Gå til innhold

Hva regnes som hvilepause?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier o sykle daglig, altså man-fre, 50 min x 2 på elsykkel (til jobb of tilbake). Nå begynte jeg å løpe i tilleg. Lurer på om sykkling i "hviledager" regner som faktisk hvile siden det er en annen form av mosjon? Jeg løper ikke mye, har begynt "coach to 5K" så det ikke er særlig intens. Går det an å sykkle hver annen dag og løpe hver annen dag (klarer ikke å ta begge deler på en dag :) ), eller skal det bli faktisk hviledag uten sport?

Anonymkode: 9c85b...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies jo at så lenge du trener totalt forskjellige muskler de to dagene, så blir det en slags pause fra den forrige treningen din.

Men det sier seg selv at trening er tungt og slitsomt, så restitusjonsdager for min del er dager totalt av, - helst ikke gå, bare ligge på sofaen, men det spørs jo helt på målene dine og hvor ofte du trener når du er i dine dager på trening.

For meg som går CrossFit 5 dager i uken og fotball 1, ville jo gjerne sett flere dager i uken for å kunne få hvilt mer enn 1 dag. Mens de som ''trener'' Yoga, eller bare driver ''gymnastikk'' trenger nok ikke noen hviledager i mellom og kan ta flere økter dagen.

Anonymkode: 2cbea...eec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å sykle og løpe annenhver dag. Du er vant til syklingen. Når du i tillegg varierer mellom sykling og løping, går det helt fint. 

Jeg har trent hver dag i åresvis, men veksler mellom løping, styrke, og kampsport. 

Så lenge du passer på at du ikke kjører knallharde økter hver dag, går det helt fint. Om du roer ned tempoet på syklingen hvis du er litt sliten, f.eks, går det helt fint. 

Anonymkode: 2b53f...9b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...