Gå til innhold

Hvor mange storbyer mener du Norge har?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er du helt sikkert😉

Anonymkode: f9f23...848

Det kan du faktisk få lov til å tro akkurat hva du vil om :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666

Norge har én storby, som er Stor-Oslo.

De andre universitetsbyene er byer dersom universitetsadministrasjonen ligger i byen.

Resten i spekteret mellom bygd og småby.

Elsempelvis:

Stavanger er by, Haugesund er bygd på boler.

Bærum er ikke by, men inngår i Stor-Oslo

Tromsø er by, Bodø er Helvetes 7.sirkel.

Molde og Ålesund er tettvokste bygder.

Lillestrøm har universitet på Kjeller, men ikke universitetsadministrasjon. Lillestrøm er ikke by, men inngår i Stor-Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2020 den 14.44, AnonymBruker skrev:

Så synes du Norge har en eller flere byer som kan omtales som storbyer. Eller mener du at Norge ikke har noen storbyer?

Jeg sier at Norge har en storby Oslo, De andre byene i Norge er enten mellomstore eller småbyer

Anonymkode: 65816...133

Ingen.

Ett krav er at du når over en million innbyggere og at botettheten er høyere.

Det bor ikke nok mennesker i Norge for å ha en storby.

Vi har flere mellomstore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg hater å være en partypooper, men wikipedia refererer en nasjonal definisjon:

https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Storby

Det var da en idiotisk definisjon. Man kobler city til storby isteden for som by. Town, er nærmere småbyer. Metropol er bedre engelsk navn på storby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun en. Bergen ♥️

Anonymkode: 8fac3...c83

Hahaha Norges regnby mener du vel😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun Oslo. Resten av befolkningen bor i landsbyer

Endret av Kågebruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
36 minutter siden, Druid skrev:

Det var da en idiotisk definisjon. Man kobler city til storby isteden for som by. Town, er nærmere småbyer. Metropol er bedre engelsk navn på storby.

Vel, det kan man innvende. Wikipedia sier alle land har sin definisjon, og refererer Norge sin. Dersom du kikker over, vil du se min personlige mening som er mer restriktiv enn den wikipedia refererer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 9.1.2020 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Hilsen en som aldri har vært i Oslo. Og det trenger du ikke argumentere mot engang for det du nevner er feil. Finnes heller ikke skyskrapere i feks Paris. Offentlig transport er ganske ofte og de fleste bygningene er høyere enn en flaggstang.

Ha deg tilbake til bygda di så kan du og naboene(familiemedlemmer)sitte i stua, se på tv2 om knivstikking i Oslo, og atter en gang alle dere uff Oslo folk altså.

Finnes ikke skyskrapere i Paris, da bør du sjekke ut området La Defense, rett nok ligger det i forstedene. Men definitivt en del av Stor-Paris. Kun få km fra Triumfbuen og Eifeltårnet. I tillegg hadde jo Paris Europas høyeste skyskrapere i nærmere 20 år. Tour Mountpernasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2020 den 14.03, Alterego666 skrev:

Norge har én storby, som er Stor-Oslo.

De andre universitetsbyene er byer dersom universitetsadministrasjonen ligger i byen.

Resten i spekteret mellom bygd og småby.

Elsempelvis:

Stavanger er by, Haugesund er bygd på boler.

Bærum er ikke by, men inngår i Stor-Oslo

Tromsø er by, Bodø er Helvetes 7.sirkel.

Molde og Ålesund er tettvokste bygder.

Lillestrøm har universitet på Kjeller, men ikke universitetsadministrasjon. Lillestrøm er ikke by, men inngår i Stor-Oslo

Ås har universitet inkludert universitetsadministrasjon. Ås er dog definitivt ingen by. Og jeg sliter litt med å se på Ås som en del av Stor Oslo siden de ikke har noen sammenhengnde bebyggelse med Oslo. Alt for mye jordbruksarealer mellom Ås og Ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.1.2020 den 19.50, Keikolina skrev:

Er jo de son bor i Oslo som hardnakket påstår det er en storby.

Hvem da? Jeg bor innenfor ring 2, og alle her snakker om den fine småbyfølelsen det gir. De fra småbyen jeg er fra, derimot, de lurer på hvordan det går an å bo midt i storbyen og asfaltjungelen? Farlig, trafikkert og uoversiktelig, kaldt, upersonlig og støyende, man kjenner ingen, og alle er sure. Som New York liksom, med litt dårligere shoppingmuligheter. Alle her snakker om nærhet til marka og koselige nabolag.

Anonymkode: 0e8af...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Oslo ikke er stor sett i forhold til andre lands storbyer, synes jeg at byen har en viss følelse av "storby". 

Andre norske "storbyer" finnes ikke. 

Anonymkode: 9f77e...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666
9 timer siden, Kjetil E skrev:

Ås har universitet inkludert universitetsadministrasjon. Ås er dog definitivt ingen by. Og jeg sliter litt med å se på Ås som en del av Stor Oslo siden de ikke har noen sammenhengnde bebyggelse med Oslo. Alt for mye jordbruksarealer mellom Ås og Ski.

Ås er -under tvil- som Lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om Oslo ikke er stor sett i forhold til andre lands storbyer, synes jeg at byen har en viss følelse av "storby". 

 

Anonymkode: 9f77e...c1a

Oslo er tusen gang er mer storby enn f.eks Melbourne med 4-5 millioner mennesker,  fordi Melbourne faktisk er en koselig by i motsetning til Oslo 😅

Anonymkode: 1c155...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...