Jump to content
AnonymBruker

Hvilke parfymer ville dere anbefalt?

Recommended Posts

AnonymBruker

Hei! Ønsker å kjøpe meg en parfyme. Før jeg går på parfymeriet for å lete, så lurte jeg på om det var noen som hadde en spesiell parfyme dere ville anbefalt meg å prøve? Er 19 år gammel hvis noe lurer på, og en ønsker en litt "mild" lukt. Haha, vet ikke om det er riktig ord å bruke, men håper at dere skjønner hva jeg vil fram til likevel.

Anonymkode: de259...273

Fortsetter under...

FlikkFlakk

Hvilke parfymer har du likt før? Hvilke parfymer liker du ikke? Vet du om noen noter du liker/liker ikke? 🙂

Det er litt vanskelig å anbefale en mild parfyme når man ikke vet om noe du liker/ikke liker. 

Eller bortsett fra mild, hva vil du den skal lukte? Søtt? Citrus? Blomster (lette eller litt tyngre blomster)? Musk? Grønne/gress/eple/agurk noter? Marine/sjø noter? Mild, men varm/orientalsk? Røkelse/tobakk? 

Mt3

Før du velger parfyme, se over hvilke dufter du allerede har på deg, som såpen du vasker kroppen med, Shampo, vaskemiddel og skyllemiddel du vasker klær med, deo og eventuelt fuktighetskremer.

Alle disse luktene vil virke inn på hvordan parfymen vil lukte på deg.

KittyNose
Posted (edited)

Jeg liker denne 🙂 Mild og frisk. 

eau-de-parfum-tropical-breeze-pour-femme-100ml-real-time.jpg

Edited by KittyNose

AnonymBruker

NOA vil du like ☺️

Anonymkode: 81ba8...8cf

AnonymBruker

Jeg anbefaler noen av disse, kun 50kr på H&M og veldig høy kvalitet på sammensetningene. De finnes i større, så kan man kjøpe hvis man liker de veldig godt. Og dette sier jeg som en med minst 30 parfymer og flere av dem i høy prisklasse.

Eau de toilette - Raconteuse - DAME | H&M NO 2Eau de toilette - Flowerscape - DAME | H&M NO 2

Anonymkode: 8bd1e...061

Annonse

AnonymBruker

Bilderesultat for marc jacobs sunshine eau so fresh

Anonymkode: 9ce60...06b

AnonymBruker

Enig i den som sier HM over her, har funnet min favoritt der. Har både parfyme og body mist i samme, den er så god og frisk og jeg har fått mange komplimenter for den, den heter Rue Crémieux. 

Anonymkode: f6c26...716

Raptuza

Prøv Bright Crystal fra Versace

Måneskinn

Sjelden jeg liker eller kan bruke noe fra Chanel, men Chanel chance som kommer i flere varianter er frisk og lett, og veldig god :) 

AnonymBruker

• Burberry the Beat (kjøp EdT. Ikke Eau de Parfyme-varianten. Den lukter helt annerledes.)

• Aqua de Gío (lysegrønn flaske, den klassiske)

• Dior Addict (den lys rosa, lette varianten. Ikke den tunge.)

• Gucci bamboo

Hilsen ei som liker lette, friske, feminine og ikke altfor sterke parfymer. Tar en liten spray ved håndleddet og litt på genseren. Da blir ikke lukten så sterk.

Anonymkode: 160e1...ae8

AnonymBruker

Ekstremt lite gå etter, trenger å vite mer av hva du liker. Feminint? Maskulint? Blomster, fruktig, woody? Liker du musk? Søtt eller aromatisk? 

Anonymkode: dd09f...831

Annonse