Gå til innhold

Trening og resultater

Castrox1

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk, 

Jeg har stort sett trent regelmessig hele livet, men har hatt litt pauser her og der som har ført til litt vektøkning. Det siste halve året har jeg trent mye, både løping og styrke. Trener stort sett hver dag. 3 dager med styrke (overkropp og markløft) og 4 dager kondisjon + div (løper halvmaraton på 2t og 10 min nå ish). Jeg foodprepper i hverdagen og teller kalorier. I helgen lever jeg litt livet med en chipspose, litt «større» middag og litt alkohol.. (8enheter).

Poenget er egentlig at jeg føler jeg legger ned en veldig god innsats uten særlige resultater. Har blitt strammere, men ikke i nærheten av det jeg trodde etter så mange mnd. Går også bare opp i vekt og blir helt gal av det! Vet en del er muskler, men nekter egt å veie så «mye»! Veier nå 69 kg og er 170 cm høy. Når jeg tidligere bare har løpt og følt meg digg, har jeg veid ca 63.

Noen tips? Er det normalt å gå så mye opp i vekt ved regelmessig styrketrening? Hva veier andre som trener mye styrke? Skjønner nå at jeg egt ikke aner hva jeg driver med, selvom jeg trener hver dag 🤷‍♀️ Kom gjerne med forslag til hva jeg kan gjøre for å få bedre resultater! (Lite interessert i å kutte alkoholen - ute ca en dag i uken). 

Takk på forhånd - god helg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er normalt. Jeg veide 61 i sommer, og veide 65 sist. Har mistet mye fett på det halve året og blitt mye strammere. Jeg har et meget sunt kosthold, og har gått ned én størrelse i klær. Det er bare muskler. Men husk, at når du har trent en stund, så kommer resultatene senere og senere. I tillegg ser en sjeldent forskjell på seg selv, det er andre som merker det først. Om du ønsker å se tydelige forskjeller, kan du ta bilder av deg selv forfra, bakfra og fra siden en gang i måneden. Da kan du gå tilbake og se gradvis endring. Du ser deg selv hver dag, så det er vanskelig å se endringer. 

Men igjen, vektøkning er veldig vanlig ved styrketrening. Jeg ble selv overrasket over å ha gått opp fire kilo på et halvt år med trening, når jeg i grunnen trodde jeg hadde gått ned ti 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder jeg trener styrke regelmessig veier jeg 4-5 kg mer enn når jeg kun løper. Ingen forskjell i utseende eller klær. Men kroppen føles mye bedre ellers. Og ben/armer er tonet og ser sterke ut. 

Synes ikke du skal kutte ut helgekosen når du er så sunn som du er. Man skal jo leve litt også. Og sterk er uansett penere enn syltynn. 

Anonymkode: 8c251...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...