Gå til innhold

Kostnader for påkjørsel bakfra?


masek

Anbefalte innlegg

Hei :)

Hadde i dag en liten ulykke da jeg greide å kjøre inni bilen foran meg da vi stod i et lyskryss. Det var ved lav hastighet og min egen bil. kom unna med minimale skader, men bilen jeg kjørte inn i var litt mer uheldig da støtfangeren bak løsnet + en liten bulk ved baklysene. Han jeg krasjet med var heldigvis hyggelig og sa at han ikke ville blåse opp skadene til mer enn det var, og at han ville vi begge skulle komme brukbart unna det. Vet at noe kan dekkes med den pålagte forsikringen, men vet ikke hvor mye egenandelen er på. Noen som har erfaringer med dette og vet litt om de totale kostnadene til reparasjoner av slike skader? Hvor mye dekkes av forsikring eventuelt? Jeg er student så "brukbart" er for meg 2000 kr maks. Jeg eier ikke bilen selv men får låne den av faren min innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er griseheldig om det er under 2k

Påkjørselen er din feil automatisk, siden du kjørte på noen bakfra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenandelen er sannsynligvis mellom 4.000-8.000.

Anonymkode: 02d7e...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motpartens skader dekkes av din fars forsikring - han vil få bonustap og høyere pris på forsikringen, egenandel betaler du kun for å reparere egen bil, som ab over sier så ligger den vanligvis på 4000-12000 (kommer an på hva din far har i avtalen sin) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skrev skademelding går jeg ut fra?

Hele skaden på hans bil dekkes av din fars forsikringsselskap (siden du kjøre på ham bakfra så vil du få skylden for påkjørselen). Om skader på din fars bil (som du kjørte) dekkes av din fars forsikring er avhengig av om din far har full kasko. Hvilken egenandel din far har må du spørre ham om. 

Nå har jeg tatt for gitt at det er din far som har forsikringen på bilen han eier, ikke du.

Anonymkode: 81cc6...ba2

  • Liker 3