Gå til innhold

Kjære alle nye til treningssenteret


Bumblebeee

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg begynte å trene i sommer og syntes det var skummelt. Ikke kjente jeg til apparatene, hvordan jeg skulle gjøre ting og var usikker på hva andre tenkte om meg, der jeg knotet rundt de første to månedene. Jeg hadde aldri vært på et treningssenter, men ønsker så gjerne å begynne. Har aldri følt meg komfortabel, var redd for å gjøre feil eller bli sett på. Ja, bare å bli sett på gjorde at det var vanskelig å komme seg inn. Men i dag skulle jeg ønske at noen hadde fortalt meg hvordan det er.

Nå har jeg trent jevnlig i over et halvt år, og jeg elsker å trene. Det er en del av livsstilen og hverdagen min. Jeg skulle ønske at noen hadde sagt dette til meg i starten, for å fjerne all tvil om at det bare vil bli gøy å trene: 

Det er januar. Mange har valgt å melde seg inn på et treningssenter. Mange gruer seg, er usikre på hva de som er der synes og har kanskje mange av de samme tankene som jeg hadde. Men! De som har trent lenge, synes det er kult at det kommer til nye som ønsker å trene. Det er gøy å se nye ansikter som kanskje har startet en ny hverdag og jeg håper du som vurderer å begynne, kommer. Meld deg inn, og prøv. Du vil se at det ikke er noe å ha sommerfugler i magen for. Ja, første to-tre ukene er litt rare. Man lærer seg å kjenne og blir mer vant til programmet man skal følge (anbefaler å lage et fast program for styrke, som kan endres underveis). 

En ting jeg så på som skummelt og tabu, var å spørre andre der om hjelp. Nå spør jeg ofte andre om de har lenge igjen på apparatet, om jeg kan ta et sett i mellom mens de har pause eller om de er ferdige med vektene/apparatene. Det er ikke skummelt og burde heller aldri vært det. Alle svarer ja, jeg har til nå aldri blitt avvist av andre. Folk er hyggelige med hver andre der inne, alltid.

Jeg har fått styrkespørsmål selv, om jeg har tips til øvelser av noen som for det meste trener kondisjon. Jeg har fått spørsmål om hvordan ulike apparater fungerer, og jeg elsker det! Jeg blir glad når andre spør om ting, for det er slik miljøet er og burde være. Og jeg og andre hjelper gjerne, så langt vi har tips å komme med. 

Mitt ønske er at alle som kommer til i januar og fremover føler seg velkommen, for det er dere!! 

Jeg heier på dere!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Fin post! Jeg trengte hjelp senest i dag. Hadde tatt på vekter på stanga mens den lå nede på bakken, og fikk den ikke opp i stativ for å ta knebøy. Isteden for å ta av alle vektene spurte jeg heller en fyr ved siden av meg om hjelp til å få den opp. Han var bare glad for det. Hadde ikke turt å gjøre det da jeg var helt ny og fersk. 

Anonymkode: 39058...c0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...