Gå til innhold

Å ikke motta bryllupsinvitasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Giftet meg i juni ifjor, sendte ut invitasjoner i april 😅

Anonymkode: 39f7e...8cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere ikke har kontakt kommer de kanskje ikke til å merke så mye til den "sure stemningen"..

Anonymkode: 8db38...666

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg inviterte én av fire kusiner, min mann hatt en fetter av åtte i bryllupet. For oss var det ikke naturlig å invitere alle når vi ikke har kontakt med de, da valgte vi heller å bruke pengene på å invitere venner vi omgås med jevnlig. Så er ikke gitt at fettere og kusiner blir bedt. 

Vi giftet oss i juni og sendte vel ut invitasjoner i januar/februar

Anonymkode: 9a275...aac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tre bryllup i sommer, Juni og Juli. 

Fikk to invitasjoner i November. Ble bedt om å sette av helgen til det tredje allerede i sommer. 

Anonymkode: abb0d...79f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg inviterte to søskenbarn i mitt bryllup, mens syv andre søskenbarn ikke ble bedt. Simpelthen for at jeg har hatt hyppig kontakt med de to førstnevnte siden vi var små, vi stikker alltid innom når vi er i hverandres byer, vi meldes jevnlig, snapper hver uke og følger med på hverandres liv. De regnes som venner, ikke bare søskenbarn. De syv andre føles mer perifere, vi ses kanskje i et kaffebesøk i romjulen om vi er heldige, ellers har vi ikke noen særlig kontakt. Om jeg skulle invitert disse også, med partner, hadde det blitt opp mot 14 ekstra kuverter. Det er dyrt, og det blir fort kaotisk og stressende med altfor mange gjester.

Så om du også bare har perifer kontakt med ditt søskenbarn, handler det neppe om at du ikke er "bra nok", men at brudeparet må begrense budsjettet og prioritere de som er en større del av deres hverdag. 

Anonymkode: 840fe...7ba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt jevnlig kontakt oppover, men ikke de siste årene.

Synes du motsier deg selv.

Anonymkode: 8db38...666

• Liker 1
Skrevet

Takk for tråden, nå greide jeg å sende ut "save the date" melding til familiegruppen, og får fingen ut til å sende formelle invitasjoner. Riktignok til konfirmasjon i mai, men siden man vet datoen så er det jo bare å få dem ut. Men det er fremdeles tidlig, så jeg hadde ikke bekymret meg enda i ditt tilfelle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å kommentere de som påstår at dette ikke er sent. 

Vi har i jula bestilt både vårferie og sommerferie. Det er ikke et unormalt tidspunkt å gjøre det på, mange jeg kjenner får også dette på plass før et nytt år og travle hverdager starter. 

Må si jeg ikke hadde avbestilt en ferie for et bryllup der invitasjonen kom etter nyttår, da det ville kostet mange titusener i flybilletter og hotell som ikke blir brukt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har i jula bestilt både vårferie og sommerferie. Det er ikke et unormalt tidspunkt å gjøre det på, mange jeg kjenner får også dette på plass før et nytt år og travle hverdager starter. 

Må si jeg ikke hadde avbestilt en ferie for et bryllup der invitasjonen kom etter nyttår, da det ville kostet mange titusener i flybilletter og hotell som ikke blir brukt. 

Jeg blir ikke fornærmet om noen ikke kan komme i bryllupet mitt, har forståelse for at noen liker å planlegge i god tid:)

Anonymkode: e56c6...de9

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker det er fint å være ute i god tid om man vet datoen. I alle fall om det er folk man gjerne vil ha i bryllupet sitt. Jeg må planlegge ganske lang tid i forveien med jobb for å få det til å gå opp, så om en venninne av meg ikke hadde nevnt datoen for sommerbryllupet hennes i farta nå før jul så hadde jeg ikke hatt muligheten til å komme, og jeg vil jo veldig gjerne være der. :) De skal sende invitasjonene i januar/februar en gang. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Kragebein, adm

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Kragebein skrev:

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Kragebein, adm

7 timer siden, addict skrev:

Du virker ikke som en person jeg hadde ønsket å invitere akkurat

Nå må dere slutte å angripe meg bare fordi jeg ønsker å bli invitert i et bryllup en gang i mitt liv jeg også! Dere ser nå at adm har sendt ut varsel! Tråden er ryddet for brukerangrep. Så forhold dere til sak og ikke person. Greit å ha meninger, men finnes grenser. :)

Anonymkode: 300f7...0d2

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært i lignende situasjon som deg. Forskjellen er at jeg har forberedt meg på det "verste" men håpt på en invitasjon. Med å forberede meg, mener jeg altså at jeg jobbet med å ha forståelse for at man ikke kan be alle,  håpe de får en god dag osv. Prøve ikke bli lei meg, og i alle fall lage god stemning ovenfor brudeparet. Anbefaler det:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble ikke invitert til en kusines bryllup i sommer. Jeg gav fanden helt til hun ringte og ville låne 60000NOK til å overraske sønnen med bil på 18 årsdagen i November.

Atte hææææ?

Hvis hun har råd til å holde bryllup i juli og vil spandere bil på guttungen samme år, så har hun da sanneligen råd til dette uten å spørre andre om penger.

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Dere kan synes det er så latterlig dere bare vil, det driter jeg i :)

Jeg har min mening, og står for den :) Godt nyttår, kjekt for dere å starte året med å kverulere. Sier meg ferdig med denne saken. Jeg står for mitt. Aldri vært i bryllup før, derfor ønsker og håper jeg at jeg for gleden av å bli invitert. Sånn er det bare. Selvfølgelig har et menneske rett til å velge selv, men da må en reine med at det blir dårlig stemning og at de som ikke blir invitert blir skuffet. 

Om de skal ha barnefritt bryllup blir du nok ikke bedt 😂😂

Anonymkode: c1b75...dbf

• Liker 11
Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere slutte å angripe meg bare fordi jeg ønsker å bli invitert i et bryllup en gang i mitt liv jeg også! Dere ser nå at adm har sendt ut varsel! Tråden er ryddet for brukerangrep. Så forhold dere til sak og ikke person. Greit å ha meninger, men finnes grenser. :)

Det er ikke et angrep, du bare virker ikke som en person man ønsker å invitere i bryllup og bruke masse penger på med den holdningen du har i denne tråden. Hvis du sitter med slike holdninger på dette så skinner det muligens igjennom i personligheten din generelt sett. Ikke bli overrasket om invitasjonen ikke kommer, er mitt råd. Blir du guffen for det så er vel ting som alltid uansett? Altså ingen risiko for de rundt deg. 

Endret av addict
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helvete er du venninna mi eller? Det er ikke alle andre sin fiel at DU ikke er invitert i bryllup! Gift deg sjæl ellernoe. 

Anonymkode: deab2...9f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen!! Venninna de. 😂 Den var god. 

Ts. 

Skrevet
På 1.1.2020 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg i april og har ikke sendt ut noen invitasjon. Og jeg vet at jeg er invitert i noen bryllup i sommer som jeg ikke har fått invitasjon til :)

Ellers er det dyrt med bryllup og man har ikke råd til å be alle, sånn er det. 

Anonymkode: e56c6...de9

Da er du altfor sent ute.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Blir å be??? 

Anonymkode: 3a4ef...db0

Må være nordlending 😚

Anonymkode: faf2b...ed2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...