Gå til innhold

Bryllupbudsjett


Pappegøye207

Anbefalte innlegg

30 000. Kjolen ble spander av min mor, så den var utenom. Bryllupsreisen tok vi et halvt år senere. Husker ikke hva det kom på. 

Anonymkode: fb8ba...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.1.2020 den 20.21, addict skrev:

Vi jobber og tjener penger. 

Ja det gjør jo vi også da 😝 skjønte ikke spørsmålet du da.

Anonymkode: d8613...667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke giftet oss ennå men vi ender nok opp på rundt 300 000 kr tilsammen. 

Det er rundt 80-100 gjester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca. 140.000 ekskludert bryllupsreise for 6 år siden. 

Hadde neppe prioritert å bruke så mye penger den dag i dag. 

Anonymkode: cdd7f...5f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør jo vi også da 😝 skjønte ikke spørsmålet du da.

Anonymkode: d8613...667

Jeg skjønte ikke spørsmålet?

 

"Hvor får dere pengene i fra dere som har så dyre bryllup? Oppsparte midler, lån eller foreldre?" 

 

Vi går på jobb.

Vi får lønn en gang i måneden. 

Vi bruker 230 000 kr av pengene vi får i lønn på bryllup. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, addict skrev:

Jeg skjønte ikke spørsmålet?

 

"Hvor får dere pengene i fra dere som har så dyre bryllup? Oppsparte midler, lån eller foreldre?" 

 

Vi går på jobb.

Vi får lønn en gang i måneden. 

Vi bruker 230 000 kr av pengene vi får i lønn på bryllup. 

 

 

Du er den eneste som har svart svada. Tror du ikke at jeg forstår at alle går på jobb å tjener penger? Du kunne vel bare svart "oppsparte midler" istedenfor å være indirekte frekk. 

 

Anonymkode: d8613...667

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er den eneste som har svart svada. Tror du ikke at jeg forstår at alle går på jobb å tjener penger? Du kunne vel bare svart "oppsparte midler" istedenfor å være indirekte frekk. 

 

Anonymkode: d8613...667

Oppsparte midler kan indikere at vi tar fra sparepengene eller andre ressurser. Det gjør vi ikke. Når 2/3 svaralternativer indikerer at man enten bare får penger servert fra familie eller er så dum at man tar opp lån for å finansiere et bryllup så understreker jeg altså at vi heller ikke bruker oppsparte midler. Hvis du mener at vi sparer til bryllupet for å gifte oss så er svaret ja. De oppsparte midlene vi har fra før står der de står. Det er en forskjell. 

 

Men for all del 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, addict skrev:

Oppsparte midler kan indikere at vi tar fra sparepengene eller andre ressurser. Det gjør vi ikke. Når 2/3 svaralternativer indikerer at man enten bare får penger servert fra familie eller er så dum at man tar opp lån for å finansiere et bryllup så understreker jeg altså at vi heller ikke bruker oppsparte midler. Hvis du mener at vi sparer til bryllupet for å gifte oss så er svaret ja. De oppsparte midlene vi har fra før står der de står. Det er en forskjell. 

 

Men for all del 😊

Herregud Lykke til videre 😂👍

Anonymkode: d8613...667

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud Lykke til videre 😂👍

Anonymkode: d8613...667

Takk for det! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har budsjett på kr 200.000. Pga litt lav inntekt for tiden på fruen kommer vi til å bruke av Rammelånet. Men vi sitter i utgangspunktet greit i det, så det føles ikke feil. Alternativet var sorenskriveren, men vi (dvs fruen 😉) ønsket et stort bryllup med 90 gjester.

 

Vi er begge kommunalt ansatte, så inntekten er ikke høy i utgangspunktet.

Anonymkode: 94100...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har budsjett på kr 200.000. Pga litt lav inntekt for tiden på fruen kommer vi til å bruke av Rammelånet. Men vi sitter i utgangspunktet greit i det, så det føles ikke feil. Alternativet var sorenskriveren, men vi (dvs fruen 😉) ønsket et stort bryllup med 90 gjester.

 

Vi er begge kommunalt ansatte, så inntekten er ikke høy i utgangspunktet.

Anonymkode: 94100...5df

Dette var litt trollete skrevet, men syntes det høres ut som litt dårlig deal å bruke et lån på bryllup. Kan dere ikke heller låne privat så dere slipper å betale renter unødig? 

Vi er også kommunalt ansatte med beskjeden lønn, men vi har spart opp til bryllup. 

Sorenskriveren, altså tinghuset, vier ikke lenger, men vi gifter oss på rådhuset, som er det borgerlige alternativet hvis man ikke ønsker å gifte seg i kirka. Men vi skal allikevel ha bryllupsfest og i vårt bryllup kommer 80-90 gjester.  Det er ganske vanlig å ha fest selv om man velger bort festen. Sånn hvis det er viktig for deg å ikke stå i kirka :)

 

Vi har vel foreløpig utgifter på rundt 100.000 kr til vårt bryllup, men tipper det dukker opp noen ekstra utgifter også. 

 

Anonymkode: c80fa...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var litt trollete skrevet, men syntes det høres ut som litt dårlig deal å bruke et lån på bryllup. Kan dere ikke heller låne privat så dere slipper å betale renter unødig? 

 

Anonymkode: c80fa...920

Ikke troll nei...

Vi skal ha det på et høyfjellshotell fordi vi elsker fjellet, og vi ikke ønsker å ha det fra noen av båre hjemsteder eller der vi bor nå. Det gjør det nok litt dyrere. Det kommer på 160-200'.

Når fruen er i jobb igjen etter ulønnet foreldrepermisjon skal nok det gå greit å nedbetale.

Anonymkode: 94100...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på rett over 320.000 ex bryllupsreise. Men vi giftet oss i utlandet så ble bare igjen i huset til mine foreldre en uke. Tar reisen neste år da mini kan være hos besteforeldre i en uke.

Anonymkode: 4b095...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...