Gå til innhold

Intens kløe og hovne fingre

Fremhevede innlegg

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Jeg har nesten ikke sovet i hele natt, og ser ut deretter. :(

Jeg klør nemlig!! Inni hendene og utpå fingrene, og utpå knærne og nede ved føttene. Det føles som om hendene, knærne, og føttene er ETT stort myggstikk, eller som om jeg har slått hendene VELDIG hardt sammen mange ganger. Sånn prikkende kløe er det jeg har.

Jeg stod opp i natt og smurte meg med Eurax kløestillende fra apoteket, men det hjalp ikke.

Og fingrene mine er så hovne!! De ser ut som skinnfrie pølser fra Gilde! :(

Er det noen som har en ide hva det kan være, eller hva som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest kløe
Skrevet

Tar du p piller? kan være en bivirkning.. kalium mangel kan også gi sånne symptomer (men vær forsiktig med å ta kalium tilskudd alene, ta et tilskudd som også inneholder magnesium)

jeg har gode erfaringer med peppermynte og lavendel som kløestillende, men pass på at du ike drypper de i sår! du kan godt bruke de rett på huden, eller bland i litt krem/olje.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Går ikke på p-piller, nei. Tar multivitaminer.

Ringte til legen nettopp og har fått time kvart på ti.

Øynene mine er også hovne, og jeg håper legen kan gi meg noe for særlig kløen. De hovne øynene er nok i kombinasjon med at jeg ikke har sovet noe i natt...

Takk for svar! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Allergi? Jeg kan få sånn reaksjon på allergi.

Skrevet

Jeg fikk hovne fingre etter en forkjølelse en gang. Det var visst bakterier som hadde samlet seg i leddene. Kunne ikke bruke fingrene til noen ting.

Tror ikke jeg fikk noen medisin, gikk over av seg selv etterhvert.

Men legen din kan jo sikkert gi deg svar på hva det er! :)

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Legen mente det KUNNE være allergisk reaksjon og skrev resept på Zyrtech som jeg skulle ta. Og så skulle jeg smøre med Xylocain liniment.

Håper det går over snart, for det er FORFERDELIG å klø sånn...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme, men det skal sies at det er mange år siden. Jeg begynte plutselig å klø noe fryktelig, og handa hovnet opp. Jeg dro til legen, og fikk et slags medikament "mot kløe" som skulle hjelpe. Jeg opplevde derimot ikke dette igjen, så den ble ikke brukt. Jeg aner fortsatt ikke hvorfor det skjedde. :)

• 6 år senere...
Gjest Charlottee
Skrevet

Jeg har et lignende problem....

Jeg klør inni hendene, armene, beina, over alt egentlig.. Men det hjelper ikke å smøre noe på, for det er inni jeg klør :( og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg går på allergi medisiner men det hjelper ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...