AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Har inntrykk av at kvinner får komplimenter hele tida, tenker da på utseendet. På byen, men og av menn ellers. Stemmer dette? Og blir dere smigret, eller blir det for mye og for påtatt? Eventuelt overfladisk? Jeg som mann har nesten aldri fått komplimenter på utseendet, hadde antakeligvis blitt kjempeglad om jeg fikk det. Anonymkode: ed37c...957
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Det har jeg ikke fått siden tenåra! Anonymkode: b0313...d7d 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 Nei. men så er jeg ikke spesielt opptatt av komplimenter heller. Anonymkode: 0bff1...09c 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 Ja, jeg får det. Er på en måte smigrende, men vet ikke alltid hvordan jeg skal reagere, så blir ofte litt kleint også.. Får like mye komplimenter fra kvinner som menn og kjente som ukjente.. er koseligst med komplimenter fra folk jeg kjenner. Vet ikke alltid hva jeg skal svare, det hender jo jeg føler meg direkte stygg når folk sier at jeg er pen, vakker, ser bra ut, osv... Kvinne 39.... Anonymkode: 933ec...cff 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 For utseende? Sjeldent. De fleste vet at jeg hater det, vil heller få kompliment for personligheten min eller noe jeg har oppnådd... Anonymkode: a59e1...827 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #6 Skrevet 3. januar 2020 32 år, komplimentene kan telles på én hånd. Så nei. Anonymkode: 0ef9f...a5d 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #7 Skrevet 3. januar 2020 Ikke ofte nei, men så er aldri jeg på byen heller da. Men jeg får jevnlig komplimenter eller hyggelige tilbakemeldinger. Oftest for noe klær eller sko jeg har på meg, eller for den jobben jeg gjør. Ikke så mye direkte på utseende og ikke noe flørtete ment. Det er hyggelig med komplimenter og jeg er flink til å gi det til andre også! Anonymkode: 0113f...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #8 Skrevet 3. januar 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: For utseende? Sjeldent. De fleste vet at jeg hater det, vil heller få kompliment for personligheten min eller noe jeg har oppnådd... Anonymkode: a59e1...827 Jeg vil mye heller ha komplimenter for personligheten min, men som oftest går komplimentene på utseendet. Og ja, det får jeg, selv i en alder av 35. Nå mer enn før. Men jeg misliker det, hater at utseendet skal bety noe som helst, når personligheten er den jeg ønsker komplimenter for. Kan jo legge til at jeg ble mye mobbet som barn og ungdom, så personligheten min var den jeg fokuserte på å utvikle. Utseendemessig blomstret jeg til i tyveårene, og det var mitt trist å erfare at det var pent ytre som skulle til for å få komplimenter 🙄 Anonymkode: b1a28...daa 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #9 Skrevet 3. januar 2020 Aldri fått genuint kompliment fra motsatt kjønn i person. Anonymkode: 540f0...9a5 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #10 Skrevet 3. januar 2020 Nei, på ingen måte! Jeg får komplimenter av mannen min og familiemedlemmer. Fra andre går det mest på komplimenter for meningene mine, eller fordi jeg sier/gjøre noe feks. Den siste fremmede som ga meg et kompliment på «utseende» mitt var faktisk Ari Behn I sommer syns han jeg hadde så nydelig flette (i håret). For en mann ❤️ Skulle tro det var tull det jeg skriver, men det er helt sant! Anonymkode: a2914...9f2 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #11 Skrevet 3. januar 2020 Ja. Det er ikke smigrende, det er kleint og ubehagelig og jeg føler det reduserer meg til kun utseendet mitt. Er forøvrig 39, men er lite. og slank med barnslige trekk så de fleste tror jeg er mye yngre. Nor som også kan være irriterende. Nei, det ER ikke smigrende når folk sier «wow, du kødder? Du er ikke SÅ gammel? Jeg trodde du var på min alder!» (22...25... deromkring) Hver gang jeg får høre om fin kropp, veltrent, pen, vakker, og verst av alt sexy (grøss) så føler jeg meg helt verdiløs. Utseende er ikke viktig, det ryker før eller siden, jeg vil mye heller høre at jeg er smart, interessant, morsom, dyktig til noe. Det finnes unntak da. Komplimenter typ «når du ler glitrer øynene dine sånn at man bare må bli glad og le med deg« er jo mye hyggeligere enn «du er så pen» eller «du har så flott kropp», for ikke å snakke