Gå til innhold

Georgia/Tbilisi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger ferie i Georgia i sommer. Noen som har vært der i det siste, og kan komme med tips?

Vi tenker å starte og ende opp i Tbilisi, men besøke flere andre byer også. Har lyst til å leie bil, men har hørt mange skrekkhistorier. Man blir så bundet hvis man må forholde seg til toglinjer eller busstider... spesielt når vi har med oss barna gir det større frihet. :)

Hører gjerne om andres erfaringer som turist i dette landet!

Anonymkode: 5fe36...52b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Var på bryllupsreise i Georgia. Veldig spennende land! Det er utrolig slitsomt med buss i et land som Georgia. Infrastrukturen er mildt sagt dårlig. Jeg foreslår at dere leier bil med sjafør (det gjorde vi).Ofte kan de bare russisk/georgisk, men de fikset vi med google translate :). Spør på hotellet - de kan ofte hjelpe dere med disse tingene. Det er heller ikke veldig dyrt med egen sjafør mellom de forskjellige byene. 

Anonymkode: 379cb...b23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i Tblisi et par ganger.

De snakker elendig engelsk. En ting jeg la merke til dog. De har en moderne og veldig fin flyplass hvor man kan røyke inendørs, er jo ikke i vesten lenger, og det morsomme der er at alle, og jeg mener alle damene som jobber der ser ut som søstre. Samtlige er mellom 155-165cm høye. De er alle unge, vakre, slanke og har langt sort hår. I sikkerhetskonrollen, ved gaten, i butikkene. De er overalt. Nesten parodisk. 

Anonymkode: 56b3d...354

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har vært i Tblisi et par ganger.

De snakker elendig engelsk. En ting jeg la merke til dog. De har en moderne og veldig fin flyplass hvor man kan røyke inendørs, er jo ikke i vesten lenger, og det morsomme der er at alle, og jeg mener alle damene som jobber der ser ut som søstre. Samtlige er mellom 155-165cm høye. De er alle unge, vakre, slanke og har langt sort hår. I sikkerhetskonrollen, ved gaten, i butikkene. De er overalt. Nesten parodisk. 

Anonymkode: 56b3d...354

Hvorfor er det parodisk?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Fant en side på nettet hvor man kunne booke en personlig sjåfør, ser slett ikke ille ut. Det kan være en idé når man er i Tbilisi og vil ta dagsturer rundt i området.

Tenker også å ta tog til Batumi og så tråkle oss tilbake til Tbilisi med flere overnattinger i andre byer på hjemturen. I så fall blir det leiebil på returen.

Sjelden man er i et land hvor språket er helt umulig å forstå, men jeg snakker en del russisk, så det hjelper nok på. Georgia ser utrolig flott og spennende ut!

Anonymkode: 5fe36...52b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...