Gå til innhold

Når blonde blir de som er anderledes


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle

Jøss.

Hva har jeg gjort???!!!

(Neida, det er trivelig å ha deg her- du skaper stemning :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Er det egentlig så viktig? Det er fortsatt gitt negative egenskaper pga. utseende. Man kan fortsatt bedrive rasisme uten at de 3 hovedgruppene innen raser er involvert. Blonde er også særlig forbundet med nord-europa altså en undergruppe av den kaukasiske rasen hvis man velger å følge den ideen.

Men det var ikke det tråden handlet om, tråden handlet om hva som skjer med den opprinnelige befolkning når de kommer i undertall innenfor ghettoer. Dette er et bekymrende mønster i Europa,hvor innvandrerbefolkning samles i egne områder og ofte blir fiendtlige til den opprinnelige befolkning og også de innvandrere som velger å bli integrerte. Det er et stigende problem som bør taes på alvor, selv om dette foreløpig ikke har vist seg så mye i Norge.

Blir det akkurat sånn som i USA da? De sorte klumper seg i sine ghettoer, latinerne i sine ghettoer, og det blir farlig for hvite og frekventere disse områdene.

Hva har USA gjort for å bekjempe disse problemene da, vi kan jo se til dem... og lære av dem... eller hva?

Mennesker vil alltid klumpe seg sammen med sine egne. Vi er sånn. Forhåpentligvis vil vi utvikle oss videre og forbi sånne uintelligente ting som rasehat og frykt for det ukjente osv... men i mellomtiden vil vi klumpe oss.

Du ser det blant nordmenn i utlandet også. Vi oppsøker hverandre og det vi er vant til, for det er trygt og godt. De andre er litt uvante for oss, fremmede, og dermed blir vi litt utrygge på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ja akkurat, det er helt naturlig og jeg skjønner jo absolutt hvorfor innvandrere gjør det. Det er naive politikere og folk som tror på det multikulturelle felleskap jeg har problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Utviklingen har gjort verden liten. For liten til å holde folkeslagene atskilt. Vi bør vel nå heller innse at verden er en klode vi har på deling med alle. ALLE må forstå dette og leve deretter. Det må bli slutt på mitt og ditt og vårt og kom deg vekk osv... det blir bare dritt av sånt, og helt ærlig synes jeg det er på tide at menneskene blir litt mer intelligent oppegående. Vi er en skam for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasismen er i sin natur ikke vesensforskjellig fra andre typer kollektiv nedvurdering av mennesker. Det at man nedvurderer en gruppe av mennesker fordi de er søringer, svensker, rike, blondiner, feite, arbeidere, hvite, gule eller svarte er sider av samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest manic
Rasismen er i sin natur ikke vesensforskjellig fra andre typer kollektiv nedvurdering av mennesker. Det at man nedvurderer en gruppe av mennesker fordi de er søringer' date=' svensker, rike, blondiner, feite, arbeidere, hvite, gule eller svarte er sider av samme.[/quote']

Men det er en hel del av oss som ikke setter folk i forskjellige båser, og som er intelligente nok til å dra nytte av hverandre og respektere hverandre samme hvem vi er og hvor vi kommer fra :) Tror nok egentlig det er akkurat DEN egenskapen som er nyttig å ha, og de som velger å se svart og fremmendtfiendtlig på alt, ja måtte de forsvinne i minoriteten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har do hørt om han vita norrbagga som kalla seg norrøn mytologi på webban licksam lira och tyckar skoj om blondinavitsa?

En gang odin møtte tor så lurte tor på hvorfor ikke odin kunne kaste loke til araberland der han hørte hjemme. "Det var ikke mulig" svarte odin som grep etter hammeren så tor ikke skulle ta beina til sleipner, - "tor, arabere tror jo ikke på sånne som oss"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
We are the world' date=' la oss alle holde hverandre i hendene blablabla Fungerer ikke sånn.[/quote']

Nei, selvfølgelig funker det ikke sånn.

Det finnes altfor mange mennesker som ikke VIL at det skal funke. De vil ha sitt for seg sjæl....

Mennesker er egoister, og det skaper så jævlig mye dritt... æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant det. Betingelsen for at det skal være krig er at noen ønsker at det skal være krig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blonde er de som er annerledes. Hmm, et litt merkelig standpunkt for meg som er naturlig blond. Jeg skjønner problemstillingen, men ettersom jeg selv er vokst opp på et sted hvor flertallet var minoriteter, har jeg aldri sett slik på det. Jeg ble som regel akseptert, men for min del så har jeg aldri heller sett på min hårfarge som noen unik. Det vil si, jeg føler meg ikke mer unik enn andre, bare fordi jeg har den hårfargen jeg har. Derfor har jeg heller aldri følt meg annerledes. Dessuten mener jeg at det er ikke hårfargen som gjør en til den man er, men oppførselen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Hmm... Her jeg bor er de hvite i mindretall, det var ganske uvant hvor mye jeg ble stirret på i begynnelsen av alle de tyrkiske og pakistanske og indiske og..... menn på grunn av mitt lange, men mellomblonde hår, litt grøss, syns jeg. Men man blir vant til alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er blond, og stolt av det! Jeg er da bare meg selv enten jeg er blondine, brunette er rødhette. :sjarmor:

Så får de som absolutt skal fortelle meg blondinevitser og hinte om hvor dum og deilig jeg er dra pokker i vold.

Sumobryter: Kjenner meg veldig godt igjen når det gjelder blikk fra andre. Det var helt for jævlig i starten, men nå later jeg bare som at jeg ikke ser :P

Men EN ting er sikkert.. Jeg sparer meg selv for å dra til steder som for eksempel Tyrkia (og andre land) hvor menn stirrer som bare fy, og tror at blonde jenter fra nord er fritt vilt. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...