AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #21 Skrevet 1. januar 2020 4 timer siden, Era Vulgaris skrev: GC er det stusseligste stedet! Tenerife er mange ganger bedre, hvis man vil til Kanariøyene. Det går over min fatteevne at folk gidder dra til GC, og særlig Puerto Rico. Der er den en strand og et kjøpesenter - that`s it. Der nevnte du det Ts skal holde seg unna: Puerto rico. GC har mange skjulte perler, men hvis ts er ute etter et «sol og varme + avslappende område tilrettelagt for barn» så er kanskje et familie-hotell å anbefale. Å leie et hus kan og funke, hvis man finner et på en roligere plass samtidig som man kommer seg dit trygt (mrk to bilstoler..) Anonymkode: 1d2b1...c8d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #22 Skrevet 1. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja ja Ts nå er tråden din kuppet av klima-entusiaster Anonymkode: c3059...106 Som forventet. Anonymkode: 5895d...56b
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #23 Skrevet 1. januar 2020 Har akkurat vært der for første gang og er litt delt. Veldig behagelig klima der, men litt masete plass. Var på delfin og hvalsafari og kan anbefale det så bare delfiner da Anonymkode: b5b08...e65
Sliten&kjørt52 Skrevet 1. januar 2020 #24 Skrevet 1. januar 2020 Mye Go-kart baner i Spania. Andre baner, -MC ? Vet ikke spes. om Gran-Can. Ikke havne i spjellet, -det er ikke luxsus. a.
tirben Skrevet 2. januar 2020 #25 Skrevet 2. januar 2020 Tror at noen som uttaler seg her, ikke er så godt kjent på øya. Gran Canaria er så mye mer enn Puerto Rico og Arguineguin! https://bortebest.no/10-flotte-opplevelser-pa-gran-canaria/ 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #26 Skrevet 2. januar 2020 Hei! Vi var der tidligere i år ned barn på 3 og 7 år, og hadde en flott tur! Jeg er enig i at det Tenerife er mye finere, men det er desto dyrere. Hvis du er ute etter soling og bading, så er Gran Canaria helt ok. I Puerto Rico er det en Angry Birds lekepark som er fin og bruke en dag i. Ellers er det dårlig med lekeplasser og shopping. Det er et bra kjøpesenter dere kan dra til, som heter Atlantico, ellers er det stusselige butikker der. God tur:) Anonymkode: 36a1f...c02
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #27 Skrevet 2. januar 2020 Vi hadde en flott ferie i GC med to barn (5 og 7). Bodde på et flott hotell i Maspalomas/Meloneras, og hadde den fantastiske stranden med store dyner av ørkensand rett ved. Både jeg og mannen min er opptatt av å se oss om når vi er på ukjente steder. Vi ble IKKE skuffet. Vi leide leiebil noen av dagene, og kjørte bl.a. en dagstur tvers gjennom øya, rett nordover og inn i landet, og over mange små og svingete fjellveier, til Las Palmas. Flott fjellandskap, som mi ofte mimrer tilbake til. Barna våre er vante til å sitte i bil, da, ellers ville det ikke gått. En annen dag leide vi cabriolet, og kjørte med åpent tak til Puerto de Mogan. Det var en vakker liten by, at det er masse turister overalt gjør ikke så mye for oss, vi er jo turister selv. Ikke noen vits å heve seg over andre som også kommer for å søke solen når den norske høsten er sur og kald. For å gjøre barna til lags var vi også annenhver dag helt i ro ved stranden og bassengene. Helt OK for voksne også det. Vi reiser mye med barna, men dette var den eneste charterturen vi har hatt. Vi har bare gode minner derfra, og tar gjerne en slik tur igjen. Anbefales altså. Anonymkode: 0ab41...bca 6
