AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Har hatt kobberspiral i 4 år nå, og har alltid hatt korte og små blødninger. Moderate mensensmerter som jeg har kunnet dempet med smertestillende. De siste gangene nå har smertene vært uutholdelige. Blodet har i tillegg vært mørkt og smertene er der mange dager før mensen faktisk starter, og de er så intense at jeg må overdrive smertestillende for noenlunde holde ut. Kommer spesielt smerter hver gang jeg blør. Mensen varer nå i 7 dager i motsetning til tidligere kun 3-4 dager. Kraftige blødninger. Hvorfor denne endringen? Hjelper det å bytte prevensjonsmiddel, evt. hva? Anonymkode: 00477...1da
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Setter pris på alle svar. Anonymkode: 00477...1da
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Ja, jeg vil tro at det hjelper å bytte prevensjonsmiddel! (Basert på min erfaring med adenomyose, hvor kobberspiral er skikkelig nei-nei fordi det kan føre til kraftigere blødninger, mens hormonspiral har motsatt effekt og brukes som behandling) Evt kan du også forsøke p-piller og hoppe over mensen? Ønsker deg lykke til, menstruasjonssmerter er så innmari vondt Anonymkode: 7aaea...dd2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå