Gå til innhold

"Sosial angst" på KG...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen opplevd å få sosial angst på KG? Det skulle jo ikke være mulig i og med at man er anonym, men jeg føler det nå. En uro, klump i magen, usikkerhet og dårlig samvittighet for ting man har postet. Følelsen av å ha postet for mye, fremstått som en idiot. Det er ikke fordi noen har sagt noe, tvert i mot synes jeg folk her inne er veldig greie. Så det er ikke det. 

Vet ikke om jeg helt klarer å sette fingeren på det, egentlig. Jævla patetisk å være så skjør psykisk. Blir kvalm av meg selv. 

Noen andre som har følt det sånn etter aktivitet på KG?

Anonymkode: 8441c...c4b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe konkret du har postet som du reagerer på? Eller er det at du har postet f.eks mye om deg selv? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Gorilla skrev:

Er det noe konkret du har postet som du reagerer på? Eller er det at du har postet f.eks mye om deg selv? 

Begge dele, hvis jeg skjønner deg rett. Mye personlig ja. Føler på en måte at jeg har mistet kontrollen og delt for mye. Ting gikk ikke helt som jeg så for meg. Det var veldig greit der og da, men nå er det ikke så greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler egentlig ofte at det jeg har skrevet er dumt, men har aldri hatt en så sterk følelse som i natt. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge dele, hvis jeg skjønner deg rett. Mye personlig ja. Føler på en måte at jeg har mistet kontrollen og delt for mye. Ting gikk ikke helt som jeg så for meg. Det var veldig greit der og da, men nå er det ikke så greit. 

Man kan fort bli stresset, ja, når man har delt litt mer enn man tenkte over akkurat der og da. Forstår godt hvordan du har det. Det er noe med at man kanskje har behov for å dele for å høre om noen har det likt - og det kan være vanskelig å ikke søke denne trøsten. Samtidig kan man ha et behov for å ha ting for seg selv. Akkurat som to motstridende behov: behov for å dele, og behov for å ikke eksponere seg selv. Da kan man fort angre på at man har delt for mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si jeg får angst, men en av grunnene til at jeg skriver som AB er at jeg ofte ikke tør å sjekke svar på innleggene mine. 

Anonymkode: 7a2c4...a4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Gorilla skrev:

Man kan fort bli stresset, ja, når man har delt litt mer enn man tenkte over akkurat der og da. Forstår godt hvordan du har det. Det er noe med at man kanskje har behov for å dele for å høre om noen har det likt - og det kan være vanskelig å ikke søke denne trøsten. Samtidig kan man ha et behov for å ha ting for seg selv. Akkurat som to motstridende behov: behov for å dele, og behov for å ikke eksponere seg selv. Da kan man fort angre på at man har delt for mye. 

Takk. Ja, akkurat. Det blir også litt sånn jeg lyst til å dele mer fordi responsen man får føles god og trygg, på en måte. Jeg føler meg mindre alene, og som om jeg har noen på mitt team, men i virkeligheten så stemmer jo ikke det. Og så har man glemt at det koster å dele av hjertet, selv om det er anonymt. Skjønner samtidig ikke at det skal koste å dele noe anonymt. Jeg tror det kan være fordi ting blir mer virkelig, når man har sagt eller skrevet noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk på det.. har aldri lest så mye rart før som etter jeg ble medlem av KG 

leser og 3 sek etter har jeg glemt det og scrollet videre 

Anonymkode: e6727...1db

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Ja, akkurat. Det blir også litt sånn jeg lyst til å dele mer fordi responsen man får føles god og trygg, på en måte. Jeg føler meg mindre alene, og som om jeg har noen på mitt team, men i virkeligheten så stemmer jo ikke det. Og så har man glemt at det koster å dele av hjertet, selv om det er anonymt. Skjønner samtidig ikke at det skal koste å dele noe anonymt. Jeg tror det kan være fordi ting blir mer virkelig, når man har sagt eller skrevet noe. 

Helt forståelig. Mennesket har et grunnleggende behov for å bli anerkjent og forstått, samt møte trøst og gjenkjennelse. Da er det logisk at man velger å dele - for bare det å se at noen har det likt (selv om det alltid er trist å høre at andre også har det vondt) som seg selv kan gjøre at utfordringene blir litt lettere å bære. Mennesker er flokkdyr og vil dermed søke til hverandre. Vi er ikke ment å skulle løse alle utfordringene selv. Vi trenger hverandre. Derfor søker vi etter folk som sliter med det samme som oss selv, både for å forstå oss selv, men også for å finne råd til hvordan man kan komme ut av situasjonen man står i. Likevel er det viktig å finne en balanse i hva og hvor mye man deler for at man ikke skal angre i etterkant. Noen ganger kan det være godt å dele alene med en venn eller en terapeut f.eks, og ikke på det åpne internet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn på some, men ikke på kg. Her er man jo anonym.