Silva Pluvialis Skrevet 2. januar 2020 #28 Skrevet 2. januar 2020 Amadores er fint! Og Mas Palomas - der har de et badeland som er gøy. Dere kan også ta båt fra Amadores til Puerto Mogan. Alle disse stedene er veldig fine 💞 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #29 Skrevet 2. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi var der tidligere i år ned barn på 3 og 7 år, og hadde en flott tur! Jeg er enig i at det Tenerife er mye finere, men det er desto dyrere. Hvis du er ute etter soling og bading, så er Gran Canaria helt ok. I Puerto Rico er det en Angry Birds lekepark som er fin og bruke en dag i. Ellers er det dårlig med lekeplasser og shopping. Det er et bra kjøpesenter dere kan dra til, som heter Atlantico, ellers er det stusselige butikker der. God tur:) Anonymkode: 36a1f...c02 Tidligere i år?. 😜 Anonymkode: 94d0b...2ed
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #30 Skrevet 2. januar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke steder, som er varmt i mars, ville du anbefalt å reise til med små barn? 😊 -ts Anonymkode: 63778...5b7 Åndalsnes 👍😃. Der er det varmere enn på Gran Canaria 😂😂. https://www.tv2.no/nyheter/11105089/ Anonymkode: 1b0c5...a61
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #31 Skrevet 2. januar 2020 Jeg ville reist til Fuerteventura, min klarer favoritt øy. Det er milelange fantastiske strender. Er du heldig ser du 3 personer der på 5 timer. Men du må ha leiebil. Anonymkode: 3edd3...7b8
caroprins Skrevet 2. januar 2020 #32 Skrevet 2. januar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lengter etter sol og varme og forsøker å overtale mannen til å bli med en tur til Gran Canaria til våren. Vi har barn på 2 og 5 år som selvsagt også skal med. Mannen har dog bestemt seg for at Gran Canaria er et ikke-sted, pga myter og forestillinger. Dere som har vært der, er det noe jeg kan friste han med? Er det noen kule, spennende aktiviteter som er litt utenom det vanlige? Spesielt fine strender og steder, tilrettelagt for barn (som ikke er en del av en charter-bamseklubb el )? Alle innspill mottas med stor takk. Anonymkode: 63778...5b7 Nå har jeg vært på Grand Canaria mange ganger og trives egentlig godt der da det er enkelt å ta seg rundt på egenhånd også med lokalbusser og det er da mange forskjellige aktiviteter man kan ta seg til. Når det kommer til strender så er Amadoresstranden godt kjent som en fin strand. Også stranden ved Anfi Beach bra . Når det er sagt så skal man med små barn huske på at Grand Canaria ligger ved Atlanterhavet ,ofte med mye bølger og farlige understrømmer. Vanntemperaturen ligger vel på maks 22 grader på den tiden av året så det å bestille et hotell med oppvarmet svømmebasseng på minst 25 grader er lurt . Selv om bamseklubber ikke er din manns favoritt så er det jo ganske praktisk med tanke på at mye er tilrettelagt nettopp for de små. Selv har vi flere ganger valgt å bosette oss på Bahia Feliz. Dette er Tui sitt familieanlegg og selv om det mangler fine strender og det blåser litt mere på den siden av øya så er det et nydelig og fredelig anlegg å feriere på. Det vil si koselig bilfritt lite sentrum med forskjellige butikker, fin promenade å gå tur på, fine parkområder og veldig tilrettelagt for familier. Mange koselige restauranter og der. Det er flere typer leiligheter og man kan og få med basseng rett utenfor på noen av leilighetene. Av aktiviteter på øya så kan man besøke dyreparken Palmitos park. Det går lokalbusser direkte opp og ned. Man kan besøke et av Europas største akvarier som befinner seg i Las Palmas. Der kan man legge inn shopping og en tur i den gamle bydelen og i samme slengen. Man kan kjøre Go Cart. Den banen er rett bak Bahia Feliz. Man kan besøke Texas Range og se på hesteshow, Ri på kameler ved Maspalomasørkenen, studere fuglelivet ved fuglereservatet der nede, besøke Puerto Mogan som hver fredag har et kjempestort marked. Man kan bli med på båtturer, også undervannsbåter, kjøre vannscoter og slike greier der man henger i luften over en båt. Man kan og leie seg en bil og besøke andre steder på øya og man kan ut å gå fotturer. Og der er sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Av andre bosteder enn Bahia Feliz så vil jeg anbefale Puerto Mogan og Las Meloneras. Sistnevnte har et flott hotell i afrikansk stil. Lopesan Baobab resort. Mars er vel egentlig en ganske grei tid å reise dit på og. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #33 Skrevet 3. januar 2020 På 2.1.2020 den 0.24, tirben skrev: Gran Canaria har nydelige strender. Ville for all del unngått Puerto Rico og Arguineguin. Maspalomas er veldig fint og har mange fine hoteller. Lei bil og kjør rundt på øya. Det er mange fine steder der. Las Palmas er veldig fin, men ville ikke bodd der i mars med to så små barn. Grunnen til det, er at været ikke er like stabilt der. Gran Canaria har mange skjulte perler, som du kan komme til med bil. Med så små barn, er det vel viktigst med god temperatur, gode restauranter og deilig badevann, så da passer Maspalomas og Amadore perfekt. Jeg likte Arguineguin mye bedre enn Maspalomas. Likte godt Ving-hotellet i Arguineguin, fint med barn. Ingen strand, men vi tok båt til Puerto de Mogan (fint) og lokalbuss til...var det Puerto Rico (kjedelig bortsett fra stranda). I Arguineguin er det normale små lokalbutikker og lokalt marked. Tok også buss til Las Palmas, der de har en super lekeplass formet som et skip! Hyggelig by der man kan ta sightseeingbuss eller rusle, spise fint eller på små kaféer, titte i butikker eller se på historiske bygninger. Kan også anbefale å kjøre rundt øya. Flott landskap, bananplantasjer, små landsbyer. Anonymkode: 74d59...6b4
GjestSiden2006 Skrevet 4. mars 2020 #34 Skrevet 4. mars 2020 (endret) På 1.1.2020 den 19.46, AnonymBruker skrev: Alle innspill mottas med stor takk. Anonymkode: 63778...5b7 Hvor ble det tur hen? Vi har ikke lyst å fly helt til Asia for varme, Tyrkia har ikke startet sin sesong ennå, så Gand Canaria er det varmeste stedet på kortest tid. Utenfor Afrika. Derfor dro vi dit, samt Bamseklubb!!! Vi har vært der 2 ganger, 3. gangen blir i påsken nå i 2020.Vi har vært bare på bamseklubb i Bahia Feliz med våre barn i barnehagealder. Bodd på Orquidea hotellet og på ett roms leilighet som er tilhørende hotellet, Tres Vidas. Jeg må si jeg synes det er et ork å vente på treige hotellheiser, masse trapper om du ikke orker vente, og lange lange lange korridorer for å nå hotellrommet med små barn. Mulig jeg er veldig vár på slikt pes i varmen, men jeg likte Tres Vidas mye bedre. Kunne gå ute i nydelig omgivelser i stedet for heiskø, og korridorbråking, å ha masse uteplass med markterasse. Vi hadde begrenset havutsikt. Gikk helt fint. Kunne spassere til stranden. Vi kastet steiner og fant fisker. Badingen gjorde vi i barnebasseng. Det er bamseklubb, underholdning, et lite sentrum med restauranter, supermarked og butikker der. God bussforbindelse, dog leide vi bil med barneseter. Shoppet masse på 70% Ralph Lauren på Atlantico kjøpesenter. Vi trivdes masse. Knall-god mat. Hadde det vært flere bamseklubber ville vi sjekket ut mer, men sånn er det ikke... Tok en tur til Amadores og kjente ikke lysten på bråk, fyll og heia meg rundt var noe for oss med små barn. Bahia feliz er chill, perfekt for oss nå. Endret 4. mars 2020 av GjestSiden2006 1
Coronas Skrevet 4. mars 2020 #35 Skrevet 4. mars 2020 På 1.1.2020 den 19.49, AnonymBruker skrev: Hvilke steder, som er varmt i mars, ville du anbefalt å reise til med små barn? 😊 -ts Anonymkode: 63778...5b7 Thailand, indonesia, Malaysia, Cancun, Cambodia 😊
GjestSiden2006 Skrevet 4. mars 2020 #36 Skrevet 4. mars 2020 (endret) 34 minutter siden, Coronas skrev: Thailand, indonesia, Malaysia, Cancun, Cambodia 😊 Har du små barn? Har vært på disse stedene mange ganger uten barn, det er som å gå opp til doktorgrad å ta med barn på de stedene her som du nevner... Vi var i New York i høstferien, knallbra, men det...kunne blitt kluss veldig fort... Grand canaria er helt supert som 1. tur. Tenker ts lurer på sin 1. tur med barn langdistanse. Vi har tatt med barna til Tyrkia, Bulgaria, Danmark, og Grand Canaria er storfavoritten. Tenker å ta de med til Thailand en gang, men ikke ennå. Det er så mye som er stress... Baby Club for barn 0–36 måneder Baby Lounge. Vår rolige oase for småbarnsfamliier med stellebord, toalett og mikrobølgeovn. Bare det at de hadde en egen hytte med leker, ammerom, bleieskift, leker, bøker, bordaktiviteter, do med fasiliteter for store og små stumper på wc, trekker Bahia Feliz Oiquidea opp betraktlig. Svømmeskole fra 5 år og opp. Bamseklubb på dagen, samt Bamse danser ved bassenget, show for barn kl 19.00...Thailand har jo ikke slikt. Ikke så vidt jeg har sett...Så på den aller 1. turen er det greit å unngå steder man ikke må lete for mye etter barnevennlighet. Og for dere andre folk som henger seg opp i klima Klimakompensert reise Fra 1. mai 2019 klimakompenserer vi ditt opphold på dette hotellet, uten ekstra kostnad. Dersom du flyr med TUI fly eller TUI Airways vil også flyreisen din bli klimakompensert https://www.tui.no/feriereiser/spania/gran-canaria/bahia-feliz/tui-blue-orquidea/?departureCode=BGO&departureDate=2020-03-07&duration=8&partySizes=2#hotellfakta Endret 4. mars 2020 av GjestSiden2006
Coronas Skrevet 4. mars 2020 #38 Skrevet 4. mars 2020 5 timer siden, GjestSiden2006 skrev: Har du små barn? Har vært på disse stedene mange ganger uten barn, det er som å gå opp til doktorgrad å ta med barn på de stedene her som du nevner... Vi var i New York i høstferien, knallbra, men det...kunne blitt kluss veldig fort... Grand canaria er helt supert som 1. tur. Tenker ts lurer på sin 1. tur med barn langdistanse. Vi har tatt med barna til Tyrkia, Bulgaria, Danmark, og Grand Canaria er storfavoritten. Tenker å ta de med til Thailand en gang, men ikke ennå. Det er så mye som er stress... Baby Club for barn 0–36 måneder Baby Lounge. Vår rolige oase for småbarnsfamliier med stellebord, toalett og mikrobølgeovn. Bare det at de hadde en egen hytte med leker, ammerom, bleieskift, leker, bøker, bordaktiviteter, do med fasiliteter for store og små stumper på wc, trekker Bahia Feliz Oiquidea opp betraktlig. Svømmeskole fra 5 år og opp. Bamseklubb på dagen, samt Bamse danser ved bassenget, show for barn kl 19.00...Thailand har jo ikke slikt. Ikke så vidt jeg har sett...Så på den aller 1. turen er det greit å unngå steder man ikke må lete for mye etter barnevennlighet. Og for dere andre folk som henger seg opp i klima Klimakompensert reise Fra 1. mai 2019 klimakompenserer vi ditt opphold på dette hotellet, uten ekstra kostnad. Dersom du flyr med TUI fly eller TUI Airways vil også flyreisen din bli klimakompensert https://www.tui.no/feriereiser/spania/gran-canaria/bahia-feliz/tui-blue-orquidea/?departureCode=BGO&departureDate=2020-03-07&duration=8&partySizes=2#hotellfakta Nei de er voksne og flyttet ut. De likte seg svært godt i Asia. Ingen problem med flytur eller andre framkomstmidler. Møtte familier der ned med barn i vogn. Storkoset seg de 🙂 1
Kjetil E Skrevet 4. mars 2020 #39 Skrevet 4. mars 2020 På 2.1.2020 den 0.51, AnonymBruker skrev: Har akkurat vært der for første gang og er litt delt. Veldig behagelig klima der, men litt masete plass. Var på delfin og hvalsafari og kan anbefale det så bare delfiner da Anonymkode: b5b08...e65 Med andre ord dere så hvaler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå