Gå til innhold

.

Silva Pluvialis

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Endret av Boblee
AnonymBruker
Skrevet

Følger denne, lurer på det samme. 

Anonymkode: c98c7...a56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg sover for lenge mister jeg mye energi, har dager jeg har mindre energi. Men trening gir meg masse energi i hverdagen generelt. Dersom jeg er hjemme en hel dag kan jeg også ha lite energi, men det hjelper å dra ut en tur ut og få litt luft dersom jeg har vært inne en hel dag. Men for min del er trening på topp når det kommer til hva jeg får energi av.

Anonymkode: 78c7f...d26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorilla skrev:

Hva gir deg energi? Selv føler jeg at alt jeg gjør tapper meg, selv om det er lysbetont. Jeg har egentlig ikke funnet noe som gir meg energi annet enn å hvile eller ligge under dyna uten stimuli. Men selv ikke det gjør meg uthvilt. 

Noen sier de får energi av å være sosial. Det gjør ikke jeg. Det tapper meg selv om jeg er glad i mennesker. Noen sier at de får energi av å gå i naturen. Det gjør jeg heller ikke selv om jeg liker naturen. Andre sier de får energi av å holde på med noe kreativt. Jeg liker også å skrive eller høre musikk f.eks, men det gir meg ikke noe energi selv om det gjør meg lettere til sinns. De fleste sier de får energi av å spise. Heller ikke det merker jeg noe til, selv med økt matlyst. Andre sier de får energi av å trene, men det bare tapper meg. Blir andpusten og fysisk utmattet om jeg går fort i bare noen minutter. 

Hva er det som gir dere energi? Hvordan kan jeg finne ut av hvordan jeg lagrer energi, og hvor jeg henter den? Føler alt jeg gjør egentlig tapper meg, alt bortsett fra når jeg sitter helt for meg selv med gardinene trukket for, helst i et mørkt rom uten særlig stimuli. Da sparer jeg energi, men den tappes så fort jeg begynner å bruke den. 

Du er ikke alene! Jeg har kjent på dette i flere år, men har nå en tilværelse jeg trives med både med jobb og kone. Men jeg kjenner på følelsen din. Jeg nyter tilværelsen med kone og fin jobb, men jeg savner tiden jeg var i utlandet med sene kvelder, nye bekjentskaper, regelmessig trening, god mat og varme sommernetter. 
jeg tror du trenger en forandring i hverdagen. Reis til utlandet en tur. Kan anbefale flere steder. Reis et sted med God kultur, god mat og hyggelig mennesker som synes du er eksotisk. Fantastisk hvor lett man blir kjent med mennesker i flere deler av verden.

Anonymkode: 42495...1bd

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene! Jeg har kjent på dette i flere år, men har nå en tilværelse jeg trives med både med jobb og kone. Men jeg kjenner på følelsen din. Jeg nyter tilværelsen med kone og fin jobb, men jeg savner tiden jeg var i utlandet med sene kvelder, nye bekjentskaper, regelmessig trening, god mat og varme sommernetter. 
jeg tror du trenger en forandring i hverdagen. Reis til utlandet en tur. Kan anbefale flere steder. Reis et sted med God kultur, god mat og hyggelig mennesker som synes du er eksotisk. Fantastisk hvor lett man blir kjent med mennesker i flere deler av verden.

Vil bare tilføye noe jeg glemte her som var veldig relevant. 
De utenlandsturene jeg var på ga meg både et enormt påfyll av energi, selvtillit, mer ro og rett og slett livskvalitet. 
Jeg kjenner det er på tide å gjøre dette igjen snart. 
Håper du finner noe som hjelper for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får energi av å:

- spise sjokolade

- være litt i aktivitet

- få nok søvn og hvile

- få skryt over noe som booster selvtilliten.

- drive med hobby

- bli behandlet som en respektert og populær person

- gjøre det jeg liker best

- le

- se feelgood-filmer, eller noe som inspirerer meg.

- ha noe å se fram til

:) 

Anonymkode: db899...eac

• Liker 7
Skrevet

Først og fremst alenetid der jeg kan gjøre akkurat som jeg vil uten å måtte forholde meg til andre i hjemmet. Elsker å kunne legge meg ned på sengen eller sofaen og bestemme om det skal være 0 lyd eller noe lyd. Å kunne sove uten forstyrrelser slik at jeg har følelsen av å ha sovet ut. Under denne alenetiden gjør jeg sjeldent med enn å daffe med serier/film, sove og lage noe god mat. Prater jo med venner og andre, men det foregår da via tekst når jeg virkelig skal lade. 

