Gå til innhold

Gran Canaria, do or dont?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lengter etter sol og varme og forsøker å overtale mannen til å bli med en tur til Gran Canaria til våren. Vi har barn på 2 og 5 år som selvsagt også skal med. 
Mannen har dog bestemt seg for at Gran Canaria er et ikke-sted, pga myter og forestillinger. Dere som har vært der, er det noe jeg kan friste han med? Er det noen kule, spennende aktiviteter som er litt utenom det vanlige? Spesielt fine strender og steder, tilrettelagt for barn (som ikke er en del av en charter-bamseklubb el )? 
Alle innspill mottas med stor takk. :)

Anonymkode: 63778...5b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj nei kan dere ikke bruke fantasien litt og reise et ordentlig sted 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke steder, som er varmt i mars, ville du anbefalt å reise til med små barn? 😊

-ts

Anonymkode: 63778...5b7

• Liker 1
Skrevet

GC er det stusseligste stedet! Tenerife er mange ganger bedre, hvis man vil til Kanariøyene. Det går over min fatteevne at folk gidder dra til GC, og særlig Puerto Rico. Der er den en strand og et kjøpesenter - that`s it. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår Kapp Verde.

Anonymkode: 31f46...d6a

• Liker 4
Skrevet

Corralejo nord på Fuerteventura er etter min mening det fineste stedet på Kanariøyene. Desverre går det ikke lenger direkterute Oslo-Fuerteventura, til min store ergrelse😤 ellers ville jeg nok med to såpass små barn safet litt og gått for noe arrangert via ving, TUI el. lignende. Så får mannen din heller bite i det sure eplet. Ville styrt unna typiske party steder og googlet litt😃

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo prøve å friste med Las Palmas:-) fin by, har spist mye god tapas der. Stranda ligger midt i byen. Er nok ikke det mest barnevennlige stedet, riktignok. Uansett om dere velger å bo et annet sted så er det jo enkelt å leie bil og ta dagsturer. Masse fine steder på øya. Fine turmuligheter også hvis det kan friste.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Mirador del Atlantico på Amadores. Fint hotell med oppvarmet basseng, lekeplass for ungene, god mat, kveldsunderholdning og 5 minutters gangavstand fra en nydelig strand. Man kan gå til Puerto Rico på en halvtime, eller ta taxi som koster 4€. Mye man kan finne på i form av båtturer, dykking og den slags, men med så små barn trenger ikke planene være så store. 

Anonymkode: fa38b...5a4

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo tidenes harry feriested. 0 kultur, bare feite skandinavere uten fantasi som drikker foran barna sine. Nei. Takk.

Anonymkode: eef50...35b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår Kapp Verde.

Anonymkode: 31f46...d6a

Der er det ingen ting å gjøre. 

Anonymkode: 7ccd7...b5f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er det ingen ting å gjøre. 

Jo, kjøre UTV og ATV 🙂

Skrevet

Gran Canaria har nydelige strender.  Ville for all del unngått Puerto Rico og Arguineguin. 

Maspalomas er veldig fint og har mange fine hoteller.  Lei bil og kjør rundt på øya. Det er mange fine steder der.  Las Palmas er veldig fin,  men ville ikke bodd der i mars med to så små barn.  Grunnen til det,  er at været ikke er like stabilt der.  Gran Canaria har mange skjulte perler, som du kan komme til med bil. Med så små barn,  er det vel viktigst med god temperatur,  gode restauranter og deilig badevann, så da passer Maspalomas og Amadore perfekt.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Illuminatum skrev:

Jo, kjøre UTV og ATV 🙂

Med barn på 2 og 5?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo vurdere å finne en destinasjon som man kan ta tog til. Om det blir spesielt varmt på denne tiden av året vet jeg ikke, men... 2- og 5-åringen skal jo leve lange liv, fint om vi gjør det vi kan for å ikke ødelegge klimaet enda mer for dem. 

Anonymkode: 78a06...3c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dropp fly! Hvordan kan du med god samvittighet fly, med alt det fører med seg av CO2-utslipp? Blir så oppgitt over folk som tenker at det er helt greit å fly, uten å skjønne at de er med på å gjøre hele jævla jordkloden vår ubeboelig for mennesker. Hva er viktigst, liksom, ferieturen din eller menneskehetens livsgrunnlag? Ta litt ansvar!

Anonymkode: fa9a1...f39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dropp fly! Hvordan kan du med god samvittighet fly, med alt det fører med seg av CO2-utslipp? Blir så oppgitt over folk som tenker at det er helt greit å fly, uten å skjønne at de er med på å gjøre hele jævla jordkloden vår ubeboelig for mennesker. Hva er viktigst, liksom, ferieturen din eller menneskehetens livsgrunnlag? Ta litt ansvar!

De fleste har vel skjønt det nå, de bare bryr seg ikke? "Flyet går jo likevel og jeg er jo bare én liten person og Kina har jo kullkraft!" Noe sånt?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har vel skjønt det nå, de bare bryr seg ikke? "Flyet går jo likevel og jeg er jo bare én liten person og Kina har jo kullkraft!" Noe sånt?

Nå står Norge for 0.3% av verdens co2 utslipp, så vi er ikke helt på bærtur.

Anonymkode: 42036...d57

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det viser jo at de ikke har skjønt det... Ikke egentlig. Tror mange tenker at de har kuttet en kjøttmiddag i uka og sorterer plast, så da har de gjort sitt. Som om det redder klodens klima.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå står Norge for 0.3% av verdens co2 utslipp, så vi er ikke helt på bærtur.

Anonymkode: 42036...d57

Og vi står for 0,07% av verdens befolkning... Så vi er vel mer på bærtur enn vi burde.

Vet du hvor lang tid det tar før Norge bruker opp "klimakvota" si hvert år? 45 dager. Alt det vi slipper ut på 45 dager, er det vi har å bruke på et helt år dersom klimaregnskapet vårt hadde vært nøytralt...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja ja Ts nå er tråden din kuppet av klima-entusiaster 

Anonymkode: c3059...106

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...