Gå til innhold

Anal sex = høy aids risiko

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si meg hvorfor dette ikke er mer snakk om på lik linje som røyking er farlig eller alkohol. Om jeg må grave opp en kilde her fra en ikke bias lege kilde. Her. 
https://www.cdc.gov/hiv/risk/analsex.html

hvis du ikke tror meg kan du søke det opp selv

Anonymkode: 7f6b7...23f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva var poenget du prøver å få frem her?

Hvis det er at man er mer utsatt for hiv-smitte ved analsex, er det gammelt nytt. Nå er dt

Anonymkode: 7bbcc...24a

AnonymBruker
Skrevet

*nå er det gammelt nytt. Og det er relativt få som er bærer av hiv i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva var poenget du prøver å få frem her?

Hvis det er at man er mer utsatt for hiv-smitte ved analsex, er det gammelt nytt. Nå er dt

Min konspirasjonsteori er at homofil manne sex er promotert av feminister for å drepe mer menn 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si meg hvorfor dette ikke er mer snakk om på lik linje som røyking er farlig eller alkohol. Om jeg må grave opp en kilde her fra en ikke bias lege kilde. Her. 
https://www.cdc.gov/hiv/risk/analsex.html

hvis du ikke tror meg kan du søke det opp selv

Ubeskyttet analsex med en som har Hiv, har relativ høy smitterisiko ja.

Det samme har ubeskyttet vaginalsex med en som har hiv - selv om smitterisikoen er litt lavere. 

Du bør ikke ha ubeskyttet sex med noen du ikke vet hiv statusen til - uavhengig av type sex.

Det er jo ikke samme som røyk og lignende da 😂 Du kan ikke få hiv uansett hvor mye analsex du har, om ikke partneren din har hiv - det håper jeg du vet?

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jr.Garcon skrev:

Ubeskyttet analsex med en som har Hiv, har relativ høy smitterisiko ja.

Det samme har ubeskyttet vaginalsex med en som har hiv.

Du bør ikke ha ubeskyttet sex med noen du ikke vet hiv statusen til. 

Det er jo ikke samme som røyk og lignende da 😂 Du kan ikke få hiv uansett hvor mye analsex du har, om ikke partneren din har hiv - det håper jeg du vet?

Anal sex må du presse opp, og er mer risiko at kondomen går i stykker. Vagina bare går rett igjennom bare så det er forskjellen.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Anal sex må du presse opp, og er mer risiko at kondomen går i stykker. Vagina bare går rett igjennom bare så det er forskjellen.

Tullball. Kondom brukt riktig gir god beskyttelse både ved vaginalt og analt samleie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Tullball. Kondom brukt riktig gir god beskyttelse både ved vaginalt og analt samleie. 

Om du har lyst å dø. Vær så god. Gi det dem de vil ha :) 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

🤣

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du har lyst å dø. Vær så god. Gi det dem de vil ha :) 

Jeg har eventuelt kun analsex i et fast forhold hvor begge har testet seg, så ingen fare for akkurat det med/uten kondom.

Men generelt så beskytter kondom godt mot Hiv smitte både ved vaginalt og analt samleie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tull.

Analsex hos lesbiske er blant de tryggeste formene for sex.

Anonymkode: 419b2...ea8

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull.

Analsex hos lesbiske er blant de tryggeste formene for sex.

Anonymkode: 419b2...ea8

Lesbisk sex er mest tryggest... hvis gjort riktig. Selvfølgelig er anal sex trygt hos lesber. Ser det ut som kvinner er født med peniser. Du blir ikke smittet av feeldoe lol . Ikke for å høres frekt ut men bare var morsomt. Organ er forskjellig fra silikon dildo. 

AnonymBruker
Skrevet

Risikoen for å få hiv ligger først og fremst hos den som får sæd sprøytet inn i kroppen, den som blir penetrert. Homofile menn både blir penetrert og penetrerer, derfor sprer hiv seg så mye lettere enn blant heterofile.

Anonymkode: f536d...f63

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kondom gir like god beskyttelse analt som vaginalt.

Forskjellen i smitterisiko kommer av at rektum har en mye skjørere celletype enn vagina, og at det derfor oftere oppstår mikrotraumer i form av rifter og sår der inokulat kan komme over i blodbanen. I tillegg krever penetrasjonen mere kraft, som også øker den mekaniske risikoen for slike innfallsporter for virusholdige kroppsvæsker.

Anonymkode: 415b6...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...