Anonymkode: b7891...de6

AnonymBruker
Skrevet

Høres tungvint ut og ha det sånn.

Anonymkode: 5d713...77c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skjønne hvordan du har det. Jeg kan bli litt stressa selv iblant etter å ha delt for mye om meg selv. Jeg er veldig redd for å bli gjenkjent.. Dessuten man kan få enkelte svar her inne som ikke akkurat er så styrkende. Jeg blir så forundret over hvor slemt mange skriver her inne, jeg får helt vondt av de som får disse ekle svarene. Eller når man har delt noe sårbart i en tråd hvor man selv ikke er Ts, og man ikke får noen kommentarer, diskusjonen fortsetter og «alle andre» får fine svar, men mitt innlegg ble forbigått med stillhet. Hvis man er veldig sårbar og skjør i utgangspunktet, kanskje inne i en vanskelige periode og føler seg veldig alene, kan KG dessverre bare gjør vondt verre😔 Men det fins også noen skikkelig fine sjeler her inne, takk til alle dere❤️

Anonymkode: dc398...8d9

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2020 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Har noen opplevd å få sosial angst på KG? Det skulle jo ikke være mulig i og med at man er anonym, men jeg føler det nå. En uro, klump i magen, usikkerhet og dårlig samvittighet for ting man har postet. Følelsen av å ha postet for mye, fremstått som en idiot. Det er ikke fordi noen har sagt noe, tvert i mot synes jeg folk her inne er veldig greie. Så det er ikke det. 

Vet ikke om jeg helt klarer å sette fingeren på det, egentlig. Jævla patetisk å være så skjør psykisk. Blir kvalm av meg selv. 

Nja på en måte. Noen ganger så slår angsten inn og jeg kan føle at jeg blir ignorert og dyttet utav diskusjonen. At alle overser meg og ikke svarer meg. Føler noen ganger at tråder dør pga meg. En veldig aktiv tråd vil bli helt stille og død så fort jeg svarer, og at det er min skyld. Har også fått angst-tanker når mine tråder ikke får svar, mens to identiske får svar like etterpå. Da føler jeg at det er noe galt med meg, jeg er dum og ikke likt her på KG. 

Føler det er mer å hente fra reddit, så jeg er mest aktiv der nå og vurderer å slette brukeren min på KG. På reddit så får jeg 2000 likes på en post og over 500 svar. På reddit er jeg konge, på KG er jeg en dum angstpasient som blir ignorert. Kjenner jeg hater KG mer og mer og jeg blir mer negativ og krass i svarene mine, og det er ikke greit. For jeg har holdt meg ganske snill og hyggelig i mange år. KG er et giftig sted å være, spesielt om man sliter med psyken. 
På reddit så har de egne rom for slikt og der får du bare støtte og møter på tusenvis som er i eksakt samme situasjon som deg, og ingen blir ignorert og oversett. Også har du rom for alt annet hvor du også blir møtt med forståelse, støtte og empati. Her er det kun hets og angrep, og i beste fall, ignorert og oversett. Sliter med å finne noe positivt å si om Kg og jeg forstår mer og mer hvorfor folk som ikke er på kg, hater kg og har så mye stygt å si om kg. For alt de sier er sant, jeg har bare ignorert det fordi jeg hadde ingen alternativer til kg før, før nå. 

Anonymkode: 8e268...2eb

Skrevet
På 2.1.2020 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Følelsen av å ha postet for mye, fremstått som en idiot.

det er lov å ta feil, bare som ikke gjør/si noe er de som aldri tar feil! 

noen ganger det er ingenting feil med deg, bare synspunktet ditt er upopulær!

andre ganger det er statusen til personen som poster er mer avgjørende: akkurat den samme posten kan få mye bedre oppmerksomhet og reaksjoner når noen KG kjendis/influenser poster...da marsjerer flere til tråden til å uttrykke sine støtter!  

av og til det skjer, at jeg har skrevet et svar, men ikke poster det likevel, nær jeg føler at det kan være lett å misforstå noe, eller litt usikker at jeg klarte å formulere hva jeg egentlig mente!😉

mitt råd til deg er å holde deg unna fra mye drama, diskuter heller noe mer nøytral, ikke opphissende, forholdsvis risikofri tema. 

du er ikke alene! hvorfor tror du at nordmenn elsker å snakke å været? nettopp! 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja på en måte. Noen ganger så slår angsten inn og jeg kan føle at jeg blir ignorert og dyttet utav diskusjonen. At alle overser meg og ikke svarer meg. Føler noen ganger at tråder dør pga meg. En veldig aktiv tråd vil bli helt stille og død så fort jeg svarer, og at det er min skyld. Har også fått angst-tanker når mine tråder ikke får svar, mens to identiske får svar like etterpå. Da føler jeg at det er noe galt med meg, jeg er dum og ikke likt her på KG. 

Føler det er mer å hente fra reddit, så jeg er mest aktiv der nå og vurderer å slette brukeren min på KG. På reddit så får jeg 2000 likes på en post og over 500 svar. På reddit er jeg konge, på KG er jeg en dum angstpasient som blir ignorert. Kjenner jeg hater KG mer og mer og jeg blir mer negativ og krass i svarene mine, og det er ikke greit. For jeg har holdt meg ganske snill og hyggelig i mange år. KG er et giftig sted å være, spesielt om man sliter med psyken. 
På reddit så har de egne rom for slikt og der får du bare støtte og møter på tusenvis som er i eksakt samme situasjon som deg, og ingen blir ignorert og oversett. Også har du rom for alt annet hvor du også blir møtt med forståelse, støtte og empati. Her er det kun hets og angrep, og i beste fall, ignorert og oversett. Sliter med å finne noe positivt å si om Kg og jeg forstår mer og mer hvorfor folk som ikke er på kg, hater kg og har så mye stygt å si om kg. For alt de sier er sant, jeg har bare ignorert det fordi jeg hadde ingen alternativer til kg før, før nå. 

Anonymkode: 8e268...2eb

Det er akkurat sånn jeg føler det jeg også! Godt beskrevet. Reddit har jeg ikke hørt om, det skal jeg absolutt sjekke ut.

Sender en klem til deg😊

AnonymBruker
Skrevet
On 1/2/2020 at 1:26 AM, AnonymBruker said:

Ja, har også opplevd noen ganger at det kommer en AB frem i en tråd, navngir meg, og forsøker å sverte meg for en gammel debatt i en gammel tråd, som jeg ikke kjenner til. For vedkommende vil ikke debattere saken, bare spre dritt om meg med feig trolling. Noen som har lært seg å trigge meg for å få en reaksjon, og godter seg på min mentale helses bekostning.

Anonymkode: 86bfc...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan slappe av, jeg fester meg sjeldent ved brukernavn feks her eller stusser over om folk «utleverer» seg. Det er vel som en slags «fylleangst» du opplever kanskje, men du må huske på at mange er på «fylla» sammen her og legger ikke merke til så mye annet en sine egne innlegg😅

Anonymkode: 17ecb...ab1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns svarene generelt på KG kan være ganske kjipe, slemme og arrogante. Jeg undrer meg veldig om det er sånn at en såpass stor del av menneskene her inne virkelig er så kjipe og slemme som de gir seg ut for å være. Eller om det å gjemme seg bak anonymitet gjør det verste med mennesker. Jeg kommer til å unngå dette forumet så godt jeg kan i fremtiden, for jeg merker at det ikke er bra for meg å få disse ekle svarene, og heller ikke lese at andre får like ekle svar. 

Det er ikke deg det er noe galt med, TS, husk det😊❤️

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hender. Kvier meg for hva jeg har sagt, om det blir misforstått, om noen skal ta det jeg sa og vri det om til noe annet, at jeg skal skrive feil e.l. så jeg virker dum, eller at jeg skal si så mye at jeg blir gjenkjent og "konfrontert" med det jeg har sagt på noe vis.

Som noen sa før meg, folk på KG kan være så sinnsykt jævlige. Husker jeg en gang delte om den gangen jeg mistet hunden min. Den hadde spist noe giftig, som ingen klarte å finne ut av. Så fikk jeg DEN kjeften, fordi JEG hadde drept hunden min. Siden har jeg vært nervøs for hva jeg deler, og alltid holdt meg til anonym når jeg har mulighet.

Selvsagt er dette verre hvis man bruker brukernavnet sitt, og ikke anonymfunksjonen. For med anonymfunksjonen må jeg jo selv oppsøke tråder jeg har skrevet i. Hvis jeg merker at det blir dårlig stemning i en tråd jeg har skrevet i, kanskje spesielt hvis det er en tråd der mitt innlegg blir diskutert og jeg føler jeg ikke klarer det, kan jeg bare la være å komme tilbake i tråden. Så det hjelper meg egentlig mye, bare det å vite at jeg kan forlate tråden og aldri klikke meg inn igjen.

Anonymkode: 7b410...d31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...