Gå til innhold

Langrenn - tips til løyper i Oslomarka.


JulieA

Anbefalte innlegg

Hei, har noen tips om fine langrennsløyper i Oslomarka. Jeg har prøvd meg i Vestmarka, men syntes bakkene var litt skumle😱. Har hørt at Østmarka er mindre kuppert. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gått på ski i Østmarka, men opplever den som kupert når jeg går på beina. Hva med å gå innover fra Frognerseteren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østmarka er definitivt kupert. Masse opp og ned overalt. Nordmarka er vel kjent for å være flatest, men bakker er det nok i alle markene i Oslo-området. 

Anonymkode: 80152...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Nordmarka! Kjempefine løyper og passer godt til nybegynnere. Vi gikk mye inn fra ssteinbruvann da vi bodde på Grorud. Enkel parkering og fine løyper inn fra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips. Da får jeg prøve meg i Nordmarka en gang til. Hadde en dårlig opplevelse for flere år siden i første bakken ( tror vi startet på Frognerseteren). Hadde ikke stått på ski på flere år og fikk helt skrekken i første nedoverbakke. Var veldig iset da, så mulig det går bedre på annet føre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JulieA skrev:

Takk for tips. Da får jeg prøve meg i Nordmarka en gang til. Hadde en dårlig opplevelse for flere år siden i første bakken ( tror vi startet på Frognerseteren). Hadde ikke stått på ski på flere år og fikk helt skrekken i første nedoverbakke. Var veldig iset da, så mulig det går bedre på annet føre😊

Du rota deg ikke borti korketrekkeren da??:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JulieA skrev:

Takk for tips. Da får jeg prøve meg i Nordmarka en gang til. Hadde en dårlig opplevelse for flere år siden i første bakken ( tror vi startet på Frognerseteren). Hadde ikke stått på ski på flere år og fikk helt skrekken i første nedoverbakke. Var veldig iset da, så mulig det går bedre på annet føre😊

Det er noen bratte bakker ned fra Frognerseteren, men gå av et stopp før, så får du en litt slakere start uten de siste høydemeterene. Eller bær skiene ned mot Frognerseteren restaurant og ta skogsløya til venstre for lysløypa. Lysløypa har en heftlig bratt start for å si det mildt. Man kan også gå over T-bane skinnene og inn i skogen, men du møter ganske fort på en litt lang bakke ut av dkogen. Alternativt kan du gå fra Sognsvann og opp. Litt mer slitsomt, men god trening! 

Anonymkode: 80152...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, visp skrev:

Du rota deg ikke borti korketrekkeren da??:laugh:

Ha, ha. Skal se det var der jeg var😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen bratte bakker ned fra Frognerseteren, men gå av et stopp før, så får du en litt slakere start uten de siste høydemeterene. Eller bær skiene ned mot Frognerseteren restaurant og ta skogsløya til venstre for lysløypa. Lysløypa har en heftlig bratt start for å si det mildt. Man kan også gå over T-bane skinnene og inn i skogen, men du møter ganske fort på en litt lang bakke ut av dkogen. Alternativt kan du gå fra Sognsvann og opp. Litt mer slitsomt, men god trening! 

Anonymkode: 80152...d5d

Takk for tips. Mulig jeg prøver meg på start ved Sognsvann. Er ikke redd for å slite oppover, det er nedover som er det største problemet😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...