Gå til innhold

Sliter med å sove

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber turnus og har en del nattevakter. Har greid det ganske bra til nå og sovd når jeg må. 

Men de siste dagene har jeg slitt ekstremt med å snu om døgnet. får ikke sove på natta og duppet av på dagtid, har vel fått sovd rundt 2 timer inatt. Så jeg tror jeg har havna i en «ond» sirkel. 
Sitter med knusktørre øyne og hodepine akkurat nå. 

Jeg er helt bestemt på at døgnet skal snues nå, og lurte på om noen hadde noen tips? 
Ett eller annet kosttilskudd som gjør at man blir søvnig? 
jeg er veldig skeptisk til sovepiller og ønsker ikke ta dette. 

Anonymkode: 6d7e8...ee6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve Sedix (tror jeg det heter). Naturlig, fås kjøpt på apotek

Anonymkode: 771ef...d85

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange netter går du på rad?

Kroppen klarer ikke snu om det bare er 2-3 netter etterhverandre.

Jeg har jobbet natt i mange år, 1 eller 2 uker om gangen. Jeg trappet alltid FØR nattskiftet, 3 dager før startet jeg å justere legge tiden til jeg endte opp med kl 3 på natta, da har man snudd endel allerede. Men dette blir jo vanskelig om man bare går 1-2 netter om gangen.

Nattarbeid er noe av det mest skadelige man kan utsette seg for, jeg sluttet med det. Det ødela meg rett og slett etter endel år.

Vil råde deg til å unngå å jobbe natt, eller finne deg en ny jobb uten nattarbeid. Døgnrytme er utrolig viktig for mennesker, vi er ikke laget for å være oppe på natten. Stå opp til samme tid hver dag er det aller beste, etter noen mndr så har kroppen det i seg naturlig.

Anonymkode: f7275...435

AnonymBruker
Skrevet

takk for tips!😊

Jeg jobber annen hver uke, så jeg jobber 7 netter på.

jeg er på utkikk etter annen jobb faktisk, men har ikke lyktes med det ennå, så er fastlåst til nattejobb inntil videre 😕 

Anonymkode: 6d7e8...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...