om den loslitte «wow, hvis kona mi ser halvparten så bra ut når hun nærmer seg 40 blir jeg en lykkelig mann». Får komplimenter på utseende fra både kvinner og menn. Mest yngre menn og jevnaldrende kvinner. Vet ikke hvorfor, kanskje fordi de fleste jevnaldrende menn er i forhold så da hadde det vært upassende? Eller kanskje bare de synes jeg ser for barnslig ut? Anonymkode: b9cff...ec3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #12 Skrevet 3. januar 2020 Ja, og det er ikke lenger smigrende, det er mye falskhet av mennesker som prøver og oppnå noe fra meg. De komplimangene jeg får fra min nærmste er gode og ekte som gull. Har hørt hvor flott jeg er tusen og femten ganger, så det blir et langt : gjjjjjjjjeeeeeeesp, blir ikke smigret. Anonymkode: c19c4...961
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #13 Skrevet 3. januar 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det ER ikke smigrende når folk sier «wow, du kødder? Du er ikke SÅ gammel? Jeg trodde du var på min alder!» (22...25... deromkring) Trikset her er å ikke si hvor gammel man er... Eller å si man er 29+ 😉. Da slipper man slike kommentarer, det er bare slitsomt. Eller, synes det er hyggelig når unge mennesker jeg synes er hyggelig tror jeg er på deres alder. Tenker det betyr at jeg er ung til sinns og interessant, selv om jeg er 10 år eldre? 🤔 Regner det ikke som kompliment når butikkselgere, hudpleiere eller fulle menn prøver å selge meg noe, forresten. Om det er en kjole eller en runde i senga. Anonymkode: a59e1...827
Jacuzzi Skrevet 3. januar 2020 #14 Skrevet 3. januar 2020 Kun fra andre damer. Ekstremt sjeldent fra menn. Har vel skjedd 5 ganger på 32 år. Husker hver eneste én fortsatt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #15 Skrevet 3. januar 2020 Vanlige, oppegående menn går ikke rundt å komplimenterer kvinner for utseendet. Dels har denne motviljen mot smisking noe med selvrespekt å gjøre, dels blir det blant moderne urbane mennesker oppfattet som litt tacky å krype rundt damer på denne måten, og dels handler det om å respektere kvinners ønske om å slippe kleine og sleske kommentarer. Anonymkode: c5e98...4c0 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #16 Skrevet 4. januar 2020 Ofte på byen, iblandt på nettet av venners venner eller fremmede som ser meg på fb. Blir sjeldent smigret for man merker hvor overfladisk det er og at de bare er ute etter en ting. Jeg kler meg ned på byen, knapt sminke, normale klær, og har ikke meg på profilbildet på fb lenger fordi jeg er ikke interessert i kontakt fra fremmede. Noen ganger har det hendt jeg syns det er koselig at noen på fb sier jeg ser fin ut men bare hvis de er ydmyke og skriver de gjerne ville bli kjent om jeg ville, og ikke hvis de skriver sånn oh sexy hvorfor kjenner ikke jeg deg! ... Anonymkode: 172c3...d61 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #17 Skrevet 4. januar 2020 Ja, jeg får til stadighet komplimenter på både utseende og personlighet, både fra folk jeg kjenner og fra ukjente. Synes det er koselig, men noen ganger litt kleint og pinlig. Andre ganger (relativt ofte) blir ukjente menn stående å bare stirre. Tar det som et kompliment, selv om det er veldig kleint. K 34. Anonymkode: 6db37...60f 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #18 Skrevet 4. januar 2020 Jeg får svært ofte komplimenter... Aller mest av familie, menn og venninner Men det er veldig mange kvinner (ukjente og bekjente) som komplimenterer leppene mine, og spør om jeg har fillers, men neida jeg har så store lepper naturlig.. Anonymkode: 1788f...d14
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #19 Skrevet 4. januar 2020 Får det ganske ofte. I form av kommentarer fra folk jeg treffer, eller at menn oppsøker meg på ulike arenaer fordi de vil bli kjent, prøve å få en date etc.. Anonymkode: 87ff1...a9a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #20 Skrevet 4. januar 2020 Jeg har alltid fått mye komplimenter, av både menn og kvinner, og mer etter hvert som jeg har blitt eldre. Ofte når jeg er på byen, men også i andre sammenhenger. Menn gir nok mest for kropp og utseende, mens kvinner og folk som kjenner meg gir gjerne mer for personlighet og egenskaper. Jeg blir glad for komplimenter, så lenge de ikke er vulgære. K37 Anonymkode: 69551...f74
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå