AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Har lyst på nytt sevise, i utgangspunktet frokostservise til hverdags. Liker farger og mønster. Hva har dere som dere bruker til vanlig? Anonymkode: c5bd8...928
Ritter Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Til hverdags bruker jeg dette Bitz-serviset, du kan kombinere med forskjellige farger: 3
latuda Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Jeg har lyseblått firkantet servise til både middag og frokost, i tillegg til et sort servise. Liker det kjempe godt! Fra IKEA 😊
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Bruker bare sort ikea servise. Kan supplere/bytte ut slitte deler og er ingen krise hvis ungene knuser noen deler siden det er så rimelig. Har valgt sort siden det er like «fint» til hverdags som til fest. Anonymkode: 446b5...f5c
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 22 minutter siden, Chaya skrev: Til hverdags bruker jeg dette Bitz-serviset, du kan kombinere med forskjellige farger: Skal vurdere dette! 19 minutter siden, latuda skrev: Jeg har lyseblått firkantet servise til både middag og frokost, i tillegg til et sort servise. Liker det kjempe godt! Fra IKEA 😊 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker bare sort ikea servise. Kan supplere/bytte ut slitte deler og er ingen krise hvis ungene knuser noen deler siden det er så rimelig. Har valgt sort siden det er like «fint» til hverdags som til fest. Anonymkode: 446b5...f5c Har ikke lyst på ikea. Vil ha et som er litt pent som jeg kan kjøpe en eller to deler til en gang i blant. Bor alene så trenger ikke mye til å begynne med, dessuten kan jeg bruke det jeg allerede har om det blir flere til bords enn jeg har til. Anonymkode: c5bd8...928
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #6 Skrevet 2. januar 2020 Lyseblått eller lyst blågrått er faktisk veldig fin farge til frokostmat. Har det selv, og den fargen får maten til å se bedre ut. (Viktig å velge farge som kler maten serviset jeg har er ikke i salg lenger. Anonymkode: 0dfb3...25b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #7 Skrevet 2. januar 2020 Hva slags stil liker du? Prisklasse? Anonymkode: f2447...2d8
Trikken Skrevet 2. januar 2020 #8 Skrevet 2. januar 2020 Vi har raw fra aida northern green ,veldig fin
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #9 Skrevet 2. januar 2020 Sjekk Rørstrands Swedish grace. Anonymkode: 0dfb3...25b 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #10 Skrevet 2. januar 2020 Kva med green gate? Masse nydelig Anonymkode: df568...d3a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #11 Skrevet 2. januar 2020 Jeg har dette fra indiska. De har mange fine farger, så man kan kombinere, eller velge en farge. Ser det er dårlig utvalg på nettsiden deres nå. Pleier å være mye bedre utvalg i butikk. https://indiska.com/no/Interiør/Glass-og-porselen/ServingplattersBowls/CHENNAI-BIG-BOWL/p/1000004852628 Anonymkode: fcedc...060
Ingveis Skrevet 2. januar 2020 #14 Skrevet 2. januar 2020 Til hverdags har jeg Gordon Ramsay-serviset. Veldig grei pris, og holder seg kjempefint i bruk. Til litt finere middager osv har jeg New Wave fra Villeroy & Boch. Det er helt ensfarget, men utrolig kult! Passer til alt
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #15 Skrevet 2. januar 2020 Har Le Creuset i mange farger Anonymkode: 0be53...1cc
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #16 Skrevet 2. januar 2020 Dersom du vil spare over tid ville jeg sett på merker som villeroy og Boch, royal copenhagen, le creuset, rörstrand (de har Swedish grace) og andre merker som kommer til å være mulig å få kjøpt i flere år fremover. IKEA, Indiska osv kan fort gå ut av produksjon. Anonymkode: e0eba...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #17 Skrevet 3. januar 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du vil spare over tid ville jeg sett på merker som villeroy og Boch, royal copenhagen, le creuset, rörstrand (de har Swedish grace) og andre merker som kommer til å være mulig å få kjøpt i flere år fremover. IKEA, Indiska osv kan fort gå ut av produksjon. Anonymkode: e0eba...6ae Takk for tips men jeg tror faktisk jeg har landet på å gå innom indiska og se hva de har der. Siden jeg bor alene er det ikke krise om jeg for eksempel bare har til 4 (om jeg har 4 så har jeg til barna når de er hos meg) siden jeg har servise jeg kan bruke når jeg får gjester 🙂 Men mulig jeg går for le creuset til middagsservise, men det får iallefall være på sikt - sånn om et års tid når jeg kan ønske meg litt til jul/bursdag (har bursdag i januar). Det er frokostservise jeg føler mest for å bytte ut nå - spesielt krus til te, har ingen jeg egentlig liker. Anonymkode: c5bd8...928 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #18 Skrevet 3. januar 2020 Ikke velg et servise som er tungt, er mitt tips. Tallerkenene skal ut og inn av oppvaskmaskinen, denne operasjonen går mye raskere om du kan håndtere flere tallerkener samtidig. Likeledes når bordet skal dekkes. Anonymkode: 0dfb3...25b 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #19 Skrevet 4. januar 2020 Jeg har lys grå tallerkner/ asjetter. Billige greier jeg har hatt i sikkert 15 år uten å knuse en eneste ting.... Kjøper ikke noe nytt siden det er helt brukbart, men drømmer litt om dette: Noir fra Magnor glassverk (design, Halvor Bakke) https://www.magnor.no/no/551-noir Det kommer ikke helt til sin rett på bildene, det er mye finere i virkeligheten 😍 Anonymkode: 492b1...c89
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #20 Skrevet 4. januar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips men jeg tror faktisk jeg har landet på å gå innom indiska og se hva de har der. Siden jeg bor alene er det ikke krise om jeg for eksempel bare har til 4 (om jeg har 4 så har jeg til barna når de er hos meg) siden jeg har servise jeg kan bruke når jeg får gjester 🙂 Men mulig jeg går for le creuset til middagsservise, men det får iallefall være på sikt - sånn om et års tid når jeg kan ønske meg litt til jul/bursdag (har bursdag i januar). Det er frokostservise jeg føler mest for å bytte ut nå - spesielt krus til te, har ingen jeg egentlig liker. Anonymkode: c5bd8...928 Høres ut som en god ide 😊 Da har du jo også god tid til å se på de ulike servisene og bestemme deg for hva du liker så godt at det er samleverdig. Anbefaler å se dem i virkeligheten, og kjenne på hvordan de føles ut. AB under her har et godt poeng med vekt. Anonymkode: e0eba...6ae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå