AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Har omsider kjøpt meg nye ski og vil dra på flere turer og ha med hunden. Har en ordentlig trekksele og trekkbelte, men hvilken strikk/bånd bruker dere til? Lengde? Jeg er ingen verdensmester på ski, men hunden er trekkvillig og mellomstor av størrelse. Anonymkode: fd672...ef9
Demodex Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Jeg er veldig fornøyd med denne: https://www.magasinet.no/dogman-kjorestrikk-4-meter?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Kennel+Equip+Kjørestrikk+4+meter 1
Anwa Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 Har helt standard kjørestrikk som den som er vist over. I tillegg har jeg en som er litt kortere, 2 m. Det kommer litt ann på hvordan du som "etterslep" er, dine ferdigheter på ski, hvor god kontroll du har på hunden, hvor du skal kjøre, hvordan du skal kjøre. Skal du kjøre raskt i skogsterreng uten løype er det kjekt med mer kontroll, så da er kortere strikk mer praktisk. Du slipper også stadig å måtte korrigere båndet så ikke lengden kommer under skiene osv. Men lengden tilsier at du må følge godt med så du ikke kjører på hunden. Skal du kjøre i oppkjørt løype i bedagelig tempo er nok lengre strikk mer hensiktsmessig, men når du må ta inn hunden ved passeringer så er det jo litt pes med alt båndet du skal ha inn. Det er iallefall min erfaring, men kan godt hende det er annerledes for deg. Snørekjøring er kjempegøy, og som med alt nytt kan det jo bli noen rykk i læringskurven Lykke til og god tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå