AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Tror dere 10 liter chili con carne er nok mat til 14-17 damer. Skal ha rømme, salat og tortillachips til. Blir også kake til dessert. Anonymkode: 43e68...c84
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 Hvor mange pk kjøttdeig er det? Anonymkode: 965c7...aaa
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange pk kjøttdeig er det? Anonymkode: 965c7...aaa 4,og masse bønner, gulrot, løk, paprika, hakket tomat, soltørket tomat Anonymkode: 43e68...c84
Brunhilde Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: 4,og masse bønner, gulrot, løk, paprika, hakket tomat, soltørket tomat Anonymkode: 43e68...c84 Det er ca 1,6 kilo kjøttdeig, tilsvarende ca 100 gram pr person. Jeg ville nok valgt å lage en noe større porsjon og heller fryse ned rester, men det ser du jo selv. Syns det virker i minste laget. 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #6 Skrevet 3. januar 2020 7 minutter siden, Brunhilde skrev: Det er ca 1,6 kilo kjøttdeig, tilsvarende ca 100 gram pr person. Jeg ville nok valgt å lage en noe større porsjon og heller fryse ned rester, men det ser du jo selv. Syns det virker i minste laget. Tenker det er nok, det er masse tilbehør. Er akkurat det som blir anbefalt her https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Anonymkode: ceba2...c96
Brunhilde Skrevet 3. januar 2020 #7 Skrevet 3. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenker det er nok, det er masse tilbehør. Er akkurat det som blir anbefalt her https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Anonymkode: ceba2...c96 Ja, det er sikkert bare jeg som syns det er kjipt hvis gjestene ikke kan forsyne seg skikkelig av maten. Som sagt, lager heller rikelig og fryser ned rester. 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #8 Skrevet 3. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det er nok, det er masse tilbehør. Er akkurat det som blir anbefalt her https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Anonymkode: ceba2...c96 Det er vel porsjoner og ikke personer?? Anonymkode: 80718...aa0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #9 Skrevet 3. januar 2020 4 minutter siden, Brunhilde skrev: Ja, det er sikkert bare jeg som syns det er kjipt hvis gjestene ikke kan forsyne seg skikkelig av maten. Som sagt, lager heller rikelig og fryser ned rester. Det er jeg enig i 😊 Personlig hadde jeg nok sikret meg med 5 kjøttdeiger, men 4 skal i teorien være rikelig. Anonymkode: ceba2...c96 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #10 Skrevet 3. januar 2020 44 minutter siden, Brunhilde skrev: Det er ca 1,6 kilo kjøttdeig, tilsvarende ca 100 gram pr person. Jeg ville nok valgt å lage en noe større porsjon og heller fryse ned rester, men det ser du jo selv. Syns det virker i minste laget. Heiv oppi en stekt pakke kjøttdeig til og en boks til med bønner. Anonymkode: 43e68...c84 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #11 Skrevet 3. januar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det er nok, det er masse tilbehør. Er akkurat det som blir anbefalt her https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Anonymkode: ceba2...c96 Jeg har brukt mye mer grønnsaker og bønner enn hva som er i oppskriften her som f.eks kan beregnes til 15 stk. har i 7 esker bønner, 7 store løk, 4 digre paprika, 3 store gulrøtter, 5 esker hakka tomat. Anonymkode: 43e68...c84
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #12 Skrevet 4. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker det er nok, det er masse tilbehør. Er akkurat det som blir anbefalt her https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Anonymkode: ceba2...c96 De pleier å være veldig små porsjoner. Jeg lager felleslunsj på jobb innimellom og har 9 pakker kjøttdeig til gryte av noe slag. Og da har jeg salat, hvitløksbrød og pasta/ ris til. Anonymkode: 115e0...384 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #13 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De pleier å være veldig små porsjoner. Jeg lager felleslunsj på jobb innimellom og har 9 pakker kjøttdeig til gryte av noe slag. Og da har jeg salat, hvitløksbrød og pasta/ ris til. Anonymkode: 115e0...384 De fleste som klager på små porsjoner ser ut som de har spist for store porsjoner.... Innlegget ditt er forresten ikke veldig opplysende da vi ikke vet om du lager mat til 20 eller 40 personer, og det er heller ikke mengden kjøtt som avgjør om det er nok. Jeg metter stadig vekk hele familien med måltider som ikke inneholder et eneste gram kjøtt Anonymkode: 78191...0cb 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #15 Skrevet 4. januar 2020 Det er sikkert nok men jeg hadde heller vært bekymra for 14-17 damer som all sannsynligvis sitter der med masse luft i magen. Anonymkode: fe073...983 4
Tvist Skrevet 4. januar 2020 #16 Skrevet 4. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De pleier å være veldig små porsjoner. Jeg lager felleslunsj på jobb innimellom og har 9 pakker kjøttdeig til gryte av noe slag. Og da har jeg salat, hvitløksbrød og pasta/ ris til. Anonymkode: 115e0...384 I chili con carne bruker man mindre kjøtt ofte for bønner metter mye 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #17 Skrevet 4. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste som klager på små porsjoner ser ut som de har spist for store porsjoner.... Innlegget ditt er forresten ikke veldig opplysende da vi ikke vet om du lager mat til 20 eller 40 personer, og det er heller ikke mengden kjøtt som avgjør om det er nok. Jeg metter stadig vekk hele familien med måltider som ikke inneholder et eneste gram kjøtt Anonymkode: 78191...0cb Det står jo antall personer i innlegget. På med brillene! 😂 Jeg tror du har mer enn nok mat. Noen spiser lite, andre litt mer. Kvinner spiser ofte lite i selskap er mitt inntrykk. 😜 Anonymkode: de575...4e4 1
Jerry Lee Skrevet 4. januar 2020 #18 Skrevet 4. januar 2020 22 timer siden, Brunhilde skrev: Ja, det er sikkert bare jeg som syns det er kjipt hvis gjestene ikke kan forsyne seg skikkelig av maten. Som sagt, lager heller rikelig og fryser ned rester. Er så enig med deg. Bedre med mye tilovers enn litt for lite. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #19 Skrevet 4. januar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det står jo antall personer i innlegget. På med brillene! 😂 Jeg tror du har mer enn nok mat. Noen spiser lite, andre litt mer. Kvinner spiser ofte lite i selskap er mitt inntrykk. 😜 Anonymkode: de575...4e4 Og du må bytte ut dine briller. Personen svarte på dette: "De pleier å være veldig små porsjoner. Jeg lager felleslunsj på jobb innimellom og har 9 pakker kjøttdeig til gryte av noe slag. Og da har jeg salat, hvitløksbrød og pasta/ ris til." Jeg ser ikke antall personer her. Anonymkode: 99df4...0cb 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #20 Skrevet 4. januar 2020 Et spørsmål som ikke har med mengde mat å gjøre... Jeg lager alltid chili con carne med oksekjøtt, som flatbiff, ytrefilet. Er det ikke det som er mest vanlig 🙄? Sikkert litt dyrere, men bruker ofte stykker på 500-600 gr fra Coop Extra el.lign. Og har sous vide maskin, så blir mørt uansett. Bruker dere alltid kjøttdeig? Anonymkode: d6709...032
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå