Gå til innhold

Svart negl på finger, behandling?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klemte en finger i november. Det var veldig vondt da det skjedde, et område på neglen ble blått/svart ganske raskt, og fingeren var vond i noen dager. Hadde hele tiden full bevegelse i fingeren (med unntak av de første minuttene etter at det skjedde). Tenkte at dette ikke var noe som trengte legetilsyn, så jeg har ikke vært hos lege med problemet.

Nå er smertene borte for lenge siden, men det er fortsatt svart på et område av neglen, ca 7*4 mm. Neglen går også bittelitt innover akkurat der jeg klemte den hardest, og det er nesten normal farge akkurat i den stripen/hakket (men neglen er hel).

Burde jeg fått stukket hull i neglen? Ser det står mye om det rundt omkring på internett, men kanskje mer som akutt behandling hos lege, for å lette på trykket og dermed redusere smertene. Har det noe for seg å lage hull i den nå? Vil det for eksempel kunne gjøre at den raskere får normal farge? 

Anonymkode: a3a97...74b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingenting for seg å stikke hull nå. Neglen vil til slutt bli helt blå/svart, løsne og falle av. La den bare være i fred.

Anonymkode: 96fc0...8a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sånn, neglen falt faktisk ikke av, den svarte skorpen grodde ut. Men det tok mange måneder. 

Anonymkode: 60068...7e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...