AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Hei! Det siste halvåret har jeg vært mye plaget med diare. Det varer bare 1-3 dager, men jeg blir helt slått ut de dagene det pågår. Er helt utslitt, og klarer ikke gjøre annet enn å ligge på sofaen/badgulvet. Jeg har ikke fulgt så nøye med hvor ofte det har skjedd, men jeg vet at i desember har jeg hatt dette tre ganger. Det starter alltid med at jeg får veldig ekle raper, som lukter og smaker råtne egg🤢ca tolv timer senere kommer diareen. Jeg blir alltid kvalm, men har bare kastet opp en gang i år. Er det noen som har vært borti noe sånt før? Jeg har jo hatt diare flere ganger før, men det som er rart er denne ekle rapen som alltid kommer litt før. Jeg skal ringe legen i morgen, men regner med det blir lenge til jeg får time, så håper noen vet hva det kan være. Anonymkode: 1e0db...9bc
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Har du sjekket om du blir dårlig etter du har spist gluten, drukket melk eller lignende? Anonymkode: 881a2...557
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det siste halvåret har jeg vært mye plaget med diare. Det varer bare 1-3 dager, men jeg blir helt slått ut de dagene det pågår. Er helt utslitt, og klarer ikke gjøre annet enn å ligge på sofaen/badgulvet. Jeg har ikke fulgt så nøye med hvor ofte det har skjedd, men jeg vet at i desember har jeg hatt dette tre ganger. Det starter alltid med at jeg får veldig ekle raper, som lukter og smaker råtne egg🤢ca tolv timer senere kommer diareen. Jeg blir alltid kvalm, men har bare kastet opp en gang i år. Er det noen som har vært borti noe sånt før? Jeg har jo hatt diare flere ganger før, men det som er rart er denne ekle rapen som alltid kommer litt før. Jeg skal ringe legen i morgen, men regner med det blir lenge til jeg får time, så håper noen vet hva det kan være. Anonymkode: 1e0db...9bc Du må begynne å notere med alt du spiser. Notatene skal se slik ut: frokost: brød (hvete og rug) med syltetøy (aprikos) og melk (med laktose/havre/soya) lunsj: salat (paprika, salatblad, sopp, bønner, pasta (uten egg)) med dressing (list opp eller ta bilde av ingredienser) og appelsinjuice. etc. Poenget er å liste opp alle enkeltbestanddeler i maten du spiser. Er du «heldig» så skyldes problemet et virus eller en litt tøffere enn vanlig matforgiftning. Er du litt mindre heldig skyldes det noe enkelt som gluten, laktose, melk, soya, egg etc. Er du uheldig så tilhører du de 10% av befolkningen som reagerer på et pletoria av ulike stoffer i mat, men kun når mengdene blir store. I så fall kan listen din over mat som gjør utslag være på 30-50 enkeltstående matvarer, og tidspunkt for utslag fra 3 dager og ned til et minutt. Så skriv matdagbok. Ta den med til legen. Anonymkode: fd536...724
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå