Gå til innhold

Studenter reiser mer enn det man skal tro!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med studiene om man reiser bort hele tiden? Går man ikke glipp av veldig mange forelesninger, møter i kollokviegruppa og slike ting? 

Det er da ikke alle som møter på forelesninger eller deltar i kollokviegrupper. Jo lengre man studerer, jo mer lærer man seg å legge opp sin egen studiehverdag etter individuelle behov. Jeg (masterstudent) går kun på obligatoriske forelesninger, og kollokviegruppe har jeg ikke deltatt i siden førstesemesteret på bachelor.

Anonymkode: c6029...32f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste masse da jeg var student, mye mer enn jeg har «råd» til nå. En ting var at jeg var villig til å forsake mer. Kun vann, havregryn og nudler i to måneder? Lett. Fryse i stedet på å ha på varme på hybelen? Lett. Bo på en trang liten hybel og dele to kokeplater og et stusselig kaldt lite bad fra 50-tallet med fire andre personer? Lett. 

En annen ting var at jeg hadde helt andre krav på ferien. Ta med et par pakker havregryn i sekken, så trenger man knapt kjøpe mat mens man er der. Sove på stranden eller på en benk i en park. Bo på 10-manns unisex dorm-room. Bare bo hos noen man møter på turen. 

Hadde heller ingen utgifter hjemme, så når man reiste hadde man kun de utgiftene man faktisk hadde på reisen. Nå er det huslån, studielån, billån, strøm, internet, TV, telefon, forsikringer, stalleie, barnehage, mat og pass til dyr; masse utgifter som fortsetter selv om man reiser bort. Da hjelper det ikke å spare opp 5000 kroner, kjøpe seg en flybillett og bare dra.

Anonymkode: 88f25...33f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...