Å være sosial med gode venner, reise, oppdage, spille osv. gir meg også veldig mye, men det tar mer enn det gir av energilageret mitt i lengden om jeg ikke får alenetiden min mellom. Etter ca et døgn alene er jeg klar til å finne på alt mulig igjen som gir en annen form for påfyll av energi som jeg også trenger. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg får energi når jeg ligger sammenkrølla med den ene malende katten på sofaen, helt alene, innpakka i teppe, med en god serie eller film å se på 😸😸07EEF3C9-7411-400E-9802-FB2E64278189.thumb.jpeg.8d69665d276429a72c9cb79aa4826ee8.jpeg

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, spørsmålet ditt er dårlig formulert. Du vil ikke vite hva gir oss energi, du vil vite hva kan gi deg energi😊 Og jeg forstår deg. Jeg leser teksten din og føler stor fortvilelse hos deg. Jeg synes det er interessant at du vet hva svarene er (jeg tør påstå det er morsomt at du spør noe om å vite svarene), men så dette er en tråden om deg.
Spørsmålet mitt er: Husker du noen gang i livet ditt der du følte mye energi? Hva gjorde du? Hvem var du sammen med eller hvor? 

Om å sove og lade energi, ikke føl deg alene. Mange mennesker takler dette og føler seg som "zombier" når de våkner.

Anonymkode: 3211a...950

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst trening (svømming, crossfit). 
Turer på ski/med sykkel/motorssykkel/gåturer

Tid med venner

Reiser til fjerne strøk

Anonymkode: 641c5...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Riktig kosthold, spiser ikke usunn mat som godteri/kaker/kjeks/brus/alkohol/koffein osv.

Trener styrke 3 ganger i uka, de dagene er jeg virkelig på topp mentalt.

Har vekkeklokka stilt på 8timer fra jeg legger, så det blir ca 7t søvn. Sove for mye gjør meg sløv.

Jeg bruker IKKE tid på mennesker som ikke gir meg noe.

Naturen er balsam for sjel.

Ikke kjenn for mye etter hvordan du føler deg.

Anonymkode: 0ce97...f31

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ekstroverte får energi av å være sosial; introverte tappes for energi av å være sosial. 

Jeg er introvert. Jeg må ha alenetid for å "lade" batteriene. 

Det som gir meg aller mest energi, er trening. Husk på, hard trening sliter deg ut, men moderat trening gir deg energi. Er du i elendig form og helt utrent, vil nok trening i starten være mer tappende enn energigivende. Men om du går turer i passe tempo til du blir i bedre form, får du nok mer energi av det etter hvert. 

Ellers er det å sitte helt i fred og ro med en bok, i stillhet, det som gir meg mest energi. En kjekk bok, som jeg liker, ikke noe jeg føler meg må eller bør lese. Det må være stille, og helst skal jeg være helt alene. 

Anonymkode: dde5a...1e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gode rutiner og nok alenetid. 

Anonymkode: 07cf2...4f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slitenhet, energifattighet, ikke uthvilt uansett søvnmengde, interesseløshet og gledesløshet... Dette er ofte symptomer på depresjon. Hvis det er tilfelle for deg, vil det være viktig å fortsette å være litt aktiv og sosial, og gjøre ting som du tidligere pleide å like - selv om du er sliten, trøtt, og finner mindre glede i det. Hvis det er depresjon, går det i alle fall ikke an å hvile seg ut av den. Men det virker det heller ikke som at du ønsker. 🙂

Anonymkode: b8344...3a7

Skrevet

Jeg får energi av vår og sommer. Resten av året er jeg ganske sliten og humøret er deretter. Prøver å gjøre det beste utav det. Må av og til tvinge meg selv til å være sosial, men oppdager stort sett at det er ganske hyggelig når jeg først kommer meg ut. Ellers liker jeg å gå fjellturer, trene, spille dataspill, lese bøker. Er jeg flink med kostholdet hjelper det også på. Jeg tror jeg hadde hatt det mye verre hvis jeg ikke var flink til å holde meg i aktivitet. 

Jo, og hvis jeg har mulighet reiser jeg gjerne på noen ferieturer når det er høst/vinter. Det hjelper utrolig mye. Gjerne til varmere strøk. 

Skrevet (endret)

Ryddet for brukerdebatt.
_popcorn_, mod

Endret av _popcorn_
AnonymBruker
Skrevet

Å trene ute. Trenger ikke være høyintensivt, selv om jeg løper en del også. Gjerne bare lange gåturer med en samtalepartner eller en podcast på øret. 

Anonymkode: bd503...617

Skrevet

Å gjøre noe jeg mestrer gir meg en boost. Å lære noe nytt/fordype meg i noe er også en kilde til energi for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Trening gir meg mye energi, naturen og friluftslivet. Tid med nære venner i godt lag er også veldig givende for meg.  Det som tappper mest er mye søvn, slappe og late dager.

Anonymkode: 14b5a...62b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...