Gå til innhold

Hvilke parfymer ville dere anbefalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Ønsker å kjøpe meg en parfyme. Før jeg går på parfymeriet for å lete, så lurte jeg på om det var noen som hadde en spesiell parfyme dere ville anbefalt meg å prøve? Er 19 år gammel hvis noe lurer på, og en ønsker en litt "mild" lukt. Haha, vet ikke om det er riktig ord å bruke, men håper at dere skjønner hva jeg vil fram til likevel.

Anonymkode: de259...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke parfymer har du likt før? Hvilke parfymer liker du ikke? Vet du om noen noter du liker/liker ikke? 🙂

Det er litt vanskelig å anbefale en mild parfyme når man ikke vet om noe du liker/ikke liker. 

Eller bortsett fra mild, hva vil du den skal lukte? Søtt? Citrus? Blomster (lette eller litt tyngre blomster)? Musk? Grønne/gress/eple/agurk noter? Marine/sjø noter? Mild, men varm/orientalsk? Røkelse/tobakk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du velger parfyme, se over hvilke dufter du allerede har på deg, som såpen du vasker kroppen med, Shampo, vaskemiddel og skyllemiddel du vasker klær med, deo og eventuelt fuktighetskremer.

Alle disse luktene vil virke inn på hvordan parfymen vil lukte på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne 🙂 Mild og frisk. 

eau-de-parfum-tropical-breeze-pour-femme-100ml-real-time.jpg

Endret av KittyNose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler noen av disse, kun 50kr på H&M og veldig høy kvalitet på sammensetningene. De finnes i større, så kan man kjøpe hvis man liker de veldig godt. Og dette sier jeg som en med minst 30 parfymer og flere av dem i høy prisklasse.

Eau de toilette - Raconteuse - DAME | H&M NO 2Eau de toilette - Flowerscape - DAME | H&M NO 2

Anonymkode: 8bd1e...061

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i den som sier HM over her, har funnet min favoritt der. Har både parfyme og body mist i samme, den er så god og frisk og jeg har fått mange komplimenter for den, den heter Rue Crémieux. 

Anonymkode: f6c26...716

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sjelden jeg liker eller kan bruke noe fra Chanel, men Chanel chance som kommer i flere varianter er frisk og lett, og veldig god :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Burberry the Beat (kjøp EdT. Ikke Eau de Parfyme-varianten. Den lukter helt annerledes.)

• Aqua de Gío (lysegrønn flaske, den klassiske)

• Dior Addict (den lys rosa, lette varianten. Ikke den tunge.)

• Gucci bamboo

 

Hilsen ei som liker lette, friske, feminine og ikke altfor sterke parfymer. Tar en liten spray ved håndleddet og litt på genseren. Da blir ikke lukten så sterk.

 

Anonymkode: 160e1...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt lite gå etter, trenger å vite mer av hva du liker. Feminint? Maskulint? Blomster, fruktig, woody? Liker du musk? Søtt eller aromatisk? 

Anonymkode: dd09f...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...