jo mitt siden katten gis bort pga mistrivsel med små barn.. så er det nok bare noe eier sier i desperasjon. Ellers skal det ikke være noe galt med pus. Men igjen.. det siste jeg vil er jo å sette gamlepus i en værre situasjon. 

noen innspill ? 

Hei! Jeg har masse peiling på katt. Hvis katten deres mistrives pga. barn vil dere nok ikke være det riktige hjemmet om dere også har små barn. I tillegg så er kanskje ikke denne katten vant til å bo med andre katter. Flytting til et så uvant miljø kan bli en kjempepåkjenning.

Jeg ville anbefalt dere å prøve å finne pusen et roligere hjem uten barn og andre dyr :) 

PS: En katt på 11 år er ikke gammel! :) 

Anonymkode: 247f6...0d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte det samme. Men hadde det vært dårlig gjort av meg å takke ja, til tross for at mannen ikke vil? 

-ts 

Det går over. Jeg gjorde det samme, men vi hadde to fra før. Denne katten hadde blitt skutt om vi ikke hadde tatt den. Mannen elsker den katten mer enn meg til tider :P 

Anonymkode: e6114...dd7

• Liker 1
Skrevet

Det lukter rart hos folk med mange katter. 

Jeg er ofte på besøk hos noen som har tre innekatter, aldri luktet rart der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har masse peiling på katt. Hvis katten deres mistrives pga. barn vil dere nok ikke være det riktige hjemmet om dere også har små barn. I tillegg så er kanskje ikke denne katten vant til å bo med andre katter. Flytting til et så uvant miljø kan bli en kjempepåkjenning.

Jeg ville anbefalt dere å prøve å finne pusen et roligere hjem uten barn og andre dyr :)

PS: En katt på 11 år er ikke gammel! :)

Anonymkode: 247f6...0d4

Jaaa. Altså. Katten er en rasekatt som det er gjort avl på, mine 3 andre katter er av søskenrasen. Han skulle i utgangspunktet ikke vært vanskelig å omplassere, men i følge eier er det visst det. Det er egentlig en familiekjær rase, og denne pusen har de gjort avl på. Det skal da egentlig indikere at katten har temperamentet som er forventet av rasen, noe som er en rolig og kjærlig katt som er glad i kos. 
men som du sier så vil det jo likevel kunne si at pusen ikke vil passe hos oss. Jeg har sendt eier spørsmål om å utdype problemene litt mer, og at jeg er usikker på om vi er rett familie. Jeg kan jo Evt hjelpe til med å omplassere katten. Samtidig håper jeg sterkt på å ta den inn siden den kan få et godt liv her, om den passer inn. Det veier jo tyngst.. 

mannen sier jo også nei fordi vi har 3stk. Føler veldig på det også, samtidig jeg veit han er veldig glad i dyr. Men jeg vil jo ikke være hensynsløs.. godsnakker jeg skikkelig i noen dager til så er det mulig å overtale han 🙈

Og neida 11år er ikke gammelt kanskje, men 3 av 4 familiekatter vi har hatt døde i en alder av 11år. Han siste ble 19. Hehe så det kan jo gå alle veier det å ta inn en 11-åring. Hadde jo vært fint om pus holdt det gående lenge om han kom til oss :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...