Gå til innhold

3000 soldater til Midtøsten


AnneP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

USA skal vel ut å drepe igjen. 

Presidenten trenger å drepe noen muslimer så han blir litt populær igjen. 

Og amerikanerne er dumme nok til å la seg lure. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg forstår ikke dette. Den naivitet jeg hadde som barn og ung slipper ikke taket. 

Alt vi lærte og ble fortalt, til og med førstehåndskunnskap fra de som levde under krigen, både i Norge og i andre land her i Europa. De jublet over frigjøring, over USA og allierte, til og med russerne ble bejublet over å drive tyskerne ut. I midtøsten skal de som hjelper folk mot undertrykkende regimer hates. 

Vil de ikke ha hjelp? Foretrekker de sine Saddam Hussein, og de ulike Ayatollaer? De gjør jo ikke det heller, de flykter jo fra dem. Så snart en grusom styrer er kastet, så finner folket en ny å løfte frem. 

Europa ble også temmelig sønder bombet. Det gikk mange liv tapt i frigjøringen, og ikke bare i Tyskland. Har aldri hørt franskmenn og belgiere som forbanner de allierte som jaget ut Hitlers regime. 

Jeg er åpen for at historiebøkene kanskje er farget, og folket påvirket. Kanskje vi bare er inndoktrinert til å være glad for alle disse tusen menn fra andre land som hjelpte oss og generasjonene før oss, til en fremtid med frihet. 

Er det ikke en bra ting? At disse forferdelige styresettene blir avskaffet? Både for menneskene som lider under dette fordi de bor der, så vel som stabilisering av verdensfreden. Det er jo aggressive makter, som søker å ekspandere, med de verst tenkelige våpen.

Det har jo vært gjort flere ganger, på ulike steder. Det har vært personell på bakken i etterkant, gjennoppbygging etc. Det må da være mulig å få dette til? Å få etablert menneskerettigheter også i midtøsten? Det skorter tross alt ikke på penger i regionen. 

Kanskje det er bra, en må jo få ryddet opp i kaoset der, å få på plass skikkelige samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/3/2020 at 10:52 PM, stan said:

USA skal vel ut å drepe igjen. 

Presidenten trenger å drepe noen muslimer så han blir litt populær igjen. 

Og amerikanerne er dumme nok til å la seg lure. 

USA har allerede soldater over hele midtøsten, og trenger egentlig strengt tatt ikke soldater for å uskadeliggjøre mål, det er bare for å vise makt de sender 3000 soldater ekstra, de blir nok å bare stå der å drikke kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

USA har allerede soldater over hele midtøsten, og trenger egentlig strengt tatt ikke soldater for å uskadeliggjøre mål, det er bare for å vise makt de sender 3000 soldater ekstra, de blir nok å bare stå der å drikke kaffe.

Jeg har ingen sympati med regimet i Iran, men jeg har om mulig enda mindre sympati for en Trump - krig. 

En krig startet for å øke populariteten hjemme i USA. Igjen er det USA som er trusselen mot freden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...